Domov SPRÁVY News Panamera krstená samotným luciferom. V8 a 782 koní

Panamera krstená samotným luciferom. V8 a 782 koní

Foto: Porsche

Porsche dopĺňa modely Panamera o najvýkonnejšie verzie s označením Turbo S E-Hybrid a GTS. Športovo zamerané GTS stanovuje štandardy purizmu a agility. Turbo S E-Hybrid zase zaujme od luxusných jazdných vlastností až po špičkový výkon aj na pretekárskej dráhe.

Koncom minulého roka Porsche predstavilo v poradí tretiu generáciu obľúbeného modelu Panamera. Prvé kusy sa na cestách začali objavovať túto jar. Ponuka bola síce bohatá, ale chýbali vrcholové modely. Celkovo je však momentálne v ponuke Porsche Panamera až 6 rôznych motorizácií. Základ tvorí Porsche Panamera so šesťvalcom s výkonom 260 kW. Nad základným modelom sa nachádzajú dva hybridné pohony Panamera 4 E-Hybrid s výkonom 346 kW a 4S E-Hybrid s výkonom rovných 400 kW. Z osemvalcov je v ponuke už aj model s označením GTS bez elektrifikácie s výkonom 368 kW. Dvojicu hybridných osemvalcov tvorí Panamera Turbo E-Hybrid s 500 kW a vrchol ponuky, najrýchlejší sedan na Nordschelife, Panamera Turbo S E-Hybrid s výkonom 575 kW.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Osemvalec pod kapotou bez elektrifikácie

Ako sme pri Porsche zvyknutí, označenie GTS ponúka extra porciu športovosti a potešenie z jazdy spolu s každodennou využiteľnosťou. V súlade s touto filozofiou sa Panamera GTS vyznačuje aj športovo naladeným podvozkom, exkluzívnym paketom SportDesign a kvalitným interiérom. Výkonný štvorlitrový motor V8 s dvoma turbami bol komplexne vylepšený. Poskytuje výkon 368 kW (500 k), teda o 20 k viac ako mal jeho predchodca. Panamera GTS zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 302 km/h. Štandardný športový výfukový systém v GTS bol špeciálne vyvinutý tak, aby vytvoril silný, emotívny zvuk.

Porsche Panamera
Foto: Porsche

O 10 milimetrov nižšia karoséria a zosilnené stabilizátory poskytujú citeľne priamočiarejší zážitok z jazdy a nižšiu základnú tuhosť pruženia. Elektronicky riadená uzávierka diferenciálu zabezpečuje optimálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá. Táto pridaná dynamika prichádza bez výraznejšieho zníženia komfortu.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Výbava v štýle GTS

Porsche GTS možno rozpoznať podľa výrazného športového dizajnu. Čierne logá GTS na bokoch a zadnej časti auta, jedinečná predná časť, tmavo tónované HD Matrix LED svetlomety a zadné svetlá, ako aj červené brzdové strmene tiež robia Panameru GTS rozpoznateľnou na prvý pohľad. Súčasťou štandardného športového balíka sú aj prvky karosérie v matnej čiernej farbe. Patria sem bočné prahy, bočné okná a zadný nárazník. Porsche ponechalo koncovky športového výfukového systému v tmavom bronze, aby vytvorilo kontrast. Ďalší akcent dodávajú 21-palcové kolesá Turbo S so stredovým zámkom v antracitovo sivej farbe.

Porsche Panamera
Foto: Porsche

V interiéri je Porsche bohaté na semišový Race-Tex materiál. Pokrýva obloženie strechy, lakťové opierky a výplne dverí, ako aj stredové panely adaptívnych športových sedadiel s nastavením v 18 smeroch. Porsche ponúka aj dva interiérové ​​balíky špecifické pre GTS vo farbách Carmine Red alebo Slate Grey Neo. Ozdobné prešívanie a bezpečnostné pásy sú tiež vo farbe vybranej podľa zvoleného interiérového balíku. K dispozícii je aj vnútorný balík v matnom karbóne. Súčasťou štandardnej výbavy Panamery GTS je taktiež zvukový systém Bose a balík Sport Chrono so stopkami a funkciou push-to-pass.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Najvýkonnejšia Panamera: Turbo S E-Hybrid

Modelové označenie Turbo je u Porsche už tradične vrcholom výkonu medzi modelovými variantmi. Kombinácia vysoko účinných spaľovacích motorov a elektrického pohonu umožňuje mimoriadne silný pohon a výnimočný výkon.

Nová Panamera Turbo S E-Hybrid je doteraz najvýkonnejšia sériovo vyrábaná Panamera. Motor V8 s dvoma turbodúchadlami má výkon 441 kW (599 k) a výkon elektromotora kompletne integrovaného do krytu a do chladiaceho okruhu prevodovky PDK je 140 kW (190 k). V porovnaní s predchodcom sa jeho systémový výkon zvýšil o 75 kW (102 k) na 575 kW (782 k) a krútiaci moment systému vzrástol o 150 Nm na 1 000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h. To znamená zlepšenie maximálky o 25 km/h a šprintu o 0,5 sekundy.

Porsche Panamera
Foto: Porsche

Napriek tomu, že ide o vrcholový model s obrovským výkonom, nová Panamera Turbo S E-Hybrid vie byť efektívna pri jazde. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ponúka hybridná hnacia sústava väčší elektrický dojazd, rýchlejšie nabíjanie a agilnejšiu odozvu. Batéria s kapacitou 25,9 kWh uchováva o 45 percent viac energie ako predchádzajúca batéria. To umožňuje najvýkonnejšej Panamere prejsť na elektriku v meste až 88 km podľa WLTP. So zvýšením výkonu rekuperácie na 88 kW jazdí Panamera Turbo S E-Hybrid v plne elektrickom režime efektívnejšie. 11 kW palubná AC nabíjačka nabije batériu z 0 na 100 percent za približne dve hodiny a 39 minút.

Foto: Porsche
Sofistikovaný podvozok ako štandard

Porsche vybavilo vrcholový model radu Panamera odpružením Active Ride sériovo. Inovatívny podvozok je spojený so 400 V vysokonapäťovým systémom a je preto technicky realizovateľný iba v modeloch Panamera s E-Hybrid pohonom. Každý tlmič má elektricky ovládané hydraulické čerpadlo, ktoré aktívne generuje sily v smere odrazu alebo kompresie. Takto pruženie takmer úplne kompenzuje pohyby karosérie a pri dynamických jazdných manévroch drží auto vodorovne. Táto technológia umožňuje inovatívne funkcie, ako je nadmerná kompenzácia naklápacích a valivých pohybov. Tiež prispôsobuje rozloženie zaťaženia kolies úrovni priľnavosti, čím optimalizuje trakciu. Komplexná ponuka výbavy dostupná pre Panamera Turbo S E-Hybrid zahŕňa aj všetky systémy riadenia jazdnej dynamiky, riadenie zadnej nápravy, Porsche Ceramic Composite Brake s brzdovými kotúčmi s priemerom 440 mm vpredu a priemerom 380 mm vzadu, ako aj zvukový systém Bose.

Foto: Porsche

Objednávky na nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid a Panamera GTS sú už spustené. Prvé dodávky sa začnú na jeseň 2024.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článok50 odtieňov čiernej. Volvo nikdy nevyzeralo príťažlivejšie
Nasledujúci článokVolkswagen opäť mení cenníky, zmeny u viacerých modelov