Dovolím si tvrdiť, že recenzie od od britského kanálu carwow patria k jedným z najlepších na Youtube. Nedávno si Matt Watson posvietil na tretiu generáciu Volkswagenu Touareg, ktorá bola predstavená minulý rok.

Názor, že dostanete to, za čo zaplatíte, je zaužívaný už dlhé roky a určite má rozumné odôvodnenie. Volkswagen Touareg je tažké zaradiť medzi “lacné” alebo “drahé” autá. Ak sa na vec pozrieme z hľadiska cenovej relácie vozidiel, ktoré ponúka Volkswagen, ide o najdrahšie auto v ponuke. Pokiaľ ho však porovnáme s jeho konkurentmi v triede, jeho cena je omnoho priateľnejšia.

Pre tých, ktorí si myslia že Touareg je vlastne Bentley Bentayga za tretinu ceny len preto, že je postavený na rovnakej platforme – sklamem vás. V tejto videorecenzii bola mierená ostrá kritika hlavne na jeho interiér, konkrétne na použitie lacných plastov na miestach, ako bočné časti stredového panelu a dolné časti dverových panelov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prvá vec, ktorú si všimne každý šofér akonáhle nasadne do auta a ktorá pomáha vytvoriť prvý dojem, je volant. Nad týmto sa pri výrobe Touaregu veľmi nezamýšľali – osadili sem lacný volant z Golfu. Naopak, veľkým plusovým bodom je infotainment, ktorý je spracovaný lepšie ako v ktoromkoľkek vozidle od Volkswagenu doteraz. Čo sa týka miesta na zadných sedadlách a batožinového priestoru, Touareg je veľmi praktické auto. No za Ingolstadtským bratancom Q7 stále trochu zaostáva.

Ďalším problémom je prevodovka. Ide o 8-stupňový automat ZF, ktorý sa používa aj v iných SUV. Dôvod, prečo sa nespráva vo všetkých autách rovnako, je ten, že každá automobilka si ho musí sama naprogramovať. V Touaregu je pomalá, a to aj v športovom režime. Ak idete po okreske a otáčky motora sa držia okolo hodnoty 1500, trvá jej asi dve sekundy, kým si uvedmí, že ste stlačili plynový pedál na podlahu a chcete, aby auto zabralo, lebo idete predbiehať.

Nie všetko na Touaregu je zlé. Skvelý je napríklad vzduchový podvozok, ktorý okrem toho, že tlmí nerovnosti na vozovke “na jednotku”, dokáže znížiť auto o 4 centimetre pre jednoduchšie nakladanie vecí do kufra. Praktici určite ocenia asistenta cúvania s vlečkou. Aj keď, povedzme si na rovinu, veľa majiteľov tohto auta ho asi nebude využívať tak často.

Zdroje: Autoevolution startstop.sk

Diskusia