Modely Mercedes-AMG budú aj naďalej k dispozícii s motorom V8. Nemci ho totiž budú vyrábať tak dlho, ako len budú môcť.
Prísnejšie emisné limity a neustály tlak na prechod k elektromobilom častokrát nútia automobilky k downsizingu. Na túto vlnu naskočil aj Mercedes a do nového AMG C63 dali štvorvalec. Odozva na tento krok však nebola od fanúšikov zrovna prívetivá a preto sa okamžite začali množiť špekulácie o návrate vidlicového osemvalca. Tie však samotné AMG neskôr vyvrátilo. Šéf športovej divízie Michael Schiebe navyše povedal, že rozhodnutie vydať sa cestou downsizingu a elektrifikácie bolo správne. Teraz však trochu menia názor.
Upadajúci dopyt po elektromobiloch v celej Európe spolu so stále otáznym zákazom automobilov so spaľovacím motorom od roku 2035 viedlo viaceré automobilky k ústupu od svojich ambicióznych elektrických plánov. Medzi nich patrí aj Mercedes, ktorý sa dokonca zaviazal investovať viac financií do ďalšieho vývoja spaľovacích agregátov.
V8 ostane tak dlho, ako to legislatíva umožní
Športové modely AMG tak o spaľovací motor v blízkej budúcnosti rozhodne neprídu. Ako píše Autocar, potvrdil to samotný Michael Schiebe počas odhalenia modelu GT 63 Pro 4Matic+ na okruhu Brooklands. Schiebe totiž nechcel stanoviť konečný termín vyradenia spaľovacích motorov. Vozidlá so spaľovacím motorom plánujú robiť dovtedy, pokiaľ im to umožní legislatíva.
„Nemáme stanovený konečný termín, ale aj to by bola veľmi dogmatická diskusia. Naším hlavným cieľom je uspokojovať potreby zákazníkov. Stále vidíme, že je veľa zákazníkov, ktorí majú radi naše motory V8 a naše vysokovýkonné štvorvalcové motory,“ povedal Michael Schiebe. „Nemáme dátum, no som si istý, že AMG sa nakoniec raz stane elektrickou značkou,“ dodal.
Cieľom je elektrika
Okrem toho potvrdil, že práca na architektúre AMG pre elektromobily s názvom AMG.EA pokračuje a každý týždeň sa jazdí na prototypoch. „Je neuveriteľné, aké emotívne to bude,“ povedal. „Skôr ako neskôr uvidíte plne elektrické vozidlo AMG a potom uvidíme, koľko zákazníkov prejde na túto technológiu. Budeme mať čisto spaľovacie modely, hybridy a potom plne elektrické, ale v súčasnosti existuje v Európe legislatíva, ktorá minimálne v roku 2035 ukončí používanie spaľovacieho motora. Ak sa tak stane, budeme dodávať vysoko výkonné plne elektrické vozidlá. Nechcem uviesť konkrétny dátum ani strategické smerovanie, pretože sme tu plne flexibilní.“
Vyjadril sa aj k spomínanému štvorvalcovému plug-in hybridu v C63. To sa stretlo s vlažným prijatím a Schiebe priznal, že „niektorým zákazníkom trvá, kým sa pre túto technológiu skutočne nadchnú“. Dodal však, že firma vďaka nej získala aj nových zákazníkov.