Chorvátsky hyperšport Rimac Nevera sa stal najrýchlejším elektromobilom na slávnom Nordschleife. Doterajší rekord Tesly doslova rozdrvil.
Ako raz povedal legendárny Michael Schumacher, „rekordy sú na to, aby sa prekonávali“. A práve týmto heslom sa očividne riadi chorvátska automobilka Rimac. Ich elektrický hyperšport menom Nevera totiž drží tých rekordov hneď niekoľko. V máji tohto roka dokonca za jeden deň prekonal až 23 rekordov. Je nielen najlepšie zrýchľujúcim (z 0-100 km/h len za 1,81 s) a brzdiacim elektromobilom sveta, ale prvenstvo drží aj v šprinte na ¼ či ½ míle. Teraz však k svojej rozsiahlej zbierke rekordov pridal Rimac ešte jeden, a to poriadne prestížny.
Najrýchlejšie EV na Nordschleife
Donedávna držala rekord medzi produkčnými elektromobilmi Tesla Model S Plaid Track Pack s časom 7:25,231, kedy najrýchlejší čas „ukradla“ Porsche Taycan Turbo S. Rimac Nevera je však vo vlastnej lige a čas Tesly pokoril o závratných 20 sekúnd. Je to tak, Nevera zvládla obkrúžiť severnú slučku Nürburgringu za 7 minút a 5,298 sekundy. Elektrický hyperšport tak prekonal aj autá ako McLaren 720S, Porsche 911 GT3 (991.2) či Lamborghini Aventador SuperVeloce LP750-4. V celkovom poradí medzi produkčnými autami však na vrchol stále dosť stráca a nachádzajú sa pred ním desiatky superšportov so spaľovacím motorom. Aktuálnym držiteľom rekordu je Mercedes-AMG One s o 35 sekúnd rýchlejším časom. Napriek tomu však ide o skvelý výkon Rimacu a pokorenie ďalšieho rekordu.

Mimochodom, kratšiu konfiguráciu trate (20,6 km) zvládla Nevera za 7:00,928. Za jej volantom sedel chorvátsky pretekár Martin Kodrić, pričom auto bolo obuté do pneumatík Michelin Cup2R. „Tento týždeň sme mali počas tréningov náročné poveternostné podmienky a na stanovenie rekordného času sme si očividne vybrali jeden z najteplejších dní tohto leta,” prezradil Kodrić. Zároveň dodal, že Nevera, ktorá má byť pohodlným hyper GT, je na trati “zdrvujúco rýchla”.
Rimac je tento rok pri chuti
Šéf automobilky Mate Rimac na margo stanovenia rekordu zase povedal, že „Nevera v mnohých ohľadoch znovuobjavila svet hyperautomobilov, priniesla nové technológie, nové schopnosti a nové úrovne výkonu. Ale najjednoduchší spôsob, ako môžeme demonštrovať jej schopnosti, je ísť a prekonávať rekordy. A presne to sme v roku 2023 opakovane robili.”
S tým sa nedá nesúhlasiť. Vyše dvadsať prekonaných rekordov v tomto roku hovorí samo za seba. Rovnako ohurujúce sú aj technické a dynamické parametre elektrického hyperšportu. Štyri elektromotory, 1 427 kW (1 940 k), 2 360 Nm, stovka len za 1,81 sekundy a maximálka 412 km/h. To je rekordman medzi elektromobilmi, Rimac Nevera.