Domov SPRÁVY News BMW zbavilo nový Touring praktickej veci, čo na to ľudia?

BMW zbavilo nový Touring praktickej veci, čo na to ľudia?

Foto: BMW - Fabian Kirchbauer Photography

BMW radu 5 Touring vstupuje do novej éry. Šiesta generácia obsahuje množstvo digitálnych inovácií, priekopnícke systémy pre autonómnu jazdu a parkovanie, udržateľnejší prístup počas celého životného cyklu a v podobe BMW i5 Touring prvý raz ponúkne aj plne elektrický pohon.

Exteriér nového BMW radu 5 Touring charakterizujú dynamicky natiahnuté proporcie. V porovnaní s predchodcom je nový Touring o 97 milimetrov dlhší (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širší (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyšší (1 515 milimetrov). Rázvor osí kolies sa zväčšil o 20 milimetrov na celkových 2 995 milimetrov. V porovnaní so sedanom však ide o úplne totožné hodnoty. Nové BMW radu 5 Touring má najdlhší rázvor vo svojej triede, ktorý sa zväčšil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov. Čo sa týka objemu batožinového priestoru, sedan (v závislosti od pohonu) disponuje základným objemom 490 až 520 litrov.

BMW radu 5 Touring batožinový priuestor
Foto: BMW

Touring má batožinový priestor o niečo väčší a praktickejšie využiteľný. Širší otvor v kombinácii s nízko umiestnenou nakladacou lištou uľahčuje uloženie veľkých kusov batožiny. Bez ohľadu na technológiu pohonu majú všetky verzie nového BMW radu 5 Touring objem batožinového priestoru 570 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel ho je možné zväčšiť na 1 700 litrov. Okrem automatického ovládania piatych dverí sa v štandardnej výbave nachádzajú aj páčky na uvoľňovanie operadla zadného sedadla deleného v pomere 40 : 20 : 40 z batožinového priestoru. Úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru poskytujú priestor na deliacu sieť batožinového priestoru, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel pre plne elektrické a plug-in hybridné modely. Avšak novému Touringu chýba vec, ktorá ho charakterizovala v podstate od začiatku. A to je absentujúca možnosť vyklopiť iba zadné okno.

Mnoho zákazníkov oceňovalo toto praktické riešenie, keď potrebovali rýchlo do kufra naložiť nejakú drobnosť alebo z neho niečo vytiahnuť. Nebolo potrebné kvôli tomu otvárať celé dvere batožinového priestoru ale iba vyklopiť zadné okno. V prípade nového Touringu už toto nebude možné. BMW toto riešenie zdôvodňuje tým, že mnoho zákazníkov to aj tak nevyužívalo a navyše v prípade športovo strihnutého dizajnu nového modelu by dodatočný mechanizmus zmenšil základný objem batožinového priestoru.

BMW radu 5 Touring zadné sedadlá
Foto: BMW

Štandardná výbava novinky pre plne elektrické a plug-in hybridné modely zahŕňa disky kolies s priemerom 18 a 19 palcov. Voliteľne sú k dispozícii až 21-palcové disky kolies. Dynamický charakter nového BMW radu 5 Touring môžu ešte viac zdôrazniť balíky doplnkov M Sport Package, M Sport Package Pro a M Carbon Exterior Package.

Plne elektrické BMW i5 Touring od začiatku k dispozícii vo dvoch verziách

V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dva elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom až 442 kW (601 koní). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Špičkový model zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.

Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave generuje maximálny výkon 250 kW (340 koní) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy. V oboch modeloch poskytuje vysokonapäťový akumulátor umiestnený v spodnej časti vozidla využiteľnú energiu 81,2 kWh. Dojazd modelu i5 M60 xDrive Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov, pre model i5 eDrive40 Touring platia hodnoty 483 až 560 kilometrov.

BMW radu 5 Touring
Foto: BMW – Fabian Kirchbauer Photography

Batériu je možné štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom do 205 kW. Predbežný tepelný manažment optimalizuje účinnosť pri použití rýchlonabíjacích staníc. Funkcia domáceho nabíjania Connected Home Charging pre plne elektrické a plug-in hybridné modely vytvára podmienky pre solárne a záťažovo optimalizované nabíjanie, ako aj úpravu nabíjania s ohľadom na náklady. BMW i5 Touring poskytuje aj funkciu Plug & Charge Multi Contract.

BMW radu 5 Touring
Foto: BMW
Naftové motory so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou

Všetky naftové motory dostupné pre BMW radu 5 Touring spájajú 48-voltovú mild-hybridnú technológiu s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor modelov BMW 520d Touring a 520d xDrive Touring generuje maximálny výkon 145 kW (197 koní) a krútiaci moment 400 Nm. Pohonné portfólio v lete 2024 doplní radový šesťvalcový naftový motor. Zároveň sa predstavia dva modelové varianty s najnovšou generáciou plug-in hybridného pohonu.

Rovnováha medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania

Radosť z jazdy v novom BMW radu 5 Touring vychádza z ideálnej rovnováhy medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania. S najdlhším rázvorom spomedzi konkurentov, širokými rozchodmi, takmer dokonale vyváženým rozložením zaťaženia náprav v pomere 50 : 50, inteligentnou ľahkou konštrukciou a optimalizovanou tuhosťou spojenia karosérie a podvozka na to ponúka ideálne predpoklady. Rozsiahlo vylepšená technológia podvozka štandardne zahŕňa športové riadenie, priamo ovládané obmedzenie preklzu kolies a najnovšiu verziu integrovaného brzdového systému. BMW i5 Touring a plug-in hybridné modely využívajú vzduchové odpruženie zadnej nápravy vrátane automatickej regulácie.

BMW radu 5 Touring interiér
Foto: BMW

Voliteľnú výbavu predstavuje M športové odpruženie, M športový brzdový systém a adaptívny podvozok Professional s elektronicky riadenými tlmičmi, ako aj integrálne aktívne riadenie Integral Active Steering a novým ovládaním priečnej dynamiky. Najvyšší model ponúka aj adaptívny podvozok M Chassis Professional s aktívnou stabilizáciou nakláňania Active Roll Stabilisation a ovládaním komfortu nakláňania Active Roll Comfort.

Inovatívne systémy pre autonómnu jazdu a parkovanie

Systémy pre poloautonómnu jazdu a parkovanie stanovujú svojou paletou funkcií, spoľahlivosťou a každodennými výhodami nové štandardy medzi ostatnými konkurentmi. Vrchol ponuky tvorí voliteľný systém Driving Assistant Professional vrátane asistenta riadenia a riadenia jazdného pruhu Steering a Lane Control Assist a systému na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti s funkciou Stop & Go. V USA, Kanade a v Nemecku je k dispozícii Highway Assistant, ktorý odbremení vodiča od úloh riadenia na diaľniciach so štrukturálne oddelenými jazdnými pruhmi. Pri rýchlostiach do 130 km/h môže vodič zložiť ruky z volantu, stále však musí pozorne sledovať premávku. Systém dopĺňa aj unikátny asistent aktívnej zmeny jazdného pruhu Active Lane Change Assistant so zrakovou aktiváciou.

Foto: BMW – Fabian Kirchbauer Photography

V štandardnej výbave novej ponuky pre BMW radu 5 Touring sa nachádza parkovací asistent Parking Assistant vrátane sledovania rozjazdu, asistenta prívesu a asistenta cúvania. S voliteľným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional možno ovládať automatické parkovanie a manévrovanie až do vzdialenosti 200 metrov zvonku vozidla pomocou smartfónu.

Flexibilná architektúra pohonu umožňuje vyrábať všetky modelové verzie na jednej výrobnej linke v Dingolfingu. Uvedenie na trhy vo vybraných európskych krajinách sa začne v máji. Ďalšie trhy budú nasledovať v júni.

THE NEW BMW i5 M60 xDRIVE TOURING.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokVynovený VW T-Cross vstupuje do predaja, poznáme ceny
Nasledujúci článokKia EV9 v mínusových teplotách, koľko prejde po diaľnici?