Domov SPRÁVY Elektromobilita Huawei predstavil svoje prvé vozidlo AITO M5 s dojazdom vyše 1000km. Tam...

Huawei predstavil svoje prvé vozidlo AITO M5 s dojazdom vyše 1000km. Tam to však iba začína…

Značka Huawei vyrába predovšetkým elektroniku ako smartfóny, počítače, hodinky a podobne. Svoje prvé auto však predstavil pod menom AITO M5. Vozidlá teda nebudú predávané pod názvom Huawei.

Jedná sa o anglickú skratku z „Adding Intelligence to Auto“ a prvý predstavený model získal označenie M5. Čo sa týka dizajnu crossoveru v tomto prípade nejde tak celkom o jedinečný dizajn keďže môže mnohým pripomínať aj niektoré koncipované modely od nemeckej automobilky Porsche. Nemyslíme si, že je to náhoda pretože svojou veľkosťou AITO M dokonale zapadá do medzery medzi SUV Macan a Cayenne. Jeho dĺžka je 4770 mm, šírka 1930 mm, výška 1625 mm a rázvor 2880 mm.

Pod kapotou to tiež nevyzerá zle. Základom je 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 125 koní. Pohonná jednotka pracuje v Millerovom cykle s oneskoreným zatváraním nasávacích ventilov. Huawei tvrdí, že má pri kompresnom pomere 15:1 tepelnú účinnosť až 41 percent a poháňa ho výlučne generátor, ktorý následne dobíja batérie. V celohliníkovej platforme sú umiestnené dobíjacie lítiovo-iónové batérie s kapacitou 40 kWh. Táto kapacita podľa informácií vytvára dojazd 150 kilometrov v čisto elektrickom režime. Poprípade je samozrejme k dispozícii nádrž na 56 litrov paliva.

Z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy?!

Na výber bude pohon zadných kolies a pohon všetkých kolies a taktiež aj dve výkonnostné možnosti. Verzia s pohonom zadných kolies má jeden olejom chladený elektromotor, ktorý disponuje výkonom 272 koní a maximálnym krútiacim momentom 360 Nm. Pri svojej hmotnosti 2220 kg dokáže akcelerovať z miesta na 100km/h za 7,1 sekundy, najvyššia rýchlosť zatiaľ nie je známa. Ďalej sa v ponuke nachádza model s predným elektromotorom a výkonom 224 koní a 420 Nm. V zadnej časti pritom pracuje druhá jednotka s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Takto naladená M5 s hmotnosťou 2335 kg zrýchli z 0 na 100 km/h už za 4,8 sekundy.

Dostávame sa k vrcholovej verzii, ktorá má k dispozícii opäť dva elektromotory (224 + 272 koní a 315 + 360 Nm). So spoločným výkonom 496 koní a krútiacim momentom 675 Nm pri podobnej vyššie uvedenej hmotnosti zvládne šprint z nuly na stovku za 4,4 sekundy. AITO M5 síce neudáva osobitne čísla pre každú modelovú verziu. Hovorí, že aktuálna metóda WLTC vytvára dojazd 1102 km, kým staršia norma NEDC nečakane 1195km.

Vpredu dostala novinka dvojité lichobežníkové ramená a vzadu pracuje multilink. V základe dostal model už 19-palcové kolesá a obuté pneumatikami Pirelli s rozmermi 255/50 R19. Najdrahšie AITO M5 stojí na 20-palcových kolesách obutých v Pirelli P Zero (255/45 R20). O skvelé brzdenie sa starajú kotúčové brzdy s vnútorným chladením vpredu aj vzadu.

Interiér a jeho vybavenie

Na prvý pohľad si všimneme hneď 15,6-palcový dotykový displej multimediálneho systému, ktorý je podporovaný operačným systémom Harmony OS od Huawei. K dispozícii je tiež aj audiosystém vlastnej výroby s výkonom 1200 wattov. Nechýba ani hlasový asistent, kamera rozpoznávajúca tvár vodiča, vďaka čomu auto upravuje nastavenie jednotlivých systémov (sedadlá, volant, klimatizáciu či rádio). Ďalej tu nájdeme detekciu únavy, možnosť výberu vlastných motívov na displeji. Takmer všetko čo nájdete aj u mobilných telefónov. Okrem toho si môžete pripojiť k autu chytré hodinky a používať ich napríklad na odomykanie či k inej diaľkovej kontrole. Užitočná vychytávka. Na svoju veľkosť má celkom malý objem batožinového priestoru 369 litrov, ktorý je však možné sklopením zadných sedadiel zväčšiť na 776 litrov.

Základný model AITO M5 s využitím štátnych dotácii v Číne bude dostupný v prepočte za necelých 34 700€. Slabšia dvojmotorová verzia stojí 38 840€. Najdrahšia a teda aj najvýkonnejšia verzia stojí približne 44 400€. Do predaja sa dostanú vozidlá už začiatkom budúceho roka, detaily o možnom exporte Huawei však zatiaľ neprezradil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Jazdenky: Volkswagen Golf 2015 1,2 TSI – posledný ľudový Golf, ktorým verziám sa vyhnúť?
Nasledujúci článokOceľové vs. textilné reťaze? Veľký test snehových reťazí skončil prekvapivo