Domov Recenzie TEST SsangYong Rexton – jediné skutočné SUV za zlomok ceny?

TEST SsangYong Rexton – jediné skutočné SUV za zlomok ceny?

Keď v spätnom zrkadle uvidíte veľké čierne SUV, ktoré vyzerá ako vystrihnuté z amerického hip hopového klipu, asi vám ako prvé nenapadne, že to je SsangYong Rexton. Ale predsa, kórejská značka nás opäť prekvapila. 

Toto veľké SUV to totiž rozohralo na vysokej úrovni. Už po dizajnovej stránke je jasné, že toto nebude žiadne subtílne rodinné auto. Práve naopak, ak máte potrebu o sebe dávať vedieť, vo vrcholnej výbave si môžete priplatiť za 20” chrómové disky kolies. To je pre mňa osobne už trochu priveľa, ale inak sa mi Rexton po dizajnovej stránke veľmi páči.

SsangYong Rexton - Konkurent BMW? TEST

Prémiové spracovanie 

Rovnako tak interiér, ktorý sa snaží navodiť atmosféru vyššej triedy. Najviac tomu pomáha koženkové čalúnenie na prístrojovej doske, ktoré sa o to stará. Samozrejme, nie je to prémia, ale v pomere cena výkon je interiér viac ako obstojný. A hlavne po stránke výbavy, ktorá je nabitá až po strop. Vyhrievané a odvetrávané sedadlá, zadné vyhrievané, 360 stupňová kamera, tempomat, digitálny prístrojový štít, bezdrôtové nabíjanie,… Je toho množstvo. Chýbajú však napríklad také matrix LED svetlá. 

A čo pohon?

Ešte viac chýba motor, ktorý by bol adekvátny k vzhľadu Rextonu. Ten si priam pýta 3,0 litrový šesťvalec, ale jediný motor v ponuke je dobre známy naftový štvorvalec. Ten ponúka 202 koní (149 kW) a 441 Nm. Asi nie je reálne očakávať, že dvojtonový mamut, ktorého viete naložiť až na 2 800 kíl a ťahať s ním trojtonový príves, bude jazdiť za 7 litrov. Univerzálna spotreba počas nášho týždňa sa zastavila na čísle 9. Ak si to rozdelíme, tak na diaľnici si Rexton vypýta 10,6 litra, na okreskách 8,7 a nakoniec v meste to bude 9,5 litra.

Priestorové šantenie 

Základný objem batožinového priestoru podľa merania VDA je 1051 litrov. Ak by vám ani toto nestačilo, môžete sklopiť druhý rad sedadiel a vznikne tak plocha s objemom takmer 2 000 litrov. Napriek mohutnému priestoru zamrzí chýbajúce dvojité dno. To zrejme súvisí s tým, že Rexton si môžete objednať aj ako 7 miestny. S rázvorom 287 centimetrov by však bol hriech cestovať kdekoľvek inde ako v strednom rade, kde je priestoru ako pre kráľa. Za sedadlom spolujazdca je dokonca možné vytvoriť prezidentské sedenie, keďže máte nad ním kontrolu. A teraz je čas povedať čo to o cene. Základná cena začína na úrovni 38 tisíc eur. Naša vrcholná výbava stojí 46 tisíc eur. Rexton je vzácny príklad auta, ktoré vyzerá drahšie, ako naozaj je. Ublíži mu však absentujúca ponuka motorov a taktiež nemusí každého osloviť jeho sebaistý dizajn. Ako zaujímavá alternatíva ale určite stojí za zváženie.

SsangYong Rexton - Konkurent BMW? TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 51

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Volvo XC40 Recharge Twin – minimalistický maximalista
Nasledujúci článokAudi Q8 e-tron predvádza, čo dokázali Nemci 4-ročným vývojom elektrických SUV

1 COMMENT

  1. SUV alebo off road? Rámová konštrukcia, pripojitelny pohon predných kolies, toto nebude SUV. Asi si treba ujasniť pojmy.

Comments are closed.