Jaguar F-Pace aspoň na papieri nedáva úplne zmysel. Je násobne drahší než podobne veľkí prémioví konkurenti. Mačkovitá šelma si totiž vyhliadla celkom nové teritórium.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ZsuP2JaHom8]
S faceliftom neprišli iba jemné dizajnové zmeny, ktoré Jaguar F-Pace zaradili bližšie k súčasnému F-Type. Spolu s novými prednými svetlami je tu aj úplná zmena filozofie celej značky. Jaguar už nevidí svoju konkurenciu v BMW alebo Mercedese, ale skôr v exkluzívnych nízko objemových značkách, ako napríklad Bentley alebo Maserati.

Priplatíte si a výrazne
Najviac je táto snaha cítiť na cenovke. Testovaný kúsok vás odľahčí rovno o viac ako 90 000 €. Výzvou bolo, aby klientom doručili exkluzívnejší zážitok, ktorý dokáže obhájiť ambicióznu cenu. A treba povedať, že vo vnútri sa posunuli o level vyššie. Použité materiály sú tak exkluzívne, ako si len môžete želať. Semiš, koža či hliník vytvárajú priestor, do ktorého sa s radosťou vraciate. Pôsobí dojmom precízneho nástroja, ktorý bol remeselne vytvorený s chirurgickou presnosťou.

Spĺňajú vyššie nároky
V záplave hýčkania nezabudli ani na používateľské potreby. Efektný, ale neefektívny vysúvateľný volič prevodovky nahradil klasický volič. Aby vám nechýbali štýlové ovládače, jazdné režimy naďalej ovládate ako James Bond. Najpozitívnejšou zmenou je nový 11,4-stredový displej s novým softvérom. Reaguje rýchlo, má špičkovú ostrosť a bezdrôtovú konektivitu.
Pri jazde cítite všetko
Za zmienku určite stoja aj špičkové škrupinové sedadlá, ktoré sem dostanete za príplatok. Ponúkajú skvelú bočnú oporu, ale zároveň sa z nich naďalej dá vystúpiť ako človek. Pod kapotou sme však mali „iba“ naftový šesťvalec. 300 koní a 650 Nm nie je úplne málo, ale predsa len, v bežnom ponímaní toto nie je verzia, od ktorej čakáte, že vám na počkanie vyčarí úsmev na tvári. Lenže, toto je Jaguar a jeho gény dostali konečne doping, aké potrebovali.

Už žiadne dôchodcovské pohupovanie v zákrutách, ale ostré reakcie a komunikatívne riadenie. Jaguar F-Pace viete s veľkou dôverou poslať do zákrut a krásne pracovať s jeho váhou. Pred rýchlou zákrutou jemne brnknete do brzdy, auto si sadne na predok, zatočíte a sami ste prekvapený, akým tempom s ním viete jazdiť. Pravda, pri bežnom jazdení bude tvrdší, a tým aj menej komfortný. Nie však tak, aby z vás vytriasol dušu. Len vám neustále pripomína, že šoférujete Jaguar.
Buďte iný
Je teda 90 000 € ospravedlniteľných za Jaguar F-Pace? Záleží na vašej preferencii. Pretože, ak niekto túži po luxusnom SUV, u konkurencie vie dostať tiež luxus, alebo aj výborné jazdné vlastnosti. Čo vie Jaguar ponúknuť naviac, je exkluzivita. Každý vás privíta s tým, že ste si nevybrali tuctovú voľbu a síce by do toho asi on nešiel, ale ocení vašu odvahu. Jaguar ukazuje, že ani SUV nemusí byť vždy šedivé a nudné a za to mu patrí poklona.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=ZsuP2JaHom8]
TECHNICKÉ ÚDAJE |
Jaguar F-Pace D300 |
Usporiadanie a počet valcov |
V6 |
Zdvihový objem |
2 996 cm3 |
Max. výkon |
221 kW / 300 k |
Max. krútiaci moment |
650 Nm |
Palivo |
nafta |
Pohon |
AWD |
Prevodovka |
8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 747 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
2 071 mm |
Výška |
1 664 mm |
Rázvor náprav |
2 874 mm |
Pohotovostná hmotnosť |
2 083 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
6,4 s |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
8,6 l/100 km |
Diaľnica |
6,8 l/100 km |
Okresky |
7,5 l/100 km |
Objem palivovej nádrže |
68 l |
CENA |
|
Základná cena modelu |
89 848 € |
Cena testovanej verzie |
94 397 € |