Nedávno prešlo, skutočné ľudové, auto Peugeot 301 modernizáciou. Čo sa zmenilo a čím nás prekvapilo?

Hneď na úvod musím povedať že naša testovaná verzia bola v najvyššej výbave Allure s dobre známym motorom 1,6VTi a 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Čiže v kombinácií s niekoľkými prvkami príplatkovej výbavy sme hneď na úrovni 15 000€.

Je veľkým pozitívom že v dnešnej dobe môžme nájsť aj v skutočne lacných autách, výbavu ktorú by sme pár rokov dozadu našli len v prémiovej triede. Dôkazom toho je aj súčasná generácia 301, v ktorej za príplatok môžete nájsť veľkú dotykovú obrazovku infotaimentu s navigáciou, vyhrievané sedadlá či automatickú prevodovku. Taktiež musím pochváliť skutočne kvalitnú zadnú parkovaciu kameru!

Faceliftovaná 301 vyzerá z exteriéru skutočne dobre, maska chladiča je veľmi pekne vypracovaná a celkovo línie a proporcie auta mi pripomínali skôr sedan o triedu vyšší. Po usadení sa do Peugeotu 301 som ihneď nadobudol pocit že sedím v modernizovanej a drahšej Dácií, ktorú mi pripomínal hlavne masívny nevkusný volant, ktorý však bol potiahnutý kožou! Zlý dojem pokračoval pákou automatickej prevodovky, pomerne zastaralým a hlavne nepraktickým umiestnením ovládania elektrických okien a elektrických spätných zrkadiel. S mojom vyššou postavou som mal problém nájsť si vhodný posed kedže volant bolo možné nadstaviť len výškovo. Priestorovo som bol však spokojný rovnako vpredu ako aj vzadu.

Motor a prevodovka

Nami testovaný benzínový štvorvalec, áno správne čítate motor VTi neprešiel žiadnym downsizingom, s objemom 1,6l a bez turba a výkonom 115k je vinikajúcou voľbou s pomedzi ponúkanej palety motorov. V kombinácií so zastaralou 6-stupňovou automatickou prevodovkou však nebol úplne ideálny. Na pomerne nízku hmotnosť 301 nám prišla celá sústava dosť lenivá a hlavne pomerne hladná, naša finálna kombinovaná spotreba predstavovala hodnotu okolo 8 litrov/100km. Zásadným nedostatkom automatickej prevodovky bola jej schopnosť respektíve neschopnosť pracovať s otáčkami motora a celkovo jeho dynamikou.

Podvozok

Je vidieť na koho a hlavne do ktorých krajín Peugeot 301 mieri, jeho podvozok je príkladne vypracovaný a pripravený na zničené a často zaplátané cesty. Veľmi dobre filtruje nerovnosti na ceste, určite to nieje Mercedes či Audi ale vzhľadom k cene a hlavne segmentu do ktorého sa radí, je to perfektne konštrukčne vypracovaný podvozok. Nedostatky je cítiť však pri jazde na diaľnici kedže s odhlučnením si konštruktéri priveľa práce nedali. Osobne si myslím že šetriť na jednej vrstve gumenej izolácie navyše za cenu podstatne nižšej hlučnosti je trochu hlúposť.

Najzásadnejší nedostatok som však objavil pri manipulácií s vekom batožinového priestoru, nakladacia hrana nebola ani na vnútornej strane ochránená akýmkoľvek kúskom plastu. Doslova tam bol len holý kus plechu ktorý bol vplyvom bežných novinárskych testov ošúchaný až na základný náter. V čase nášho testu malo auto najazdených len niečo cez 9000km! Taktiež zvuk pri zatváraní bol priam až odpudivý.

Záver

Peugeot 301 je zvonku skutočne pekným autom, pokiaľ si nepotrpíte zvlášť na interiéri jeho celkové spracovanie bolo sympatické aj keď by si zaslúžilo zásadnejšiu modernizáciu. Ponúkaná navigácia bude postačovať každému nenáročnému zákazníkovi. Komfort počas jazdy bol nadpriemerný svojej triede a motor bol skutočne perfektný, akurát by som zvolil kombináciu s manuálnou prevodovkou, pričom ušetríte 1300€.

Dĺžka (mm) 4 445
Šírka (mm) 1 748
Výška (mm) 1 477
Rázvor (mm) 2 652
Objem batožinového priestoru (l) 506/640
Spotreba (test) (l/100km) 8,1
Cena testovaného modelu 15 190€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!