Domov Recenzie TEST DS7 Crossback E-Tense – čo sa skrýva pod pozlátkom?

TEST DS7 Crossback E-Tense – čo sa skrýva pod pozlátkom?

Tentokrát do našej redakcie zavítal model DS7 Crossback E-Tense 4×4 a už na prvý pohľad zaujal. Nie len svojou extravaganciou a inakosťou ale aj nádychom prémiovosti. Aby sme však všetko neprezradili hneď na začiatku, poďme si tento bonbónik rozbaliť pekne postupne.

DS7 Crossback spája eleganciu a prémiovosť. Minimálne takto pôsobil na prvý dojem. Už pri pohľade naň a na línie a krivky možno vidieť punc elegancie. DS kedysi pôsobila ako odnož značky Citroën, kde prinášala najmä luxusnejšie modely. Dnes pôsobí samostatne a snaží sa cieliť na prémiový segment. Otázne zostáva, či má šancu uspieť v nabitom poli najmä nemeckých konkurentov a či obháji svoje miesto v tak náročnom segmente.

Pôsobí trochu inak

Predná časť modelu DS7 Crossback môže byť charakterizovaná dominantnou prednou maskou s logom DS. Dizajnový jazyk značky napovedá, že krajinou pôvodu musí byť Francúzsko. Jednoducho DS svoje korene nezaprie a myslím si, že ani nemá túto potrebu. LED denné svietenie sa rozhodli dizajnéri zakomponovať do nárazníku a pozdĺžne tvarované svetlomety krásne lícujú hranu prednej kapoty, ktorá pôsobí masívne. Horným rohom začína dizajnová línia, ktorá sa tiahne naprieč prednými aj zadnými dverami a nadväzuje na zadné svetlomety.

V spodnej časti predného nárazníka zakomponovali aj radar adaptívneho tempomatu a asistenčných systémov, ktorých je v aute neúrekom. DS7 Crossback má po spodných hranách dverí a aj na blatníkoch oplastovanie, ktoré by malo chrániť karosériu pri prejazde terénom. Ide síce o vozidlo typu SUV, no osobne si nepredstavujem majiteľov DS7 brázdiť off-road.

Silný dizajn s veľa otáznikmi

Z bokov pôsobí DS7 veľmi muskulentne a vďaka jemne zvažujúcej sa streche v jej zadnej časti navodzuje aj pocit dynamickosti. Čo dizajn dopĺňa, je decentný strešný spojler nad zadným oknom piatych dverí batožinového priestoru. Plynule prejdime k zadnej časti vozidla, kde dizajnu dominujú zadné svetlomety. Tie dostali technológiu 3D LED spolu s dynamickými smerovkami. Kosoštvorcový dizajn dominuje nielen svetlometom ale aj viacerým prvkom v interiéri DS7 Crossback.

Spodný nárazník je decentne doplnený chrómovou lištou a chrómu sa nevyhli ani koncovky výfukov. Čo treba pochváliť je prekrytie prahov, kde pri vystupovaní neriskujete znečistenie nohavíc. Na našom testovanom modeli sme dostali obuté pneumatiky Goodyear spolu s 20-palcovými diskami Tokyo. Osobne ma zaujímalo, akým dojmom pôsobí na iných ľudí dizajn DS7.

U mnoho ľudí evokovala DS7 pocit luxusu, čo bude asi chceným efektom. Viacero ľudí sa však priamo pýtalo o aký model a značku ide, keďže sa nedá tvrdiť, že DS7 patrí medzi tie najčastejšie vyskytujúce sa modely na našich cestách. Pozitívom však zostáva, že mnoho ľudí za autom otočí hlavu a to slúži dizajnérom ku cti

Interiér dominuje, ale má aj isté medzery

Vždy platí, že pokiaľ ide o dizajn, bude niesť so sebou istú mieru subjektivity. Niekomu sa páči to a inému zasa ono. No ak exteriér nesie silný dizajnový jazyk, dá sa očakávať, že rovnako aj interiér nepodlezie pomyselnú latku. To sa potvrdzuje aj v prípade modelu DS7 Crossback. Nami testovaný model niesol označenie DS Inspiration Rivoli Black. Interiéri teda niesol signifikantnú čiernu farbu, iba zopár doplnkov v chrómovej farbe narúšalo hegemóniu čiernej.

Potom, ako nastúpite a nasadnete za volant si uvedomíte, ako vás interiér obklopuje. Niekedy máte pocit, že až príliš. Ako príklad slúži stredový tunel, ktorý je veľmi masívny, až tak, že pre vodiča ale aj spolujazdca nezostáva príliš miesta na kolená. Jednoducho povedané, môžete pociťovať istý diskomfort na kolená vďaka stredovému tunelu. Zaujímavé je aj umiestnenie ovládačov okien hneď vedľa radiacej páky. Ak ste zvyknutí ovládať okná z panelu dverí, chvíľu vám potrvá, kým si zvyknete.

Obklopí vás komfort

Aby sme však iba nehanili, treba vyzdvihnúť sedadlá a celkový komfort pre posádku. Sedadlá sú veľmi príjemné, priam až prémiovo luxusné. Dobre uchopiteľný volant dynamicky skosený na spodnej strane a rovnako aj dvojica displejov. Infotainment uprostred palubnej dosky dopĺňa digitálny prístrojový štít svojou 12,3-palcovou obrazovkou. Zaujímavým detailom sú výsuvné hodiny B.R.M R180, ktoré sa vysunú okamžite po naštartovaní vozidla. Na čo si treba zvyknúť a nejedná sa len o prípad DS7 je maximálne využitie dotykových plôch a absencia štandardných analógových ovládačov.

Na bezpečnosť dohliada kopec asistenčných systémov. Patrí sem napríklad samočinné brzdenie v prípade kolízie, monitorovanie doby nepretržitej jazdy, udržiavanie v jazdných pruhoch či systém čítania dopravných značiek. Čo však treba vyzdvihnúť je systém nočného videnia, ktorý pomôže v noci pred kolíziou s akýmkoľvek neosvetleným predmetom, osobou či zverou. V neposlednom rade treba spomenúť aj batožinový priestor, ktorého objem dosahuje 555 litrov a po sklopení sedadiel až 1 752 litrov.

Plug-in hybrid dáva zmysel

Naše testované DS-ko okrem benzínového motora pod kapotou skrýva aj elektromotor a nie len jeden. Poďme si túto sústavu rozobrať na drobné. Začnime teda benzínovým štvorvalcom s objemom 1 598 cm3 a výkonom 147 kW, respektíve 200 konských síl a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý dosahuje pri 3 000 ot. Konvenčný spaľovací motor dopĺňa dvojica elektromotorov s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní) vpredu a 83 kW (112 koní) vzadu.

Na fungovanie elektromotorov treba aj batériu a v našom prípade mal model DS7 Lithium-iónovú batériu s kapacitou 13,2 kWh. Časový údaj nabíjania z 0 na 100% pri nabíjaní z Wallboxu dosahuje podľa údajov výrobcu zhruba 1 hodinu a 45 minút. My sme si takéto nabíjanie skúsili a jeho čas bol o niečo dlhší, zhruba 2 hodiny a 20 minút. Reálny dojazd na čisto elektrický pohon sa bude líšiť podľa vonkajšej teploty. Nám sa však podarilo na jedno nabitie prejsť zhruba 42 kilometrov.

Celkový výkon sústavy elektromotorov a benzínového motora dosahuje v hybridnom režime 220 kW, respektíve 300 konských síl. Práve aj vďaka dvom elektromotorom má DS7 Crossback pohon všetkých štyroch kolies. Na presun energie smerom ku kolesám slúži 8-stupňová automatická prevodovka.

Podiel na tom, že auto pôsobí aj na ceste veľmi komfortne pri jazde po našich slovenských cestách, má zavesenie kolies MacPherson vpredu a viacprvkové zavesenie vzadu. Mínusom je dosť citeľné nakláňanie vozidla do strán, keď sa rozhodnete zobrať zákrutu trochu ostrejšie. To však pripisujem jednak charakteru vozidla a aj kvalite našich ciest.

Čo to všetko stojí ?

Okrem ceny auta, ktorá mimochodom v prípade nášho testovaného vozidla dosiahla hodnotu 55 990 € s DPH, treba spomenúť aj prevádzkové náklady. Teda minimálne tie náklady na tankovanie a nabíjanie vozidla. Spotreba na našom testovacom okruhu s plne nabitou batériou a v hybridnom režime ukázala nasledujúce hodnoty. Spotreba benzínu s vybitými batériami sa hýbala na úrovni 6,5 litra na 100 kilometrov. Rovnaká trasa s plne nabitou batériou a benzínový motor dosiahol spotrebu len jemne nad 3 litre na 100 kilometrov. Pri spotrebe vám dlžíme ešte jednu informáciu, keďže sme si ešte nepovedali údaj o objeme palivovej nádrže. Tá má objem 43 litrov, čo však bohato v prípade tohto vozidla stačí.

Model DS7 Crossback E-Tense 4×4 rozhodne nesklamal. Odpoveď na otázku pri začiatku nášho testovacieho týždňa, či dokáže konkurovať svojim nemeckým konkurentom si však netrúfam zodpovedať. Ponúka veľké množstvo technológii, ponúka komfort a hlavne si uchováva ten takzvaný “odkaz tvorcu”. Keď si sadnete do tohto modelu, už si ho pravdepodobne nikdy s ničím iným nepomýlite.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1598 cm3
Max. výkon (systémový) 220 kW/300 k
Max. krútiaci moment 520 Nm
Palivo Benzín + Elektrika
Kapacita akumulátora 13,2 kWh
Max. výkon nabíjania 7,4 kW
Elektrický dojazd (test) 42 km
Pohon 4WD
Prevodovka AT8
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 573 mm
Šírka so sklop. zrkadlami 1 891 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor náprav 2 738 mm
Prevádzková hmotnosť 1 980 kg
Objem batožinového priestoru 555 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
Max. rýchlosť 240 km/h
SPOTREBA
Kombinovaná 5,9 – 8,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu DS7 E-Tense 46 090 eur
Základná cena testovanej verzie 55 990 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHongqi LS7 – nové luxusné SUV z ďalekého východu
Nasledujúci článokBrzdy – na čo netreba nikdy zabudnúť? Tieto informácie vám možno niekedy zachránia život