Domov News PRVÁ JAZDA BMW X7 M60i – facelift mu dodal gule, V8 je...

PRVÁ JAZDA BMW X7 M60i – facelift mu dodal gule, V8 je však zbytočný

Majestátne sedemmiestne SUV z Mníchova dostalo facelift, ktorý vzbudil rozruch a nevôľu. V skutočnosti nové BMW X7 vzbudzuje na ceste tak obrovský rešpekt, že si iné tvary už ani nedokážeme predstaviť. Vrcholná verzia M60i ponúka masívny osemvalec, dáva však zmysel?

Všetko to začalo príchodom modernizovanej 7er, ktorá podľa niektorých priniesla až príliš veľké ľadvinky. Nasledovali modely ako 4er, iX, nová 7er či M2. Všetky spája radikálny dizajnérsky jazyk, ktorý vzbudzuje obrovskú kontroverziu. Na druhej strane rozbíja monotónnosť modelových radov, čo sa o konkurenčnom Mercedese, kde sa jednotlivé modely začínajú podobať navzájom ako vajce vajcu, povedať nedá. BMW X7 zostáva jasne rozpoznateľným originálom.

BMW sa vydalo pravdepodobne správnou cestou, o čom svedčí aj stále rastúci záujem a zvyšujúce sa predaje. S odstupom času aj tí najväčší skeptici poľavujú od svojich úvodných negatívnych hodnotení vzhľadu nových modelov tejto značky.

Rešpekt

Je prvé slovo, ktoré vás napadne pri pohľade na vynovené BMW X7. Masívna predná maska a rozdelené svetlomety dotvárajú ohromujúci vzhľad tohto majestátneho SUV. Zadné partie dostali decentne upravený podpis zadných skupinových svetiel pripomínajúci predchádzajúcu generáciu 7er. Inak sa nič nezmenilo.

Špecifikácia nami testovanej verzie M60i je rovnako ohromujúca ako celý zvyšok auta. Pod pôsobivým matným lakom sa ukrýva utlmený benzínový vidlicový osemvalec s objemom 4,4 litra. Jeho výkon 390 kW, čiže 530 koní a krútiaci moment na úrovni parnej lokomotívy nepotrebujú komentár. Faktom však zostáva, že osemvalec o sebe nedáva prakticky vôbec vedieť. Jeho zvukový prejav je vyslovene konzervatívny, a to aj v športovom režime. Aj keď z času na čas si niečo zahundre, podobne ako dvanásťvalec v Rolls-Royce Cullinan.

Úprimne, neubránili sme sa pocitu, že táto motorizácia je v prípade tohto konkrétneho modelu tak trochu zbytočná. Áno, výkon je ohromujúci a s rovnakou gráciou si s ním poradil aj podvozok, no hmotnosť neoklamete. Pri vysokej rýchlosti je cítiť masu, ktorú máte pod nohami, a podobné to je aj v zákrutách. Skutočné športové vlastnosti SUV, tak ako v prípade X5 M, rozhodne neočakávajte. Toto je lokomotíva na rýchle diaľničné presuny s plnou posádkou. Ak sa niekto predsa len rozhodne pre túto motorizáciu, jeho prvé kroky povedú k úprave výfukovej sústavy.

BMW X7

Zaostáva za Range Roverom

V tejto veľkostnej kategórii už môžeme pokojne poškuľovať po britskom aristokratovi. Aj keď je pravda, že X7 je podstatne lacnejšia. Dokonca by sme ju mohli prehlásiť za lacnú alternatívu. Range Rover s osemvalcom totiž štartuje s cenou 207 000 €, kým X7 M60i si zadovážite už od smiešnych 120 000 €. Zmeny v interiéri sú na prvý pohľad minimálne, no pozornému oku neuniknú, niektorým môžu dokonca vyslovene prekážať. A práve k poslednej skupine sa zaradíme aj my. BMW sa dlho držalo overenej koncepcie ovládania klimatizácie a infotainmentu. Úprimne, nič mu nechýbalo, možno len drobný facelift, zlé jazyky však hovorili, že je systém málo inovatívny a zastaralý. Výsledkom je opäť zbytočná digitalizácia.

BMW X7

Klimatizáciu si už inak ako dotykom nenavolíte, to isté platí aj o vyhrievaní sedačiek. Chvalabohu, aspoň otočný ovládač pre infotainment ostal v prípade tohto modelu zachovaný. Čo sa už nedá povedať o voliči automatickej prevodovky, ten sa totiž scvrkol na úroveň malého „dzindzíku“.

BMW X7

V kritike musíme pokračovať aj v prípade chabého stvárnenia priestoru v druhom rade sedadiel. Nami testovaná príplatková šesťmiestna verzia disponovala dvojicou samostatných sedadiel v druhom rade. Očakávaný luxus sa však nedostavil, o odfláknutej robote svedčí plastový držiak na poháre položený priamo na zemi. Toto nekonvenčné riešenie sa objavilo už v pôvodnej verzii a žiaľ v Mníchove sa z kritiky neponaučili.

BMW X7

Úvodný verdikt?

Obor, ktorý skvelo jazdí, ohúri šialenou dynamikou, ponúkne kvantum priestoru, ale dokonalý nie je. BMW X7 by sme mohli pokojne nazvať predĺženou X5, o čom svedčí aj spoločná platforma. Podrobnejšie sa testu X7 M60i budeme venovať hneď po novom roku.

BMW X7

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNekonečný príbeh zazrel svetlo na konci tunela. Zmluva na výstavbu rozšírenia D1 Bratislava – Triblavina vrátane križovatky D1D4 je podpísaná
Nasledujúci článokWEY Coffee 01: v Nemecku sa začne predávať čínsky plug-in, ktorý pochová Cayenne