Domov News TEST Peugeot e-Rifter – je vhodný pre podnikateľov?

TEST Peugeot e-Rifter – je vhodný pre podnikateľov?

Podnikateľ, ktorý je nielen hlavou viacčlennej rodiny, ale ešte aj rozváža svoje produkty, to má pri voľbe auta poriadne ťažké. Veľké kombi by nestačilo na prevoz celej palety tovaru. A už vôbec by ste nemohli prevážať náklad a deti naraz. Ak si dilemu chcete ešte viac sťažiť, môžete túžiť po elektromobile. A predsa, existuje auto, ktoré toto všetko na papieri zvláda. 

Peugeot e-Rifter je dostupný v dvoch veľkostiach. Môže mať päť alebo sedem sedadiel. V našej päťmiestnej konfigurácii disponoval základným objemom batožinového priestoru až 775 litrov. Elektromotor má maximálny výkon 136 koní. To všetko skrýva pod síce krabicovou karosériou, ale dizajnéri sa snažili, aby e-Rifter nikoho neurazil. A to sa im podarilo. Okrem toho má e-Rifter o niečo zvýšenú svetlú výšku a mohutným oplastovaním dáva najavo, že by sa rád vybral aj do terénu.

Jazdí výborne… po asfalte

Na pohon všetkých štyroch kolies však zabudnite. Jediné, čo vám aspoň psychologicky pomôže, bude Grip control. 99 % času e-Rifter aj tak strávi na cestách, kde mu to pristane. Ostal som milo prekvapený, ako príjemne sa s ním jazdilo aj na okreskách. Podvozok je naladený mäkko, čím nahráva komfortu, ale zároveň je tu na dodávku nízke ťažisko, keďže batéria je umiestnená v podlahe.

Diaľnice mu nesvedčia 

Keď už spomínam batériu, to je Achillova päta, ktorá celé auto extrémne degraduje. Má totiž využiteľnú kapacitu iba 45 kWh, čo znamená, že mimo mesta je e-Rifter prakticky nepoužiteľný. Na 300-kilometrovej trase, kde sme kombinovali okresky a diaľnice, sme nabíjali hneď dvakrát a domov sme prišli len tak tak. A to sme ani raz nešli predpisových 130 km/h, ale skôr 110 km/h. Je to jednoducho zúfalá štatistika, ktorá ma mrzí o to viac, že e-Rifter má obrovský potenciál. Ponúka neskutočný vnútorný priestor. Nielen to, dokáže ho výborne využívať.

Peugeot e-Rifter

Praktický interiér

Napočítal som 26 rôznorodých odkladacích priestorov. Na rodinnú dodávku je zvnútra taktiež veľmi pekný. Je tu koncepcia i-Cockpit, ktorá tu funguje. Nikdy si volantom nezakryjete budíky a máte pocit, akoby ste sedeli v menšej 308. Bohužiaľ, z 308-čky sa sem ešte nedostala nová generácia softvéru. Ten starý je jednoducho zlý a útechou je možnosť využiť konektivitu s telefónom.

Peugeot e-Rifter

Ak ste teda ekologicky zameraný tato podnikateľ, ktorý rozváža deti do školy v meste a zákazníkov má taktiež v okruhu 150 km, Peugeot e-Rifter by Vás mohol zaujať. Ale úprimne, radšej by som počkal na facelift, ktorý by okrem vylepšení mohol priniesť aj väčšiu batériu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora (brutto) Li-ion, 50 kWh
Max. výkon 100 kW/136 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Dojazd do 250 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 403 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 848 mm
Výška 1 874 mm
Rázvor náprav 2 785 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 690 kg
Objem batožinového priestoru 775 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,7 s
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Spotreba počas testu: 24,9 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 100 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 65 min
Doba nabíjania 10 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 34 290 eur
Základná cena testovanej verzie 38 190 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár