Domov TESTY Nové vozidlá Straší vás komplikovanosť moderných áut? Toto SUV je pre vás, nemení sa...

Straší vás komplikovanosť moderných áut? Toto SUV je pre vás, nemení sa už takmer 10 rokov

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Suzuki Vitara je osvedčená klasika, ktorá na európskom trhu pôsobí už od roku 2015. V priebehu rokov prešla miernymi modernizáciami a tú poslednú jej naordinovali nové pravidlá Európskej únie.

Vo výbave tak musí mať Suzuki Vitara viac aktívnych bezpečnostných prvkov, silnejšiu kybernetickú ochranu či upozornenie na prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti. V Suzuki tento moment využili na jemné dizajnové retuše a implementáciu nového infotainmentu.

Suzuki Vitara
Modernizovanú Vitaru spoznáte podľa čierneho dekoračného panelu na prednej časti. Autu viac pristane dvojfarebná karoséria, ktorou je Vitara známa. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zmeny nie sú radikálne. Spredu inovovaný model spoznáte najmä podľa čierno lakovaného dekoračného prvku na prednej časti. Vitara je vôbec z prvých vozidiel, ktoré využívali dvojfarebné lakovanie, takže naša testovacia špecifikácia pôsobila trochu fádne. Určite odporúčame zvoliť dvojfarebné prevedenie, ktoré je estetickejšie a Vitara tým viac vynikne, aj keď si stále zachováva skôr konzervatívnejšie tvary.

Suzuki Vitara
Na dverách batožinového priestoru sa nachádza praktický gombík, ktorým viete odomknúť alebo zamknúť celé auto. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Spoľahlivá štvorkolka s nízkym apetítom

Samozrejme, bola zachovaná aj ďalšia prednosť Vitary, ktorou je kombinácia pohonu všetkých štyroch kolies s manuálnou prevodovkou. Pohon 4×4 tu ale nefunguje len ako marketingové lákadlo, ale s možnosťou uzamknúť medzinápravový diferenciál dokážete s autom prekonať aj skutočne náročnejší terén. Keďže Vitara nepatrí do ťažkej váhovej kategórie, spotreba sa nám pohybovala tesne nad hranicou 6 litrov v zmiešanej prevádzke.

Suzuki Vitara
Keď to situácia vyžaduje, tlačidlom na stredovom tuneli uzamknete medzinápravový diferenciál a Vitara tak zvládne prekonať aj náročnejší terén. Svetlá výška je 175 mm. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ak ste s Vitarou ešte doteraz nemali tú česť, tak len pripomenieme, že v Suzuki maximalizovali jej priestorové dispozície. Vpredu je miesta dosť, nad priestorom vzadu síce treba trochu prižmúriť oči, ale základný objem batožinového priestoru je dostatočných 362 litrov. Vitara si stále zachováva jednoduché a funkčné ovládanie. Áno, možno by niekto nazval kabínu zastaralou, s analógovými budíkmi a historickým dizajnom ovládačov klimatizácie, ale svetu div sa, tie sú stále funkčné.

Veľké tlačidlá na volante, samostatný panel klimatizácie, analógový prístrojový panel. Ak máte obavy z komplikovanosti mnohých moderných áut, Vitaru si rýchlo obľúbite. Ovládanie palubných funkcií tu je jednoduché a aj počas jazdy bezpečné. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Zadné sedadlá majú dlhé sedáky, takže sa na nich sedí príjemne. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Zmeny infotainmentu

Malú zmenu sme postrehli aj na vrchnej časti palubnej dosky v miestach, kde sa nachádzajú výduchy klimatizácie. Vzduch fúka z dvoch krajných, uprostred sa po novom za sklom ukrýva kamera, ktorá monitoruje pozornosť vodiča pri šoférovaní. Menu infotainmentu je síce nové, ale v podstate rovnako strohé ako v prípade predchádzajúcich modelov. To však vôbec nevadí, pretože ako vodič sa necítite byť zahltení množstvom funkcií a k navigácii alebo prepínaniu rádiových staníc či údajom o spotrebe paliva sa tak viete dostať veľmi rýchlo.

Suzuki Vitara
Na tomto mieste sa v minulosti nachádzali hodiny, teraz tu je kamera, ktorá sleduje vodiča, či venuje dostatočnú pozornosť premávke pred sebou. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Asistenčné systémy vodiča sa dajú veľmi rýchlo deaktivovať, slúži na to zoskupenie tlačidiel vľavo pod volantom. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdné vlastnosti sa prakticky nezmenili. Tu však nebolo príliš čo vylepšovať, pretože vďaka nízkej hmotnosti Vitara ochotne, rýchlo a stabilne mení smer, je dostatočne komfortná a pri optimálnej práci s manuálnou prevodovkou, otáčkami motora a krútiacim momentom je auto dostatočne živé. V porovnaní s konkurenciou, ktorá je však o čosi drahšia, je Vitara pri diaľničných rýchlostiach hlučnejšia.

Páka 6-stupňovej manuálnej prevodovky. K dispozícii je v cenníku aj automat. Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Verdikt

Suzuki Vitara je síce nenápadné auto, ale s veľmi dobrou povesťou pre jej praktické vlastnosti, dobry posed za volantom, jednoduché ovládanie a výbornú spoľahlivosť. Kto nehľadá výstredné auto, ale skôr praktické, toho Vitara osloví aj v nasledujúcom období. Akurát už je vybavená všetkými prvkami, ktorými musia disponovať všetky nové autá a o 4-tisíc eur drahšia.

TECHNICKÉ ÚDAJE Suzuki Vitara
Motor R4
Zdvihový objem 1 373 cm3
Max. výkon 95 kW / 129 k
Max. krútiaci moment 235 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 185 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 775 mm
Výška 1 600 mm
Rázvor náprav 2 500 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 250 kg
Objem batožinového priestoru 362 – 1 119 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,2 s
Rozmer pneumatík 215/55 R17
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,6 l/100 km
Diaľnica 7,3 l/100 km
Okresky 5,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 21 990 eur
Základná cena testovanej verzie 26 370 eur

TEST Suzuki Vitara DualJet Hybrid AllGrip – diétna verzia hybridu chutí pomerne dobre

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektrická trojkolka s hrozným dizajnom: Všetky kusy skončili na vrakovisku
Nasledujúci článokŠtvorvalec za 84-tisíc. Na Slovensko sa vracia legenda, ktorú cez smiech Fordu Bronco ani nepočuť