Domov SPRÁVY News Z lowcostu lovebrand. Ako jedno SUV zmenilo imidž celej značky

Z lowcostu lovebrand. Ako jedno SUV zmenilo imidž celej značky

Dacia Duster
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V roku 2024 získala Dacia na slovenskom automobilovom trhu podiel 4,1 %. Uplynulý rok ukončila s viac ako 4 000 predanými kusmi. Ešte v roku 2010 bola na 18. pozícii s 1 222 predanými vozidlami, pred 3 rokmi to bola už 11. priečka a dnes je siedmou najpredávanejšiu značku osobných automobilov na Slovensku. Viac ako polovicu predajov si pritom na svoje konto pripísal jeden model – Duster. 

Najpredávanejším modelom z portfólia automobilky Dacia na Slovensku je SUV Duster. Stal sa 2. najpredávanejším B+SUV modelom na Slovensku. A súčasne zastáva rovnakú priečku v segmente B+SUV pri súkromnej klientele. Minulý rok si model Duster zakúpilo 2 187 klientov, čo je medziročne navýšenie objemu predaja o 12 %. Platí pritom, že Slováci majú v obľube Duster predovšetkým vo vyšších výbavách a s pohonom 4×4. Potvrdzujú to predajné štatistiky: 80 % klientov si vyberá najvyššiu výbavu Journey a Extreme. A 39 % Duster majiteľov si volí pohon 4×4 s motorom 1,2 mHEV. Tretia generácia modelu Duster bola v uplynulom roku uvedená na trh aj v hybridnej verzii. 11 % zákazníkov si vybralo tento variant.

Foto: Dacia

Darí sa aj modelu Sandero

Kontinuálne od roku 2017 je Dacia Sandero najpredávanejším modelom pre retail zákazníka v Európe. Teší sa obľube aj na Slovensku. Každým desiatym automobilom v segmente B je práve Sandero. Získalo 10,1 % podiel v tejto kategórii, vďaka 1087 registráciám. Aj zákazníkom modelu Sandero záleží na dobrej výbave, ekologickom a ekonomickom prístupe. Veľká časť predaných modelov (43 %) odchádza zo slovenských showroomov s najvyššou výbavou Sandero Stepway. Polovica zákazníkov (47 %) si vyberá LPG motorizáciu (ECO-G motor).

Dacia Sandero
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

LPG hlavne pre Jogger

Aj model Jogger boduje u súkromného zákazníka. Ponuka motorizácií sa skompletizovala na jar 2024, kedy sa otvorili objednávky pre Jogger HEV. Spolu sa minulý rok predalo 738 kusov tohto modelu, čo ho radí na 7. miesto v C-segmente. A viac ako polovica zákazníkov (66 %) si domov odniesla Jogger s LPG motorizáciou.

Dacia Jogger
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Továrenský pohon LPG

Ponuka ekologických, ekonomických a praktických motorov ECO-G od značky Dacia sa stretáva s veľkým záujmom zákazníkov. Dvojpalivové motory (benzín a LPG) tvoria 38 % predaja značky na Slovensku. Dacia je jediným výrobcom, ktorý ponúka tento typ pohonu v celom svojom rade osobných automobilov. Továrenská inštalácia tejto osvedčenej technológie zaručuje bezpečnosť a spoľahlivosť, čo garantuje aj továrenská záruka.

Ponuka Dacia sa v tomto roku rozšíri o SUV segmentu C, model Bigster. Toto SUV dorazí do showroomov na konci jari 2025. Portfólio obohatí aj vynovený Jogger a Sandero. Facelifty týchto modelov sa objavia do konca roka 2025.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 27

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dacia
Predchádzajúci článokTo sa podarilo, nové Škodovky majú geniálnu funkciu
Nasledujúci článokDve európske značky spojili sily, ukázali úžitkáče na “skateboarde”
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.