Domov TESTY Nové vozidlá Malá batéria, krátky dojazd. Mazda sa popálila, čo Mini?

Malá batéria, krátky dojazd. Mazda sa popálila, čo Mini?

Mini Aceman predný svetlomet
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Vytlačí elektrické Mini spaľovacie autá z miest? Pravdepodobne nie, ale po týždennom teste sa ukázal ako skvelá alternatíva vhodná na každodenné jazdy. 

Ak sme si už pri Mini zvykli na jeho typické kompaktné tvary plné kriviek a oblín, v prípade modelu Aceman dostanete všetko, čo čakáte. Ale ak chcete aj klasické okrúhle svetlomety, budete sklamaní. Mini urobilo radikálnu zmenu a zmenilo ich tvar. Čo však nemusí byť na škodu, ak chce prilákať nových a mladých vodičov, ktorí sú zároveň naklonení elektromobilite. Vďaka svojmu individuálnemu dizajnu aj hranaté LED svetlomety zdôrazňujú osobité postavenie modelu Aceman v rodine modelov automobilky. Ich tvar je zachovaný v rámci kapoty s presnými líniami, ktoré vytvárajú prednú časť a jej typický charakter. Prvky denného svietenia LED svetlometov je možné prepnúť do troch rôznych režimov. Keď sa priblížite k vozidlu a odomkne sa, privíta vás efektnou svetelnou šou. S dĺžkou 4,07 metra, šírkou 1,75 metra a výškou 1,50 metra je Mini Aceman umiestnený medzi modelmi Cooper a Countryman.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Všetkému vládne okrúhly displej

Tak ako sme zvyknutí pri vozidlách Mini, športový dojem navodzuje volant s masívnym vencom a kokpitu Mini Aceman dominuje centrálny displej, na ktorom nájdete naozaj všetko. Keďže nie je hranatý, ale okrúhly, namiesto uhlopriečky má priemer až 240 mm. Po dlhej dobe sme nemuseli používať navigáciu prepojenú cez mobilný telefón, ale uprednostnili sme tú vstavanú. Tá poskytuje rozšírenú realitu a vodičovi poskytuje informácie o doprave naživo, vrátane uzavretých ciest a dopravných kolón. Jednotlivé jazdné režimy ponúkajú rôzne tematické podsvietenia podfarbené audio zážitkom.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

On-board kamera

Mini Aceman má vstavanú kameru, resp. viac kamier, ktoré neustále monitorujú okolie auta. Viete si nastaviť aj dĺžku nahrávania a v prípade kolízie tak dostanete dôkazový materiál. Táto funkcia sa zíde v mnohých sporných situáciách. Okrem automatizovaného parkovania vie Aceman aj napríklad vycúvať alebo vyparkovať zo zle prístupného miesta, keďže si pamätá posledné metre ako ste sa na miesto dostali. Namiesto vás vie krásne vycúvať z úzkeho priestoru alebo dvora s prekážkami.

interiér Mini Aceman
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Hlavne do mesta

Mini Aceman ponúka dva typy batérie. My sme tentokrát jazdili s tou slabšou. Poskytuje kapacitu 38,5 kWh, čo prináša oficiálny dojazd 309 kilometrov v testovacom cykle WLTP. Realita je o niečo horšia, nám sa pri plnom nabití podarilo prejsť približne 250 kilometrov. Nabíjací výkon je síce len 75 kW, no pri malej batérii to stačí na pomerne krátke polhodinové nabíjanie. Výkon motora v prípade slabšej verzie je 184 koní. Ak chcete viac koní a väčšiu batériu, treba siahnuť po verzii SE.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Menej priestoru

V druhom rade čakajte menej miesta na nohy. Deti tu však nájdu svoje pohodlie. Ani priestor pre batožinu s objemom 300 litrov nepatrí k priemeru v triede, kočík bez vaničky sem však naložíte v pohode. Mini je však hlavne o emóciách a jazdných zážitkoch. Toto je presne typ auta pre mladý pár, alebo ako druhé auto do rodiny. Na dovolenky a dlhšie cesty použijete väčšie auto, Aceman však nebude mať problém voziť deti po meste, ktoré je jeho teritóriom.

Mini Aceman
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Záver

Mini Aceman spĺňa takmer všetky predpoklady štýlového mestského elektromobilu. Pomôžu funkcie ako automatické vyparkovanie z tesného miesta alebo viete vymeniť kľúč od vozidla za smartfón. Kompaktné rozmery budú pri stiesnenom parkovaní výhodou, musíte však počítať s menším vnútorným priestorom. Tvrdšie nastavenie podvozka tiež nemusí byť pre každého, ale športové nastavenie patrí k automobilke, plus k tomu prispieva aj batéria pod podlahou. Aceman je jediný čisto elektrický model značky Mini, nejde o žiadny derivát spaľovacej verzie. S cenovkou nad 40 000 eur však nebude pre každého.

TECHNICKÉ ÚDAJE Mini Aceman
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 38,5 kWh
Max. výkon 135 kW/184 k
Max. krútiaci moment 290 Nm
Dojazd 250 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 079 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 754 mm
Výška 1 514 mm
Rázvor náprav 2 606 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 720 kg
Objem batožinového priestoru 300 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
Rozmer pneumatík 225/45 R28
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 17,2 kWh / 100 km
Diaľnica: 19,5 kWh / 100 km
Okresky: 18,1 kWh / 100 km
Dojazd 250 km
Maximálny nabíjací výkon 75 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 40 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 34 750 eur
Cena testovanej verzie 43 293 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNa semaforoch trhne 97 % áut. Zverejnili cenu najrýchlejšie akcelerujúcej Škody
Nasledujúci článokVodičák skupiny B dostane nové limity. Pozor, len tieto autá budete šoférovať
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.