Domov News TEST Citroën C4 PureTech 155. Rodinné auto, ktoré nezaprie svoje korene

TEST Citroën C4 PureTech 155. Rodinné auto, ktoré nezaprie svoje korene

Ďalší týždeň ubehol rýchlosťou svetla a našou redakciou prešiel tentokrát francúzsky automobil z dielne značky Citroën, konkrétne šlo o model C4.

Francúzske autá sú charakteristické svojím citom pre dizajn, aj keď o dizajne je veľmi ťažko sa baviť objektívne. Mne osobne priniesol model Citroën C4 veľa zaujímavých dojmov, o ktoré sa s vami rád podelím v tejto recenzii.

Pri pohľade na model Citroën C4 vznikajú emócie a tak je to správne. Toto auto pôsobí veľmi sebavedomo a podľa môjho názoru ani po rokoch používania takzvane “nevybledne” svojim dizajnom. Vždy sa bude tak nejak odlišovať od konvencie. Či to je správne, alebo nie musíte uznať sami. No takýmto štýlom na mňa práve model C4 pôsobí. Má svoju osobnosť a má svoj štýl.

Nejde o obrovské ale ani o maličké auto. Za čo hovoria aj jeho vonkajšie rozmery. Na dĺžku má model C4 celkovo 4 360 milimetrov. Predná aj zadná časť dostala takmer identicky dlhé previsy a tak rázvor kolies dosiahol hodnotu 2 670 milimetrov. To na priestor pre posádku samozrejme vplýva, no k tomu sa dostaneme o niečo neskôr. Svetlá výška vozidla sa zastavila na hranici 156 milimetrov. To môže byť pre niekoho dosť, pre niekoho málo. Treba počítať, že C4 nie je offroadový špeciál.

Proporcie modelu C4 napovedajú, že tento crossover je tak trochu aj kupé. Keď sa pozriete na siluetu vozidla pochopíte, ako elegantne sa zvažuje dolu línia nad zadnou časťou kabíny. Ja osobne vozidlá typu kupé milujem, preto sa mi aj tento dizajn veľmi páči. Ale späť k rozmerom. Výška vozidla dosiahla hodnotu 1 525 milimetrov a šírka 1 834 milimetrov.

Čo sa dostalo pod kapotu

Testovaný model Citroën C4 dostal pod kapotu trojvalcový benzínový turbo motor s objemom 1,2 litra. Je to v podstate veľmi podobný motor, aký dáva Stellantis aj do modelov Opel Mokka, ktorý sme nedávno testovali alebo do Peugeotov. Táto 1,2-ka dosiahne svoj maximálny výkon 114 kW, teda 155 koní, pri 5 500 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment má hodnotu 240 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. Motor je prepojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá pôsobí veľmi kultivovane. Niekedy však má tendenciu motor jemne podtáčať.

Čo sa týka jazdnej dynamiky, vozidlo má paru. Pokiaľ si nezvolíte model ECO. V tomto móde má vozidlo otupenú reakciu na “plynový” pedál a hviezdu semafórových pretekov z vás neurobí. V modeli KOMFORT a SPORT je to už o niečo veselšie. Manévrovateľnosť v meste je, myslím si, na veľmi slušnej úrovni a celkový jazdný komfort je na tom rovnako.

Pohodlie na kolesách

Výhrady na pohodlie počas jazdy v modeli C4 sú v skutku minimálne. Jeho komfortné naladenie podvozka možno nie je úplne pre všetkých, ale na našich slovenských cestách funguje bez problémov. Citroën využíva tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Tie samé o sebe nie sú mágiou, ale na celkovom naladení podvozka sa len ťažko hľadajú nejaké výtky. Pri prejazde bežných ciest sa do kabíny neprenáša hluk, respektíve buchot od náprav. Rovnako tak aj filtrovanie nerovností je kultivované a nijakým spôsobom nepôsobí ako rušivé pre posádku.

Pre ostrejších vodičov však takéto komfortné naladenie bude znamenať isté limity. Auto má veľkú tendenciu sa nakláňať do zákrut, čo nepôsobí pri dynamickej jazde zrovna príjemne. Rovnako tak je podstatne nedotáčavé. Pre pretekárov teda C4 až toľko radosti neprinesie, ale to ani nemá byť účelom. Spotreba však bola v podstate veľmi podobná ako pri teste Opel Mokka. Na diaľnici spotreba dosiahla hodnoty 6,7 litra a v meste atakovala hranicu 7 litrov, presnejšie 6,9 litra. Okresky opätovne zachraňovali situáciu a tam spotreba dosiahla hodnotu 5,4 litra. Celková priemerná spotreba počas nášho testu tak dosiahla hodnotu 6,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Ako teda s tým dizajnom ?

Začnime od začiatku, respektíve z vonku a od prednej časti vozidla. Citroën C4 dostal do výbavy vpredu LED svetlá a dokonca aj LED hmlové svetlá s funkciou prisvecovania do zákrut. Rovnako tak aj zadné svetlá sú LED a majú veľmi zaujímavý 3D podpis. Do výbavy sa dostali aj 18-palcové zliatinové disky s názvom CAMELIA obuté do pneumatík Michelin s rozmerom 195/60 R18. Čo sa týka celkového dizajnu, bude lepšie ak si svoj názor urobíte, keď auto uvidíte naživo.

Presuňme sa teda dnu, kde je veľa ukrytých plusov, teda minimálne mojou optikou. Pri prvom usadnutí do kabíny vozidla pocítite príjemnosť sedačiek. Koniec koncov, tie aj nesú názov Advanced Comfort. Tieto sedadlá vďaka svojej výplni pravdepodobne nevysedíte, ani keby najazdíte v auto milión kilometrov. Celkovo príjemný posed za volantom je už štandardne doplnený stredovým panelom charakteristickým pre concern Stellantis.

Nejaké výhrady sa nájdu

Pred vodičom sa nachádza prístrojový štít, ktorý je pomerne prehľadný a ponúka potrebné informácie pre vodiča. Rovnako tak pozitívne hodnotím aj výsuvný head-up displej, ktorý zobracuje vzdialenosť od vozidla pred vami, rýchlosť a prípadne aj maximálnu povolenú rýchlosť. Oceňujem dobrú pomerne dobrú čitateľnosť na displeji aj počas slnečného dňa. V strede palubnej dosky sa nachádza aj 10-palcový infotainment, ktorý pôsobí prehľadne a pomerne intuitívne.

 

Na zadných sedadlách nájdete dostatok miesta a limitujúce to nebude ani nad hlavou. Pri prednom sedadle nastavenom na vodiča s výškou 187 centimetrov bol na zadnom sedadle stále dostatok miesta na kolená. Pri pohľade do batožinového priestoru som vám dlžný jeden údaj a to jeho objem. Ten dosiahol hodnotu 380 litrov. Pre mňa osobne mínusom bol volič prevodovky. Ten bolo potrebné podržať až príliš dlho pre vykonanie zmeny. Rovnako tak aj pri štartovaní tlačidlom bolo nutné tlačidlo pre naštartovanie dlhšie podržať.

Zhrnutie na záver

Citroën C4 je veľmi vydareným modelom francúzskej značky. Jednoznačne vidieť stávku na pohodlie a komfort, čo sa podpísalo pod výborný pocit z jazdy. Samozrejme, treba podotknúť, že tento model nebude pretekárskym náčiním, skôr skvelým partnerom pre rodiny s deťmi. Vozidlo má kopec vychytávok, najmä v interiéri, ktoré oceníte v každodenných situáciách. Tak ako funguje komfort jazdy by mohol fungovať aj komfort systémov na palube. Práve v tejto sfére vidím mierne rezervy.

No nič mi nebráni povedať, že Citroën odviedol pri modeli C4 kus dobrej roboty. Cena základného vozidla začína zhruba na hodnote 14 990 €. Nami testované vozidlo malo cenovku 27 640 €.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R3
Objem motora 1 199 cm3
Max. výkon 114 kW / 155 k
Max. krútiaci moment 240 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 360 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 834 mm
Výška 1 525 mm
Rázvor náprav 2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 400 kg
Rozmer pneumatík 195/60 R18
Benzínový motor
Mesto 6,9 l/100 km
Diaľnica 6,7 l/100 km
Okresky 5,4 l/100 km
CENA
Cena testovaného modelu 27 640 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKompaktné SUV T-Roc prešlo modernizáciou. Vylepšení sa dočkal aj interiér
Nasledujúci článokDobro sa nosí! Rally Radosti odovzdala slovenským nemocniciam viac než 40 tisíc eur