Siedma generácia populárneho VW Golf už pomaličky finišuje svoju etapu a automobilka z Wolfsburgu pripravuje novú edíciu GTI TCR, ktorá odkazuje na tradície v motoršporte. Pôjde o najvýkonnejší sériový Golf s pohonom predných kolies.

Nemusíte byť zástancom koncernu, či fanúšikom značky Volkswagen na to aby ste uznali, že VW GTI je ozajstnou legendou a jedným z najúspešnejších hothatchov sveta. Svoju púť na automobilovom svete začal v roku 1976 a aktuálne svoju etapu životnosti končí už v poradí siedma generácia obľúbeného modelu. Celkovo bolo predaných vyše 2,5 milióna kusov Golfu GTI. Fanúšikovia ostrých hothatchov pozor! Prichádza najvýkonnejšia verzia GTI TCR, ktorá sa stane najvýkonnejším Golfom vôbec. Klasické GTI-čko disponuje výkonom 162 kW, s balíkom Performance 169 kW, verzia Clubsport 195 kW. Novinka ide o stupienok vyššie. 2,0-litrový TSI štvorvalec bude mať výkon až 213 kW, čo je najviac v histórií GTI.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pokiaľ neberieme do úvahy odľahčený, štyristo kusový Golf GTI Clubsport S, čo bol vlastne Golf R bez pohonu 4Motion, vďaka ktorému malo auto výkon 228 kW. Zhodou okolností aj Golf TCR je inšpirovaný vozidlami zo série šampionátu cestných vozidiel. Okrem vyššie spomínaného výkonu 213 kW ponúkne aj maximálny krútiaci moment 380 Nm.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Špeciálny balíček a vyššia maximálka

Pohonná jednotka je spriahnutá so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a samosvorným diferenciálom z Golfu R. Aj vďaka týmto hodnotám sa z pokoja na 100 km/h dostanete v priebehu 5,6 sekundy a maximálka sa automaticky zastaví na 250 km/h. Po odblokovaní, respektíve zas príplatok paketu Vmax budete môcť svišťať až do rýchlosti 265 km/h.

Podvozok je oproti Golfu GTI znížený o 20 mm a oproti GTI Performance o 5 mm. Golf GTI TCR je obutý na 18“ kolesách. Upravené boli aj pružiny, tlmiče, či kompletné brzdové ústrojenstvo s perforovanými kotúčmi a do oči bijúcimi červenými strmeňmi. Okrem iného, za príplatok môžete mať aj 19“ kolesá Reifnitz s pneumatikami 235/35/R19 a adaptívne tlmiče DCC.

Vodičovi budú pomáhať aj rôzne asistenčné systémy a takisto bude možnosť voľby jazdných režimov – Eco, Normal, Sport, Individual. Navonok a na prvý pohľad by ste TCR oproti klasickému GTI-čku len veľmi ťažko rozpoznali. Má totožný červený pásik v maske, zväčšené boky, nasávacie otvory, či splitter.

Zadnej časti dominuje decentný difúzor s dvojicou výfukových koncoviek, či strešný spojler. Z farebných zhotovení je na výber medzi farbami Deep Black, Tornado Red, Pure White a nová svá Pure Grey. Ceny Golfu TCR v Nemecku začínajú na 38 950 €. prvé kúsky by sa k majiteľom mali dostať už v marci.

Zdroje: topgear | startstop.sk

Diskusia