Domov Recenzie TEST Seat Leon Sportstourer FR, kombi pre náročných. Oplatí sa za tú...

TEST Seat Leon Sportstourer FR, kombi pre náročných. Oplatí sa za tú cenu?

Seat Leon SP je dlhodobo jednou z prvých volieb mladých rodín. Auto ponúka množstvo priestoru za prijateľné peniaze. Čo sa však stane z rodinného kombi, ak mu pridáte šťavu a dáte pod kapotu 2,0-litrový benzínový motor?

Na jar tohto roku sa nám do redakcie dostal Leon v najpredávanejšej výbave Style s 1.5 TSI motorom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pod kapotou driemal 96 kW motor. Je to dostačujúci motor na bežnú mestskú premávku. Nie je to trhač, ale stačí to. Čo sa však stane s Leonom, ak mu pridáme trošku „grády“? Do redakcie nám tento raz zavítal taktiež kombíkový Leon, no s dvojlitrom pod kapotou a výkonom 190 koní.

Dizajn na jednotku

Pri výbere auta je jednou z kľúčových vlastností (okrem tých jazdeckých) aj to, ako dané auto vyzerá. Leon sa dokázal zo škaredého káčatka vyvinúť na labuť, ktorá má svetu čo ponúknuť. Od výbavy Style sa FR výbava odlíši prepracovanejším exteriérom na každej strane. 18“ kolesá sú rovnaké pri oboch stupňoch výbav. Pokiaľ na ne máte zálusk, pripravte si do rezervy 649 €.

Charakteristikou dizajnu je taktiež prepracovaná zadná svetelná linka, ktorá je naozaj primárnou pre všetky novodobé Seaty. V prednej časti nemôžu chýbať full-LED svetlomety, takisto s nezameniteľným svetelným podpisom. Tie sú adaptívne a svietia aj počas noci veľmi dobre. Čerešničkou na torte sú pohyblivé smerovky. Viem, že je to už také otrepané, no nie každé auto to má.

Celkový tvar je veľmi príjemný. Ostré hrany sú prevažne na prednej časti zakončené príjemnou prednou maskou v čiernom lakovaní. Čierne lakovanie je aj na strešných pozdĺžnych nosičoch, olemovaní okien a na spätných zrkadlách.

Pohodlie

Ak človek niekedy sedel v novom Seate, tak už viete čo máte robiť. Interiérový dizajn prešiel (žiaľ) na dotykové ovládanie. Všetko načo doteraz slúžili tlačidlá sa po novom nachádza na dotykovom displeji. Ovládate tam tak napríklad zmenu jazdných režimov, nastavenie klimatizácie, hlasitosť rádia, vypnutie start-stop systému.. no jednoducho všetko… Neviem, možno som staromódny, no mne osobne toto nevyhovuje.

Na druhú stranu môžem povedať, že odozva na dotykovom displeji bola príjemná a intuitívna, kde som sa potreboval dostať, tak som sa ihneď bez zaváhania alebo zasekávania prepol. Multimediálny displej podporuje Apple CarPlay / AndroidAuto, čiže ak ste fanúšikom Waze alebo Google maps a neveríte vstavanej navigácií, určite túto možnosť oceníte. Rozhranie aplikácie je veľmi dobre zvládnuté.

Posed za volantom bol športovo-komfortný. Dlhodobo má Seat veľmi príjemný volant, čo sa odrazilo aj na dynamickejšej jazde – neunikal spopod rúk. Dizajn exteriéru sa prejavil aj v interiéri, čiže aj tu nájdete odkazy na verziu FR s čierno-červeným prešívaním.

Interiér je naozaj veľmi príjemne spracovaný a priestor pre štyroch až piatich pasažierov je úplne dostačujúci. Kabína je naozaj vzdušná a nepôsobí klaustrofobicky.

Jazda a asistenti

Rozoberme si najprv jazdu. Pod kapotou ako som už spomínal sa nachádza 2.0 TSI motor s výkonom 190 koní. Ide tak o príjemný štvorvalec, aký očakávame v takomto aute. Na výber z jazdných režimov máte režimy Eco, Normal a Sport. Väčšinu času človek aj tak jazdí v režime Normal. Riadenie ako také v tomto režime je príjemné, no chýbala tomu aká-taká šťava. Sila ťah tohto motora je úplne dostačujúca pre všetkých zúčastnených.

Pokiaľ sa však prepnete do režimu Sport, riadenie stuhne, reakcia na plynový pedál je taktiež očividnejšia. Zvukový prejav motora a jeho následný prejav do výfukov nie je bohvie čo, ale poteší. Aspoň na chvíľu. Pokiaľ začnete auto viac spoznávať a objavovať jeho limity, zistíte, že športové FR sedadlá vás príjemne držia v zákrutách po celom vašom tele. Samozrejme závisí to aj od veľkosti človeka.

Podvozok auta sa necháva príjemne viesť – ide presne tak, ako mu poviete. V kritických situáciách dokážu pomôcť aj brzdy, ktoré slúžia presne tak ako majú. K asistentom sa samozrejme radí aj adaptívny tempomat s udržiavaním v jazdných pruhoch. K pohodliu pasažierov sú doplnené aj ISOFIX-y (pre tých najmenších) a taktiež systém núdzového volania eCall. O pozornosť sa stará asistent sledovania únavy vodiča.

Chýbať nesmú predné vyhrievané sedadlá s vyhrievaným volantom a USB-C konektory. Na tomto aute je naozaj vidieť, že sa nešetrilo a logo FR tento Leon môže hrdo niesť. Viem, že sa nájdu skalní fanúšikovia, ktorí budú tvrdiť, že FR zomrelo v roku 2008, no treba brať do úvahy to, že vývoj sa jednoducho zastaviť nedá a bude tu stále s nami, či sa nám to páči alebo nie. Buď sa adaptujeme alebo sa zostaneme motať v jednom kruhu.

Sumár

Seat Leon Sportstourer s 2,0-litrovým motorom a výkonom 190 koní spriahnutý so 7-stupňovou DSG automatickou prevodovkou je veľmi dobré auto. S cenovkou cez 30 tisíc eur je však táto investícia otázna. Momentálny trend SUV je žiaľ jednoznačný a aj kombíky, ktoré sa voľakedy nestíhali vyrábať sú nahradzované práve karosériami SUV.

Leon v kombi verzii je primárne rodinné auto. Pokiaľ ste však dušou pretekár a jednoducho nie sú peniaze na M340i alebo C43 AMG, tak výbava FR s týmto motorom môže byť vhodnou alternatívou. Niekoľká generácia DSG prevodovky už nekope tak, ako predtým a s motorom pracuje veľmi dobre. Leon FR tak ponúkne príjemnú rodinnú jazdu spolu s kúskami športového prevedenia a dokáže človeka naozaj zaujať.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 984 cm3
Max. výkon 140 kW / 190 koní
Max. krútiaci moment 320 Nm
Palivo benzín
Pohon predný
Prevodovka 7- stupňová, automatická DSG
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 642 mm
Šírka 1 799 mm
Výška 1 450 mm
Rázvor náprav 2 672 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 050 kg
Objem batožinového priestoru 620 l
Maximálna rýchlosť 233 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,0 l / 100 km
Diaľnica 8,5 l / 100 km
Okresky 7,6 l / 100 km
Priemer 8,7 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 16 310 eur
Cena testovanej verzie 30 374 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Nissan Qashqai 1,3 DIG-T 158 X-Tronic, jedna z najlepších noviniek tohto roka
Nasledujúci článokPrichádza nový Ford Ranger! Po novom aj s naftovým šesťvalcom