Domov SPRÁVY News Predáva elektromobily superboháčom: Tí ľudia ich nechcú, máme problémy

Predáva elektromobily superboháčom: Tí ľudia ich nechcú, máme problémy

Foto: Rimac Automobili

Pred oficiálnym vstupom na trh malo jednu z najbláznivejších kampaní na svete. Aj keď je jeho výroba limitovaná len na 150 kusov, nástupcu pravdepodobne nedostane, pretože záujem verejnosti zaostal za očakávaniami.

Chorvát Mate Rimac sa vo svete automobilového priemyslu považuje za európskeho Elona Muska. V pomerne mladom veku dokázal postaviť elektrický hyperšport, ktorý zlomil nejeden rýchlostný rekord a zároveň sa postavil aj do čela legendárnej značky Bugatti. Navyše, už o niekoľko týždňov by mal predstaviť projekt autonómneho taxíku, ktorý by mohol časom zásadne zmeniť mestskú mobilitu v európskych veľkomestách. No napriek tomu, že sa slávnym stal vďaka konštrukcii elektromobilov, priznáva, že jeho najnovší projekt pravdepodobne bude musieť obsahovať spaľovací motor.

Mate Rimac
Foto: Rimac Automobili

Elektrický športový automobil Rimac Nevera obletel svet prvýkrát vďaka automobilovej šou Top Gear ešte v roku 2017. Vtedy za volantom prototypu počas pretekov automobilov do vrchu vo Švajčiarsku pri natáčaní havaroval Richard Hammond. So šťastím z nehody obišiel iba s fraktúrou kolena, auto však zhorelo do tla. Produkčná verzia modelu Nevera s výkonom 1914 koní a štyrmi elektromotormi sa začala oficiálne predávať až v roku 2021 za cenu 2 milióny eur.

Rimac Nevera
Foto: Rimac Automobili
Trh sa zmenil

Ako spomína Mate Rimac, automobil sa začal vyvíjať v roku 2016, kedy bol ešte elektrický pohon cool. Ako ďalej povedal na konferencii Financial Times Future of the Car v Londýne, trh s elektromobilmi sa od tých čias zmenil. “Regulátori a niektorí výrobcovia elektromobily tlačia natoľko, že ich príbeh sa zmenil. Tlačia nás do vecí, ktoré nechceme a ľudí to prirodzene odpudzuje. Myslím si, že všetko musí byť založené na zásluhách. Takže produkt musí byť lepší,” cituje Rimaca britský Autocar.

ssangyong-torres-evx
Rimac Nevera
Foto: Rimac Automobili

Automobil bol vyvinutý ako demonštrácia schopností toho, čo sa dá dosiahnuť pomocou elektromotorov a batérií v čase, keď sa táto technológia ešte vyvíjala a bolo potrebné ju uviesť na trh aj mainstreamovými značkami. “V tom čase sme si mysleli, že elektrické autá budú o pár rokov tie najlepšie autá, autá s najvyšším výkonom a tak ďalej.” Teraz si však všíma, že keď sa elektrifikácia stáva hlavným prúdom, superboháči sa svoji autami chcú odlíšiť. Túžia skôr po analógovej technológii a spaľovacích pohonoch, ktoré sú čoraz vzácnejšie.

Rimac Nevera
Foto: Rimac Automobili
Nevera ako Apple Watch

Situáciu prirovnal k trhu s hodinkami, ktorému taktiež vládnu analógové kúsky. “Apple Watch dokážu všetko lepšie. Zvládnu tisíc ďalších vecí, sú oveľa presnejšie, dokážu zmerať váš srdcový tep. Ale nikto by za Apple Watch nedal 200 000 dolárov.” Ďalej oznámil, že spoločnosť dodala už viac ako 50 áut z celkového počtu plánovaných 150 kusov. Stále tak ide o najpredávanejší elektrický hyperšport, aj keď na druhú stranu treba dodať, že konkurencia v tejto sfére nie je ktovieaká veľká.

Foto: Rimac Automobili

Rimac dodal, že “keby sme vyrobili elektrické Bugatti, určite by sme ich predali viac už len kvôli samotnej značke“. Ale toto množstvo by sa nepribližovalo odhadovanému počtu, ktoré Bugatti predá s celkom novým motorom V16, s ktorým príde nástupca modelu Chiron. Voči návratu dopytu po elektrických superšportových autách je Mate Rimac skeptický, hoci prízvukuje, že batériové technológie dokážu priniesť úplne iný zážitok z riadenia. “Myslím si, že existuje priestor na to, robiť veci, ktoré nemôžete robiť so spaľovacím motorom. Nie je to o tom, že postavíme elektrické auto, je to o tom, že robíme veci, ktoré iné autá nedokážu, a poskytujeme tým jedinečný zážitok.” Možno tým mal na mysli aj schopnosť auta cúvať rýchlosťou až 275 km/h.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokEvolúcia špičky. Rolls-Royce Cullinan sa inšpiroval mrakodrapmi
Nasledujúci článokNový nástroj na kontrolu vodičov. Budeme jazdiť s náramkami na rukách?