Nový Fiat Grande Panda patrí medzi najlacnejšie elektrické vozidlá na trhu. Zároveň je štvrtá generácia tohto vozidla podstatne väčšia ako tá predchádzajúca.
Panda si za všetky tie roky svojho pôsobenia na globálnom trhu vybudovala ohromnú komunitu nadšencov. Minulý rok bola predstavená v poradí už štvrtá generácia s názvom Fiat Grande Panda, ktorá sa podobne ako sesterský Citroën e-C3 stáva jedným z najlacnejších elektrických vozidiel na trhu. K dispozícii však je aj verzia s mild-hybridným pohonom.

O niečo väčšia
V automobilovom priemysle je bežným javom, že rôzne modely sa medzigeneračne zväčšujú. Výnimkou nie je ani tento kultový model. Podľa toho dostal aj upravený názov, Grande Panda. S väčším modelom chce Fiat uspieť aj na trhu v USA. Platformu Smart Car Platform zdieľa so svojim koncernovým súrodencom, modelom C3. Po dizajnovej stránke zostal Fiat verný konceptu, ktorý predstavili vo februári predchádzajúceho roka. Nový model tak disponuje retro hranatými líniami. Dokonca si zachoval efektný detail v podobe nápisov vylisovaných priamo v karosérii.

Sila a jedinečnosť
To sú nové hodnoty značky Fiat. Presne tieto hodnoty odzrkadľuje aj minimalistický a drsne pôsobiaci vzhľad novinky. V podobnom duchu sa budú niesť aj nadchádzajúce modely značky. Nový Fiat Grande Panda má v retro štýle navrhnutú aj grafiku svetiel, ktoré sú v štýle pixelov, pre ktoré údajne poslúžila ako inšpirácia továreň automobilky v talianskom Turíne a jej okná. Značka zostala verná dizajnovým prvkom, ktoré odkazujú na pôvodný model 4×4, avšak verzia s pohonom oboch náprav zatiaľ nie je k dispozícii.

Hravý interiér
Interiér Fiat Grande Panda sa nesie v rovnakom duchu ako zovňajšok. Dominantou 5-miestnej kabíny je 10,25-palcová obrazovka infotainmentu. Tej sekunduje 10-palcový prístrojový štít. Retro dojem v interiéri dotvárajú oblé línie, ako aj slávna testovacia dráha z 20-tych rokov 20. storočia nachádzajúca sa na streche výrobnej fabriky. Celkovo však interiér, vzhľadom na zredukovanie hmotnosti a ušetrenia nákladov na výrobu, pôsobí veľmi vzdušným dojmom. Podľa samotnej automobilky je interiér ideálny pre rodinné nažívanie a súčasnú mestskú mobilitu. Batožinový priestor má základný objem 361 litrov.

Fiat Grande Panda sa predáva s hybridným aj elektrickým pohonom. Elektromotor má výkon 113 koní. Vďaka batérii s kapacitou 44 kWh je dojazd v zmysle normy WLTP 320 km. Zaujímavým a mimoriadne praktickým detailom elektrického modelu je integrovaný nabíjací kábel pre nabíjanie striedavým prúdom (max. 7 kW) do prednej kapoty, čo zjednoduší proces manipulácie so samotným káblom.

Cena
Slovenskú výstavnú premiéru absolvoval Fiat Grande Panda na Salóne Elektromobilov, ktorý sa konal uplynulý víkend v bratislavskom nákupnom centre Bory Mall. Hoci na webovej stránke slovenského zastúpenia značky Fiat aktuálne ešte nie je k dispozícii oficiálny cenník, portál Môjelektromobil.sk uverejnil správu, podľa ktorej základná cena elektromobilu Fiat Grande Panda začína v aktuálnej zľave na sume 24 490 eur s DPH. Verzia La Prima stojí o dve tisícky viac.