Nahradil populárny model Bravo. Jeho súčasná generácia sa predáva od roku 2015. V roku 2020 prešiel tento model faceliftom, avšak ďalšej budúcnosti sa nedočká. Minimálne v Európe nie.
Taliansky Fiat z európskeho trhu sťahuje predaj modelu Tipo. Robí tak z dôvodu, že sa naplnil jeho životný cyklus. Priamy nástupca v plánoch automobilky nie je. Výroba tohto modelu však nebude zastavená úplne. Naďalej sa bude predávať na mimoeurópskych trhoch, napríklad v Turecku, kde patrí medzi najžiadanejšie vozidlá v krajine a kde sa aj vyrába.

Druhá generácia sa v roku 2015 rýchlo etablovala na trhu ako cenovo dostupné a priestranné vozidlo pre širokú verejnosť. Jeho predaj však postupne klesal. Kým v roku 2017 dosiahol jeho ročný predaj v Európe až 125 000 kusov, v roku 2023 to bolo len 17 500. V minulom roku zaznamenalo Tipo na slovenskom trhu 21 nových registrácií. Na pomery značky Fiat sa zákazníkov pokúšal osloviť pomerne menej nápadným dizajnom.
Predával sa v karosárskych verziách hatchback, sedan a kombi, k dispozícii bola aj štýlovejšia verzia Cross. Tipo síce neohurovalo dizajnom, zato praktickosťou rozhodne áno. Napríklad hatchback ponúkal až o 60 litrov väčší základný objem batožinového priestoru ako VW Golf. Vo výbave je k dispozícii 7-palcový dotykový infotainment systém Uconnect s podporou Apple CarPlay a Android Auto, automatická klimatizácia, cúvacia kamera alebo bezkľúčové odomykanie.

Tipo sa predávalo s benzínovými, naftovými aj mild-hybridnými motorizáciami. Základ ponuky tvoril štvorvalcový benzínový atmosférický motor s objemom 1,4 litra a výkonom 95 koní. Pod kapotou sa však objavil aj litrový benzínový trojvalec s najvyšším výkonom 100 koní a dva naftové štvorvalce z radu Multijet s výkonom 95 a 120 koní.
Aktuálne sa dopredávajú posledné skladové kusy, podľa webovej stránky slovenského importéra je v ponuke ešte 7 vozidiel s cenou od 18 900 €. Fiat Tipo sme v redakcii mali naposledy na konci roka 2022. Test hatchbacku s benzínovým trojvalcom a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou si môžete prečítať TU.