Domov Doprava Kolaps dopravy v Bratislave? Premávku na D1 obmedzia už o niekoľko dní

Kolaps dopravy v Bratislave? Premávku na D1 obmedzia už o niekoľko dní

Foto: d1d4.sk

Práce na strategickej križovatke D1/D4 vstupujú do ďalšej realizačnej fázy, informuje Národná diaľničná spoločnosť. Od dokončenia ďalšej etapy križovatky si NDS sľubuje významné zefektívnenie dopravy v celom regióne hlavného mesta. Modernizáciou a rozšírením D1, ktorá je na konci životnosti, sa má zvýšiť dopravný komfort, bezpečnosť a plynulosť dopravy. Prepojenie D1 a D4 zároveň odbremení diaľnicu, ktorá prechádza Bratislavou. 

„Nie len motoristická verejnosť dlhodobo a plným právom požaduje dokončenie tejto kľúčovej investície. Preto križovatka D1/D4 patrí medzi naše najväčšie priority. V najbližších dňoch sa tak posúvame do ďalšej etapy,“ povedal Július Mihálik, investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti. Práce na novej realizačnej fáze si však vyžiadajú nevyhnutnú úpravu dopravy. Od 12. marca 2024 bude uzatvorený most nad D1, ktorý spája cestu I/61 s Čiernou Vodou, miestnou časťou Chorvátskeho Grobu. Na pôvodnom moste prebehne frézovanie asfaltového krytu vozovky. Od 16. marca do 17. marca prebehne demolácia spomenutého mosta. Demolačné práce si vyžiadajú uzatvorenie úseku diaľnice D1 počas víkendu.

Stavba diaľničnej križovatky D1 a D4
Foto: d1d4.sk

„Samotné uzatvorenie úseku diaľnice je naplánované dominantne počas nočných hodín, zo soboty na nedeľu. Úsek D1 sa uzatvorí 16. marca 2024 o 22:00. No už hodinu pred uzatvorením budú na diaľnici prebiehať prípravné práce, ktoré môžu skomplikovať dopravu, preto motoristom odporúčame sa úseku vyhnúť už od 21:00,“ pokračuje Július Mihálik. Podľa jeho slov, ak všetko prebehne podľa plánu, demolačné práce skončia v nedeľu o 12:00. Po odstránení starého mosta odštartujú niekoľkomesačné práce na rozšírení jazdných pruhov a ich napojení na D1. Práce sú naplánované tak, aby sa znížil dopad na premávku. Počet jazdných pruhov v danom úseku D1 zostane zachovaný, no dôjde k ich zúženiu a zároveň sa zníži povolená rýchlosť. Disciplinovanosť vodičov by navyše mala byť sledovaná radarmi s úsekovým meraním rýchlosti. Úprava jazdných pruhov je plánovaná hneď po demolácii mosta z Čiernej Vody, ak to počasie umožní.

Stavba diaľničnej križovatky D1 a D4
Foto: d1d4.sk
Alternatívne trasy

Napriek maximálnej snahe je preto nevyhnutné rátať so zdržaniami najmä v dopravných špičkách. Práce budú prebiehať v smere Bratislava – Žilina medzi 13,6 a 16,25 kilometrom. V opačnom smere medzi 17,2 a 13,9 kilometrom. „Pri tak vyťaženom úseku je určite potrebné rátať s významnými zdržaniami. Práve vďaka tomuto nevyhnutnému a dočasnému dopravnému diskomfortu získajú motoristi dlhodobo kvalitnejšiu, bezpečnejšiu a rýchlejšiu cestu. Ľuďom, ktorí cestu využívajú na dennej báze, sa aktuálne zdržania vynahradia omnoho plynulejšou dopravou definitívnom po skončení prác,“ uzavrel Július Mihálik.

Národná diaľničná spoločnosť pripravila všetky opatrenia, aby dopady na dopravu minimalizovala. Posilnila kapacity Diaľničných patrol a zaistila vyššiu dostupnosť odťahových služieb. Dopravu však ovplyvnia aj samotní motoristi. NDS preto apeluje na vodičov, aby v tomto úseku jazdili ohľaduplne, v zúžených pruhoch zvýšili svoju pozornosť a využívali alternatívne trasy, čím zásadným spôsobom dokážu podporiť plynulosť dopravy počas nevyhnutných stavebných prác.

Grafika: NDS

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Národná diaľničná spoločnosť
Predchádzajúci článokFiat má novinky, každý rok príde nový model
Nasledujúci článokKimera Evo38 znovu vzkriesi rally monštrum Lancia 037