Domov News TEST BMW iX3 LCI – maximálne nenápadný elektromobil

TEST BMW iX3 LCI – maximálne nenápadný elektromobil

Plne elektrické SUV z bavorskej dielne BMW iX3 prišlo v lete 2020. Po necelých dvoch rokoch a možno aj priskoro prichádza jeho novší nástupca.

Nie je tomu tak dávno, čo sme mali možnosť vyskúšať elektrický počin Bavorov, BMW iX3 v našom domáckom teste. Bolo to naozaj krátko po oficiálnom predstavení samotného auta. iX3 je doslova prebrandovanou verziou modelu X3 s dodatkom „i“. Bolo teda viac než jasné, že akonáhle sa svetu predstaví faceliftovaná verzia spaľovacieho X3, na rad príde aj iX3. A stalo sa. Ako tomu býva zvykom, noviniek nie je až  tak veľa, ide teda skôr o menšie kozmetické úpravy, ktoré BMW iX3 ponúka.

Poďme od začiatku

Dominantou modelu iX3 ako je tomu v poslednom čase zvykom pri BMW sú pochopiteľne veľké ľadvinky. Tie sa trošku natiahli a dostali zjednotenie. Samotné svetlomety sú posadené o čosi nižšie, ako tomu bolo pri predchodcovi, no už v štandarde ponúknu full-LED adaptívne osvetlenie. Menším upgradom prešiel taktiež aj predný nárazník.

Najväčším prerodom však prešla zadná časť vozidla. Tá momentálne disponuje novým trojrozmerným LED osvetlením. Bonusom faceliftovanej iX3 je to, že už od základu máte M Packet, ktorý autu dodáva potrebný šmrnc. Samotný M Packet má agresívnejší predný nárazník, 19“ aerodynamické kolesá, ktoré však nie sú každému proti vôli a masívny zadný nárazník s výstupom pre ako-taký difúzor. Nami testované auto však bolo obuté na príplatkových 20“ kolesách v sume 1.757 €.

Všetko ako poznáme

Aj po otvorení predných dverí vidíme všetko tak, ako sme pri BMW zvyknutí. Akonáhle usadnete za volant, jednoducho viete, že ste v BMW. Infotainment je natočený na vodiča, decentný a dobre známy stredový panel má stále dotykové ovládače, no chýbať taktiež nemôže posuvné koliesko na ovládanie infotainmnetu. Informoval som sa taktiež aj na nový iDrive, no ten príde až s nasledujúcou generáciou X3/iX3. BMW jednoducho vie, ako sa to má robiť a robia to už nie jednu dekádu. S menšími úpravami je to vo svojej podstate stále to isté.

Za pochvalu určite stojí 12,3“ infotainment, ktorý BMW už má nejaký ten čas, výber materiálov a taktiež ma príjemne prekvapili športové sedadlá. Zrejme aj vďaka nim človek možnosť zažiť športovú jazdu s čisto elektrickým pohonom. Faceliftová verzia ponúka nové mapy, parkovacieho asistenta, prípadne otváranie vozidla iba pomocou telefónu.

Priestorovo by sa dalo povedať, že nová iX3 je na tom takmer identicky ako tomu bola X5 generácie F15. Priestoru je tam akurát, samozrejme všetko závisí od toho, ako sedí šofér spolu s pasažierom vedľa. Batožinový priestor ponúka objem 510 litrov, čo však kvitujem, je rozdelenie sedadiel v pomere 40:20:40 a po celkovom sklopení sa bavíme o priestore 1.560 litrov.

Tlmené a plynulé

BMW iX3 je od základu vybavené viacprvkovou zadnou nápravou a adaptívnym podvozkom. A je to naozaj cítiť. Chovanie na ceste a tlmenie je také, ako od BMW presne očakávate. Pokiaľ si zvyknete jazdiť na komfortnom nastavení auta, nebudete doslova ničoho ľutovať. Aj keby zvolíte príplatkové 20“ kolesá na nízkoprofilových pneumatikách vedzte, že o nerovnostiach a prípadných výmoľoch na našich krásnych cestách budete vedieť iba minimálne. Občas, ak trafíte naozaj kráter, tak sa ozve tupá rana do podbehu, ale to už sa pripisuje vine šoféra.

BMW iX3 je jednoducho auto, ktoré neurazí. Dokonca aj na nespevnených cestách dá o sebe vedieť a nerozhádže aj slabého šoféra. iX3 dokáže pekne kopírovať zákruty a nemáte vôbec pocit, že by bolo vozidlo nedotáčavé a nevyvážené. Čo je príjemným bonusom, BMW iX3 má výhradne pohon zadnej nápravy a viac než 2,2 tony. S menšou dávkou chtíču ho dokážete aj „poslať bokom“. Klobúk dole pred Bavormi, že dokázali práve takýto pohon pretaviť do čisto elektrického vozidla.

Výkonu dostatok, ako je to však s dojazdom?

Facelifotvané BMW iX3 má pod kapotou synchrónny elektromotor s maximálnym výkonom 210 kW / 286 koní s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Ako som už spomenul, model iX3 je dodávaný výhradne s pohonom zadnej nápravy, čiže pohon 4×4 by ste očakávali márne. Nedostanete ju ani za príplatok. Prejav motora je príjemný, na križovatkách nebudete štartovať medzi poslednými. Dynamika, ako je tomu pri takmer všetkých elektromobiloch, je naozaj príjemná a dokáže vyčariť úsmev na tvári.

BMW iX3 je svižné a keď potrebujete dodať výkon, nemá s tým problém. Netrpí ani deficitom pridania pri vyššej rýchlosti, teda pri diaľničnom tempe. Ak obľubujete eco režim, ani pri tomto sa nemusíte báť, že nepotiahne, ako by ste očakávali. Pokiaľ prepnete do režimu Sport, je to naozaj iná káva a tých 286 koní je naozaj cítiť.

Akumulátor má kapacitu 73,83 kWh. Podľa najprísnejšej metodiky spotreby by to malo vyjsť na 463 kilometrov dojazdu. Osobne si myslím, ak by auto jazdilo 95% v mestskej premávke, viete sa k tomu priblížiť. Pokiaľ však cestujete medzimesto s diaľnicami alebo okreskami, rátajte s dojazdom okolo 370 kilometrov. S elektromobilom musíte vedieť jednoducho zaobchádzať.

Priemerná spotreba po týždňovom jazdení sa ustálila na hodnote 17,9 kWh. Treba zobrať samozrejme do úvahy aj faktor počasia, ktorý má naozaj vplyv na správanie sa batérie a jej výdrž. BMW iX3 ponúka maximálny nabíjací výkon 150 kW. Nie vždy sa však stalo, že to týmto výkonom nabíjalo. Keď som prišiel na rýchlonabíjačku v Auparku s 20% batérie, za pekných 25 minút sa auto nabilo na 95%. Ak by ste chceli auto nabíjať z domácej zásuvky, k dispozícií máte 11 kW nabíjačku a plné nabitie zaberie necelých 8 hodín.

Na záver…

… treba iba jedným dychom dodať, že nami testované vozidlo lízalo finančnú hranicu 78 tisíc. Čo je trošku viac, no v aute sa taktiež nachádzali laserové svetlá, Harman Kardon ozvučenie, prémiové poťahy a množstvo iného. Jednoducho platíte za kvalitu, ktorú BMW jednoznačné ponúka. Je priestranné, prémiové a kultivované. Samozrejme, pokiaľ sa bojíte dojazdu na nabitie, elektromobil nie je pre vás tým správnym riešením, ale ak sa jedná o mestské jazdenie, odporúčam všetkými desiatimi.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický, synchrónny
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 73,83 kWh
Max. výkon 210 kW / 286 koní
Max. krútiaci moment 400 Nm
Dojazd 453-462 km
Pohon RWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 734 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 891 mm
Výška 1 668 mm
Rázvor náprav 2 864 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 255 kg
Objem batožinového priestoru 510 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,8 s
Maximálna rýchlosť 180 km/h
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 16,9 kWh / 100 km
Diaľnica: 22 kWh / 100 km
Okresky: 18,5 kWh / 100 km
Dojazd 370 km
Maximálny nabíjací výkon 150 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 50 min
Doba nabíjania 20 – 80% 25 min
CENA
Základná cena modelu 67 550 eur
Základná cena testovanej verzie 78 821 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHuawei Watch GT 3 Pro: Keramika prichádza už aj do hodiniek
Nasledujúci článokČeskí hasiči majú vo výbave unikátnu pomôcku na zaistenie elektromobilov pri nehode