Domov Elektromobilita Mégane R.S. končí, Tweezy dostane nástupcu. Renault, naozaj takto budeme chodiť do...

Mégane R.S. končí, Tweezy dostane nástupcu. Renault, naozaj takto budeme chodiť do práce?

Renault pod značkou Mobilize uvedie na trh nástupcu malého elektroautíčka Tweezy a dokonca pripravuje elektrické vozidielko len pre jedného pasažiera. Naopak, z Austrálie k nám prišla správa, že rok 2023 bude posledným v živote Mégane R.S.

Mobilize Duo je ultrakompaktný (2,43 m dlhý, 1,30 m široký, 1,46 cm vysoký) automobil pre dvoch cestujúcich sediacich za sebou. Jeho výhodou je elektrický pohon, vďaka ktorému sa dostane aj do nízko emisných zón, obratnosť a kompaktnosť. Veď do bežného parkovacieho miesta sa zmestia hneď 3 takéto mikroautíčka.

Mobilize Duo

Na stavbu vozidla bolo použitých 50 % recyklovaných materiálov, pričom až 95 % použitých materiálov je recyklovateľných na konci jeho životnosti. Podobne ako nedávno predstavený Citroen Oli má rúrkovú konštrukciu. Mobilize Duo používa polypropylénové panely karosérie bez laku. Predný a zadný nárazník sú identické, pričom sú vyrobené tak, aby časom obmedzili známky opotrebovania a aby boli škrabance neviditeľné.

Mobilize Duo používa dve LED svetlá vpredu a jeden LED svetelný pás vzadu. Bočné dvere sa otvárajú smerom nahor, takže cestujúc môžu vždy bezpečne a pohodlne nastúpiť či vystúpiť z auta aj medzi dvoma zaparkovanými autami. Táto architektúra je tiež bezpečnejšia pre chodcov a cyklistov, pretože dvere sa neotvárajú smerom na cestu alebo chodník.

Prístrojová doska Duo je navrhnutá tak, aby bola čo najjednoduchšia a najintuitívnejšia, aby sa v nej bez námahy zorientoval každý používateľ. Páka prevodovky je vľavo od volantu a vpravo je reproduktor a držiak na smartfón. Sedadlo vodiča sa dá posúvať o 20 cm dozadu alebo dopredu. Na oboch stranách predného sedadla sú dve odkladacie priehradky, do ktorých sa zmestia dve tašky. Zadné sedadlo je dostatočne veľké na to, aby sa v ňom pohodlne usadil pasažier vysoký 180 cm. Tvorcovia mysleli aj na mobilitu ľudí so zníženou pohyblivosťou. Vozidlo bude schopné prevážať skladací invalidný vozík a môže byť dodávané so súpravou na umiestnenie ovládacích prvkov na volante.

Mobilize Bento

Od roku 2024 bude k dispozícii nákladná verzia s názvom Bento ako riešenie ekologickej mobility s nulovými emisiami na poslednom kilometri. Bento má vzadu namiesto sedadla spolujazdca uzavretý box poskytujúci úložný priestor takmer 700 litrov. Ruksak je vyrobený z plastu a má asymetrické dvere otvárajúce sa do uhla až 140 stupňov.

Obe vozidlá nepôjdu do klasického predaja, ale bude možné si zaobstarať ich dlhodobý prenájom alebo požičať prostredníctvom mobilnej aplikácie.

Mobilize Solo Concept

V štádiu konceptu je zatiaľ Mobilize Solo. Nejde o štylizovaný vysokozdvižný vozík, ale skôr o kapotovanú kolobežku s airbagom. Projekt pochádza z dielne indického štúdia Renault, ktoré je známe svojou pozoruhodnou vynaliezavosťou a prvotný nápad dizajnérov zahŕňal skateboard s dáždnikom.

Solo Concept je dlhé 1,37 m, široké 0,90 m a vysoké 1,75 m. Pohybuje sa rýchlosťou najviac 25 km/h. V polosede uložený vodič na riadenie nepotrebuje vodičský preukaz, bezpečnostný pás ani prilbu. Adekvátnu úroveň bezpečnosti poskytuje jeho karoséria, airbag a núdzové tlačidlo aktivované nohou na zastavenie vozidla v prípade rizika. Solo Concept má tri kolesá: dve vpredu a menšie pre riadenie vzadu. Karoséria je asymetrická, otvára sa len na ľavú stranu. Vo vnútri sa sklopné sedadlo otočí dopredu a otvorí sa hlboký úložný priestor určený na uloženie tašky. Kokpit a karoséria sa dajú ľahko opláchnuť hadicou.

Koniec Méganu R.S.

Glen Sealey, generálny manažér austrálskeho zastúpenia Renaultu, povedal, že výroba Méganu R.S. sa skončí v priebehu budúceho roka. Už dlhšie je známe, že športovo orientované automobily si zoberie pod patronát značka Alpine. Tá zatiaľ vyrába športové kupé A110, nedávno dokonca predstavila ostrejšiu verziu A110 R. Budúce modely značky Alpine však budú výhradne elektrické.

 

Renault Megane RS Trophy - Startstop.sk - TEST

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKrásny motoristický víkend. 500-koňové monštrá zabávali divákov na Slovakia Ringu napínavými súbojmi
Nasledujúci článokNový Ford Bronco dostáva úpravu od Hennessey Performance