Domov SPRÁVY News Pred dovolenkami stúpa záujem o kombíky, Slováci najčastejšie siahajú po…

Pred dovolenkami stúpa záujem o kombíky, Slováci najčastejšie siahajú po…

Foto: Volkswagen

S nastupujúcou letnou sezónou sa na Slovensku tradične zvyšuje záujem o veľké rodinné vozidlá. V sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna, ktoré prevádzkuje skupina AURES Holdings, sa spolu predaj automobilov kombi, SUV, MPV alebo viacmiestnych dodávok vyšplhal už na 61 %. Nadpolovičná väčšina jazdí na naftu, 38 % má automatickú prevodovku a štvrtina náhon na všetky štyri kolesá. Pri týchto väčších rodinných autách tvorí 11 % predajov Škoda Octavia kombi.

„Vždy s príchodom leta, rovnako ako neskôr aj s príchodom zimy, rastie dopyt po väčších rodinných vozidlách. Súvisí to s plánovanými cestami na dovolenku, keď mnoho ľudí rieši výmenu svojho vozidla za novšie a často priestrannejšie auto. Predaje väčších jazdených áut sa tento rok vyšplhali na 61 % z celého objemu vozidiel, ktoré si od nás zákazníci už odviezli. V júni navyše kombíky predbehli v predajoch hatchbacky, čo sme naposledy mohli vidieť v čase pandémie, keď ľudia kupovali väčšie automobily, aby mohli bezpečne vyraziť práve na prázdniny. Tento rok zažívame všeobecne výnimočnú sezónu. Predaje v AAA AUTO a v Mototechne sú zatiaľ najvyššie v našej tridsaťdvaročnej histórii. Za prvých šesť mesiacov sme v skupine celkovo predali už 54-tisíc áut,“ uviedol Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings, ktorá ročne predá takmer stotisíc ojazdených automobilov.

Škoda Octavia kombi
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Predá sa viac kombíkov ako hatchbackov

V posledných rokoch sa všeobecne oslabuje pozícia hatchbackov, a to aj napriek dočasnému nárastu dopytu po začiatku vojny na Ukrajine, kedy začali stúpať ceny palív a ľudia hľadali úspornejšie vozidlá na prevádzku. V roku 2019 tvorili tieto menšie vozidlá v AURES Holdings ešte 31 % všetkých predajov, tento rok v júni už iba 25,6 %. O svoje miesto sa postupne hlásia „kombíky“, ktoré dlhodobo bojujú s kompaktnejšími hatchbackmi o prvenstvo. V júni dopyt po vozidlách kombi vzrástol na takmer 27 %. Na treťom mieste si stabilnú pozíciu s už štvrtinovým podielom držia mestské SUV. V roku 2019 si ich pritom kupovalo ani nie 17 % zákazníkov spoločnosti.

Hyundai i30 kombi
Foto: Hyundai

Pokiaľ ide o výbavu, 24,3 % veľkých rodinných áut má náhon na všetky štyri kolesá a 38 % automatickú prevodovku. Nadpolovičná väčšina rodinných áut je v dieselovom prevedení (52,9 %) a 40,7 % na benzín. „S ohľadom na všeobecne mierne rastúci dopyt po elektromobiloch stúpa podiel áut s elektromotorom aj medzi väčšími vozidlami. V tejto kategórii je ale ponuka stále skôr obmedzená. Aj preto je tak žiadaná Škoda Enyaq, ktorá si vďaka svojej veľkosti získava stále silnejšiu základňu fanúšikov,“ doplnil Petr Vaněček. Pre Slovákov je jednoznačnou jednotkou medzi rodinnými vozidlami Škoda Octavia kombi, potom jej menšia „sestra“ Fabia kombi. Na treťom a na štvrtom mieste sú kombi verzie Volkswagenu Passat a Škody Superb.

Najpredávanejšie rodinné autá v roku 2024 v sieti autocentier AAA AUTO a Mototechna:

Poradie Kombi SUV MPV Viacmiestne dodávky
1. Škoda Octavia Hyundai Tucson VW Touran Ford Tourneo Custom
2. Škoda Fabia Škoda Kodiaq Hyundai ix20 VW Multivan
3. VW Passat Škoda Karoq Škoda Roomster VW Transporter
4. Škoda Superb Kia Sportage Ford S-Max Toyota ProAce Verso
5. Hyundai i30 Dacia Duster VW Sharan Renault Trafic

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW zúži ponuku, jedno z SUV skončí
Nasledujúci článokKoľko automobilky zarábajú na každom aute? Aktuálne čísla vás asi postavia z kresla!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here