Domov News TEST BYD ETP3 – má Berlingo problém?

TEST BYD ETP3 – má Berlingo problém?

Len pred niekoľkými týždňami sa na Slovensku začala oficiálne predávať elektrická dodávka BYD ETP3. V našom teste sme zisťovali, aké sú jej výhody voči konkurencii.

Čínsky automobilový gigant BYD vymenoval spoločnosť Delta-Truck s.r.o za svojho národného predajcu na Slovensku. Táto spoločnosť so sídlom v Senci tak u nás poskytuje predajné a popredajné služby pre sortiment čisto elektrických nákladných vozidiel a dodávok automobilky BYD. Kompaktná dodávka ETP3 je základným modelom produktového portfólia, ktoré ešte dopĺňajú väčšie úžitkové modely ETM6 a ETH8. Model ETP3 je postavený na podvozkovej platforme navrhnutej pre osobné vozidlá, čo je vzhľadom aj na jej kompaktné vonkajšie rozmery pochopiteľné. Vďaka vyššej výške tak na relatívne malom pôdoryse dokáže odviezť až 3,5 m3 nákladu. Vonkajšie rozmery tohto vozidla sú 4460 x 1720 x 1875 mm a rázvor osí kolies je dlhý 2725 mm.

Miesto pre náklad

Nákladný priestor má hneď niekoľko výhod. V prvom rade to sú posuvné bočné dvere na oboch stranách vozidla. Jednoduchšie sa tak dá uložiť náklad a otváranie dverí aj na ľavom boku je výhodou napríklad na jednosmerných uliciach. Veľké zadné dvere sa vyklápajú smerom nahor, čo napríklad v prípade dažďa robí dostatočný úkryt pre odovzdanie tovaru alebo zásielky klientovi a na jeho zaplatenie. Podlaha nákladného priestoru je vyrobená z kvalitnej hliníkovej zliatiny a má protišmykovú úpravu. Aspoň pre vodiča je výhodou čiastočné presklenie nákladného priestoru, takže počas jazdy môže kontrolovať dianie za vozidlom. Pri parkovaní pomôže zadná parkovacia kamera. Jej rozlíšenie je však slabé a za tmy je prakticky nepoužiteľná. Takisto by sme prijali o čosi viac možností na ukotvenie nákladu. Nosnosť vozidla je 780 kg, takže môže dobre poslúžiť nielen pre potreby kuriérskych služieb, ale aj na prevoz ovocia, zeleniny či stavebných potrieb.

Miesto pre posádku

Kabína je dvojmiestna. V predaji je zatiaľ len jedno prevedenie s vopred navolenou výbavou. Prostredie vodiča a spolujazdca je navrhnuté účelne a funkčne. Dizajnom pripomína staršie ázijské automobily. Poteší však digitálna prístrojová doska a pohodlné sedadlá s vyhrievaním. Kvalita audiosystému je podpriemerná, rovnako tak aj grafika na centrálnej obrazovke. Pohon nijak nevyčnieva z priemeru v tejto triede.

Elektromotor má výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 180 Nm. Limitujúcim faktorom tohto pohonu je nízka maximálna rýchlosť len 100 km/h. Rozumieme, že vozidlo je navrhnuté prevažne do mestského prostredia, ale u nás už viaceré mestá a hlavne Bratislava majú obchvaty a diaľničné úseky, na ktorých je povolené jazdiť vyššou maximálnou rýchlosťou. Batéria má kapacitu 44,9 kWh a podľa noriem WLTP by to malo vystačiť v mestskej premávke na dojazd 275 km. S plným zaťažením. My sme vozidlo skúšali už v chladnom počasí, kedy teploty klesali pod 5 stupňov Celzia a výrazne sme využívali ochvaty a diaľnice, na ktorých sme BYD hnali maximálnou rýchlosťou. V takom prípade treba počítať s dojazdom 140 až 150 km.

Nabíjací port sa nachádza za čelnou maskou. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW. Batériu však je možné nabíjať aj jednosmerným prúdom s výkonom do 50 kW. Výrobca uvádza, že batéria sa nabije z 20 na 100 % v priebehu 30 minút. My by sme tento údaj opravili tak, že za tých 30 minút sa batéria nabije z 20 na 80 %. Potom totiž nabíjací výkon výrazne klesá a trvalo nám ďalších 30 minút, kým sa vozidlo nabilo na 100 %. Vpredu sa nachádza zavesenie MacPherson, vzadu sú listové pružiny. Jazdnými vlastnosťami BYD nijak nezaostáva ani nevyčnieva nad európskou konkurenciou.

Porovnanie BYD ETP3 s konkurenciou
Automobil BYD ETP3 Citroen e-Berlingo Van Nissan Townstar EV Van Peugeot Partner Furgon Electric
Dĺžka (mm) 4460 4403 4486 4403
Šírka (mm) 1720 1921 1860 1921
Výška (mm) 1875 1796 1804 1825
Rázvor (mm) 2725 2785 2716 2785
Objem nákladného priestoru (m3) 3,5 3,3 3,3 3,3
Nosnosť (kg) 780 634 612 725
Dojazd WLTP (km) 275 275 400 275
Kapacita batérie (kWh) 44,9 50 45 50
Výkon (k) 136 136 122 136
Krútiaci moment (Nm) 180 260 245 260
Max. nabíjací výkon (kW) 50 100 80 100
Max. rýchlosť (km/h) 100 130 132 130
Cena (€ bez DPH) 29.990 30.790 36.000 30.790

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPohov, BMW iM3 nikdy nevznikne, prezradil šéf…
Nasledujúci článokNové BMW iX by mohlo mať dojazd 1000 km