V10 motory majú ten najšpecifickejší zvuk. Pozorné ucho automobilového nadšenca ho spozná už zdiaľky. Toto sú tie najlepšie znejúce exempláre s desaťvalcom!

Kam sa podeli všetky V10 motory? Len pred niekoľkými rokmi existovalo v ponukách automobiliek hneď niekoľko vidlicových desaťvalcov, no tie časy sú už nenávratne preč.  Dôvodom je, ako inak, spotreba a emisie CO2. Nové autá, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii s motorom V10, môžeme spočítať na prstoch jednej ruky. Existujú presne dva kusy: Audi R8 a jeho sesterské Lamborghini Huracán. Obe autá poháňa 5,2-litrový atmosférický V10 motor, ktorý je v automobilovom svete jednorožcom. No pripomeňme si časy burácajúcich motorov aspoň týmto rebríčkom.

BMW M5 (E60/E61)

Nezabudnuteľná päťlitrová V10 v decentnej karosérie BMW radu 5 a po prvýkrát aj v ešte nenápadnejšej karosérii s prívlastkom Touring. Motor s kódovým označením S85 s výkonom 507 koní, ktorý točil do 8250 ot./min, si vyžaduje pravidelnú starostlivosť, no kompenzuje to nezameniteľným zvukom.

BMW M5 E60 Exhaust Comparison [Eisenmann, RPi, Meisterschaft, etc]

Porsche Carrera GT

Carrera GT je jediným modelom Porsche s vidlicovým desaťvalcom. Tento motor bol pôvodne navrhnutý výhradne pre prototyp Le Mans, no projekt sa nakoniec neuskutočnil. Pretekárske gény sú ale jasne počuteľné. Vyrobených bolo iba 1270 kusov Carrery GT a nie je výnimkou, že sa dnes predávajú aj za 7-ciferné sumy.

Porsche Carrera GT V10 Exhaust Symphony

Lexus LFA

Prvý a zatiaľ jediný supercar z dielne Lexusu poháňal úplne novo vyvinutý 4,8-litrový desaťvalec. Automobilka na vývoji motora spolupracovala s Yamahou. Červené pole začína na hodnote viac ako 9000 ot/min! LFA zrýchľuje tak rýchlo, že analógový otáčkomer jednoducho nedokáže udržať krok, preto Lexus do LFA montoval elektronický.

Lexus LFA Sound | CRAZY Revs!

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse

Táto špeciálna verzia Gallarda vychádza zo závodnej verzie Gallardo LP 570-4 Super Trofeo. Auto je vybavené desaťvalcovým motorom s objemom 5,2 litra, ktorý má červené pole na hodnote 8000 ot./min. Squadra Corse vyšprintuje na stovku za 3,4 sekundy. Vyrobených bolo ale iba 50 kusov.

Lamborghini gallardo squadra corse pure sound

Dodge Viper GTS

Dodge Viper je často označovaný ako musle car modernej doby. A my musíme iba súhlasiť. Existuje totiž staré príslovie “objem ničím nenahradíš”. Desaťvalcový motor dosahuje výkon 456 konských síl z monštruózneho objemu 8,0 litra. Motor nepochádza z nákladného auta, ako tvrdia fámy, ale bol vyvinutý v spolupráci s Lamborghini.

BRUTAL Dodge Viper GTS-R, GTS, RT/10 - Burnouts & Rev Battle V10 Sound!

Wiesmann Roadster MF5

Do prvých kusov série MF5 bol montovaný motor BMW S85 z BMW M5, respektíve M6. Ten bol ale neskôr vymenený za biturbo V8 z nasledujúcej generáce M5 a M6 (F10 a F12).

https://youtu.be/rfJ_JzE6s_M

Lamborghini Huracán Performante

Aj nasledovník Gallarda pokračuje s 5,2-litrovým V10 motorom. Teraz však disponuje maximálnym výkonom až 640 koní vo verzii Performante. “Normálna” verzia LP610-4 produkuje 610 koní, a verzia s pohonom zadných kolies (LP580-2) 580 koní.

Lamborghini Huracan Performante LOOKS SOUND & DRIVE by AutoTopNL

Audi R8 V10 Plus

Druhá generácia Audi R8 je na trhu od roku 2015 a úzko súvisí s Lamborghini Huracánom. S talianskym superšportom zdieľa 5-litrový V10, ktorý v R8 a R8 RWS produkuje 540 koní. Model R8 V10 plus má až 610 koní. Modelový rok 2019 pridal základnej verzii na výkone 30 koní a verzii plus 10 koní.

2017 Audi R8 V10 PLUS (610hp) - pure SOUND (60FPS)

Dodge Ram SRT-10

S maximálnou rýchlosťou 249 km/h to bol kedysi najrýchlejší pickup na svete. Niet divu, veď pod dlhou kapotou pracuje 8,3-litrový V10 z druhej generácie Dodge Viper. Obrovský motor poskytuje výkon 507 koní a krútiaci moment 712 Nm.

Ram SRT-10 Viper Exhaust sound from Magnaflow

Audi S6 C6

Čo vznikne, ak vezmeme 5,2-litrový V10 motor z Lamborghini Gallardo a vložíme ho do limuzíny vyššej strednej triedy? Výsledok sa nazýva Audi S6. Motor bol ale v Audi o niečo priškrtený a v skvelom sedane (respektíve kombíku) produkoval 435 koní namiesto 500. Zvuk S6 je omnoho jemnejší, no napriek tomu sa príbuzenstvo s talianskym superšportom nezaprie.

Audi S6 5.2 V10 Revving & Accelerating - 1080p HD

Ak sme vás dostatočne naladili na vlnu V10, pozrite si na tie najlacnejšie autá, ktoré poháňa nezabudnuteľný desaťvalcový motor:

Túžite po aute s DNA Formuly 1? Toto sú tie najlacnejšie V10 na trhu

Zdroje: Facebook | Autobild | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrvé Ferrari 275 GTB si hľadá svoj nový domov!
Nasledujúci článokTakto vyzerá Porsche 911 Carrera T, po ktorej všetci tajne túžime