Suzuki Vitara je osvedčená klasika, ktorá na európskom trhu pôsobí už od roku 2015. V priebehu rokov prešla miernymi modernizáciami a tú poslednú jej naordinovali nové pravidlá Európskej únie.
Vo výbave tak musí mať Suzuki Vitara viac aktívnych bezpečnostných prvkov, silnejšiu kybernetickú ochranu či upozornenie na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. V Suzuki tento moment využili na jemné dizajnové retuše a implementáciu nového infotainmentu.
Zmeny nie sú radikálne. Spredu inovovaný model spoznáte najmä podľa čierno lakovaného dekoračného prvku na prednej časti. Vitara je vôbec z prvých vozidiel, ktoré využívali dvojfarebné lakovanie, takže naša testovacia špecifikácia pôsobila trochu fádne. Určite odporúčame zvoliť dvojfarebné prevedenie, ktoré je estetickejšie a Vitara tým viac vynikne, aj keď si stále zachováva skôr konzervatívnejšie tvary.
Spoľahlivá štvorkolka s nízkym apetítom
Samozrejme, bola zachovaná aj ďalšia prednosť Vitary, ktorou je kombinácia pohonu všetkých štyroch kolies s manuálnou prevodovkou. Pohon 4×4 tu ale nefunguje len ako marketingové lákadlo, ale s možnosťou uzamknúť medzinápravový diferenciál dokážete s autom prekonať aj skutočne náročnejší terén. Keďže Vitara nepatrí do ťažkej váhovej kategórie, spotreba sa nám pohybovala tesne nad hranicou 6 litrov v zmiešanej prevádzke.
Ak ste s Vitarou ešte doteraz nemali tú česť, tak len pripomenieme, že v Suzuki maximalizovali jej priestorové dispozície. Vpredu je miesta dosť, nad priestorom vzadu síce treba trochu prižmúriť oči, ale základný objem batožinového priestoru je dostatočných 362 litrov. Vitara si stále zachováva jednoduché a funkčné ovládanie. Áno, možno by niekto nazval kabínu zastaralou, s analógovými budíkmi a historickým dizajnom ovládačov klimatizácie, ale svetu div sa, tie sú stále funkčné.
Zmeny infotainmentu
Malú zmenu sme postrehli aj na vrchnej časti palubnej dosky v miestach, kde sa nachádzajú výduchy klimatizácie. Vzduch fúka z dvoch krajných, uprostred sa po novom za sklom ukrýva kamera, ktorá monitoruje pozornosť vodiča pri šoférovaní. Menu infotainmentu je síce nové, ale v podstate rovnako strohé ako v prípade predchádzajúcich modelov. To však vôbec nevadí, pretože ako vodič sa necítite byť zahltení množstvom funkcií a k navigácii alebo prepínaniu rádiových staníc či údajom o spotrebe paliva sa tak viete dostať veľmi rýchlo.
Jazdné vlastnosti sa prakticky nezmenili. Tu však nebolo príliš čo vylepšovať, pretože vďaka nízkej hmotnosti Vitara ochotne, rýchlo a stabilne mení smer, je dostatočne komfortná a pri optimálnej práci s manuálnou prevodovkou, otáčkami motora a krútiacim momentom je auto dostatočne živé. V porovnaní s konkurenciou, ktorá je však o čosi drahšia, je Vitara pri diaľničných rýchlostiach hlučnejšia.
Verdikt
Suzuki Vitara je síce nenápadné auto, ale s veľmi dobrou povesťou pre jej praktické vlastnosti, dobry posed za volantom, jednoduché ovládanie a výbornú spoľahlivosť. Kto nehľadá výstredné auto, ale skôr praktické, toho Vitara osloví aj v nasledujúcom období. Akurát už je vybavená všetkými prvkami, ktorými musia disponovať všetky nové autá a o 4-tisíc eur drahšia.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Suzuki Vitara |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1 373 cm3 |
Max. výkon | 95 kW / 129 k |
Max. krútiaci moment | 235 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 6-stupňový manuál |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 185 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 775 mm |
Výška | 1 600 mm |
Rázvor náprav | 2 500 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 250 kg |
Objem batožinového priestoru | 362 – 1 119 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,2 s |
Rozmer pneumatík | 215/55 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,6 l/100 km |
Diaľnica | 7,3 l/100 km |
Okresky | 5,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 21 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 26 370 eur |
TEST Suzuki Vitara DualJet Hybrid AllGrip – diétna verzia hybridu chutí pomerne dobre