Fanúšikov Mercedesu triedy G je po celom svete naozaj množstvo. Teraz je však možnosť zaobstarať si unikátny, zreštaurovaný kabriolet 250 GD. Nachádzasa síce v Amerike, no určite stojí za to.

Legendárne Géčko sa vyrába od roku 1979. Až po 11-tich rokoch došlo k úpravám, ktoré boli naozaj veľké a ustálil sa v tomto aute pohon všetkých štyroch kolies. Luxusnejšia W463 mala ABS, drevodekor, čitempomat. V roku 1992 z továrne Steyr-Daimler-Puch, ktorá sanachádza v Rakúsku, vyšiel kus s poradovým číslom 100 000.

Práve z tohto roku pochádza aj model, ktorý zrenovovala a upravila spoločnosť Expedition Motor Company, ktorá sa na Géčka špecializuje. Okrem iného, upravujú aj Defendery. Sídlo spoločnosti sa nachádza vo Frenchtowne, v New Jersey. Pod kapotou upraveného tereňáka sa nachádza 2,5-litrový naftový päťvalec OM 602 s výkonom 62 kW / 84 koní a maximálnymkrútiacim momentom 154 N.m. Prečo tak málo výkonu? Je to totiž hladký diesel, čiže turbo v ňom nečakajte. V tých dobách (a aj teraz) to na nespevnené cesty bohato stačí. To, či spoločnosť zvýši výkon neuvádzajú, nakoľko sa jedná o pôvodnú radu W460.

LED technológia sa nachádzaaj v tomto vozidle, plus osvetlenie je doplnené o ďalšie reflektory. Čo mohlo ostať pôvodné, ostalo, iba sa prečistilo a zrenovovalo. Obe radiace páky (redukčná a 4-stupňová manuálna) dostali nový kožený vizuál. Tachometer síce ukazuje 78 060 najazdených kilometrov, no koľko krát sa ručička otočila okolo svojej osi asi nie je podstatné aj keď je údajne pôvodný tachometer. Väčšina palubných prístrojov ostala originálna, vrátane dvojramenné hovolantu.

Automobil disponuje v motorovej časti aj štítkom Expedition Motor Company, čo hovorí o čisto ručnej práci, ktorá bola na aute robená. Wolf, ako sa Mercedesu hovorí bol teda do šróbika rozobraný a nanovo zložený.

Géčko je odeté dovýraznej žltej metalízy Solarbeam, lemy blatníku ostali nezmenené– v tradičnej čiernej. Interiér má kombináciu hnedej a béžovej kože. Holý-bosý off-road tak dostal jemnú civilizovanosť. Dokážete otvoriť celú plátenú strechu a ostane Vám iba čiernyrám. Sklopiť môžete aj čelné sklo ako bolo pri 250 GD možné. Čo je prekvapivé, automobil disponuje aj klimatizáciou.

Okrem retro nádychu auto disponuje ochranným rámom vpredu, navijákom, či vysunutým výfukovým potrubím. V teréne sa nestratí vďaka pneu BF GoodrichAll-Terrain T/A. Vďaka nim sa zvýšila aj svetlá výška vozidla. Rezerva na veku kufra je nutnosťou a je dokonca odhalená. Vedľa nej sa nachádza retro kanister.

Vozidlo je umiestnené v centrále, vo Frenchtowne. Je dostupný k predaju za 90 000 dolárov. Na rok výroby možno aj veľa, ale ruku na srdce. Vyzerá naozaj oslňujúco a úžasne. Nové Géčko v Amerike zoženiete za 124 000 dolárov.  Rozdiel medzi novým a starým Géčkom tak je 39%. Otázkou ostáva, ktoré z nich bude spolahlivejšie?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!