Momentálne sa nachádzame na Ženevskom autosalóne a blížime sa ku stánku Mitsubishi. Už z diaľky nás upútalo svojim atraktívnym dizajnom čisto nové kompaktné SUV ASX, taktiež nazývané Outlander Sport.

Vďaka tomuto modelu je značka Mitsubishi profitujúca aj v dnešnej dobe s ohromnou konkurenciou. Odkedy bolo ASX-ko predstavené v roku 2009 sa predalo vyše jeden milión týchto vozidiel. Najväčším trhom pre ASX je Amerika a podľa preferencií amerických zákazníkov sa odvíja aj dizajn novej generácie.

Exteriér sa snaží držať krok s autami vyššej triedy, najmä štedrým použitím líšt chrómovej farby a ohromnou prednou maskou. V nej sú zakomponované (okrem klasických svetiel) aj štyri štvorcové svetlomety, ktoré spolu s obdĺžnikovou mriežkou chladiča ešte umocňujú mohutnosť tohto auta. Ako celok tvorí u okoloidúcich  dojem nadopovaného býka aj napriek jeho kompaktným rozmerom.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pri pohľade zozadu nás zaujali (opäť) LED svetlomety, pri ktorých sa nevieme zbaviť pocitu, že sú podobné s tými na novom Audi A6. Spodná časť nárazníku je navrhnutá veľmi netradične avšak pocit, že sa pozeráte na vozidlo vyššej triedy, vám skazia plastové záslepky namiesto výfukov. Inak má auto veľmi svojský postoj.

Mitsubishi tvrdí, že napriek tomu, že je auto navrhnuté do mestskej premávky, mu nerobí problém ani občasný prejazd menším terénom. V meste určite oceníte mierne oplastovanie vozidla, vďaka ktorému nebudete musieť každé “šuchnutie” riešiť opravou laku. Vizuálne má auto vyššiu svetlú výšku ako predchodca.

Keďže (nielen) američanom ide o ich bezpečnosť, nové Mitsubishi ASX je vyrobené z ľahších materiálov, vďaka čomu je ľahšie ovládateľné. Okrem veľkého množstva elektronických asistentov nechýba ani systém pre urdžiavanie vozidla v jazdnom pruhu a systém núdzového brzdenia v meste.

V interiéri má hlavné slovo priestrannosť. Pohodlné sedačky spolu s veľkým množstvom odkladacích priestorov robia z tohto SUV skvelého partnera aj na dlhšie cesty. Palubnej doske dominuje veľký dotykový displej, nechýbaju však ani fyzické tlačidlá na ovládanie klimatizácie.

Autosalón Ženeva: Toyota GR Supra