Domov TESTY Test Hyundai i30N Performance, novodobý fenomén!

Test Hyundai i30N Performance, novodobý fenomén!

Model ktorý nikto nečakal, auto ktoré roztrieštilo segment a spôsobilo ošiaľ!

Dnes už pokojne môžeme hovoriť o úspechu modelu i30N, jeho predajné čísla stále rastú a pokoril dokonca aj historických zakladateľov segmentu. Pamätám si keď Hyundai spustil svoju kampaň ,,New thinking new possibilities,, vtedy by mi ani nenapadlo, že sa raz dočkáme skutočne vydareného hothatchu. A predsa, stalo sa. Hyundai posledné roky dokazuje, že jeho cieľom je vyrovnať sa európskym automobilkám a darí sa mu to napĺňať.

Od predstavenia i30N ubehol zhruba rok a model si dokázal vytvoriť vlastnú komunitu, dokonca máme za sebou aj prvý Československý zraz na Slovakiaringu. Mimo iné, automobilka predstavila aj derivát v podobe štýlového liftbacku Fastback i30N či i30 N-Line. Presne ako v prípade BMW M a jeho M packetu alebo Audi S a S-Line. Niekto by povedal, že sa jedná o plytké kopírovanie, no ja si skôr myslím, že stojíme pri zrode novej športovej divízie N, ktorá bude mať úspech.

Čo všetko sa pokazilo, za pol roka používania Hyundai i30 N - Startstop.sk

Čo skutočne oceňujem je fakt, že Hyundai sa nesnažil postaviť hneď na prvý krát najvýkonnejšie, najrýchlejšie naj auto. Jednoducho venoval všetku energiu k vyladeniu jeho debutu a výsledok je perfektný. Svoje o sebe napovedá už samotný fakt, že tím, ktorý toto auto vyvíjal, má skúsenosti s kvalitnými európskymi športovými divíziami renomovaných automobiliek.

ssangyong-torres-evx

Na Hyundai i30N sme sa pozreli takmer presne pred rokom, vtedy sa nám dostala do rúk slabšia verzia s výkonom 250 koní (184 kW). Teraz sme preverili výkonnejšiu verziu Performance s výkonom 275 koní (202 kW). Obe poháňa totožný štvorvalcový preplňovaný benzín 2,0 T-GDi. Rozdiel je v naladení výkonu, absencií samosvoru v prípade slabšej verzie, o palec väčšie brzdy a disky, variabilná výfuková sústava v prípade Performance.

Na otázku, či je samosvor cítiť odpoviem jednoznačne, áno. Jeho absenciu v prípade slabšej verzie bolo cítiť, no jazdný zážitok to nepokazilo. Napokon v prípade Performance verzie elektronický samosvorný diferenciál pomáhal hlavne pri výjazdoch zo zákrut, kedy sa auto zakuslo predkom do asfaltu a držalo ako nalepené. Väčšie brzdy je tiež cítiť, no rovnako ako v prípade slabšej verzie nemôžem tvrdiť, že som s ich výkonom jednoznačne spokojný.

Necháme vás však precítiť jazdný zážitok v priloženom videu. Ak sa rozhodujete medzi slabšou a výkonnejšou verziou, myslím si, že nie je nad čím váhať. Cenový rozdiel je skutočne minimálny a myslím si že v prípade i30N by ste kompromis robiť rozhodne nemali. Aby sme ale nenavádzali, ani tou slabšou verziou nič zásadne nepokazíte, prídete však o ten krásny zvuk ktorý N-ko vyladilo naozaj perfektne!

Hyundai i30N - Startstop.sk - TEST

Zdroj: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová generácia Opel Mokka X má prísť už budúci rok. Máme prvé informácie
Nasledujúci článokNa čom jazdia najlepší svetoví futbalisti?