Nové Porsche 911 modelovej generácie 992 postupom času nahradzuje predchádzajúcu generáciu 991. Nemecká automobilka tak venuje aj dostatok času pre všetky prednosti vozidla.

Porsche 911 už dlhodobo patrí medzi priekopníkov medzi aktívnymi aerodynamickými prvkami. Keď sa pozrieme do histórie, tak už v roku 1988 modelová generácia kultovej 911 s označením 964 mala aktívny spojler na kapote motora, ktorý sa automaticky vysunul pri rýchlosti vyššej ako 80 km/h.

Behom tridsiatich rokov prešlo Porsche 911 dôkladným vývojom, ktorý priniesol hŕstku zmien. Niektoré zmeny boli výrazné, iné až tak nie. Medzi tie druhé môžeme s kľudným svedomím priradiť aj vývoj aktívnych aerodynamických prvkov.

Test Hyundai i30N Performance, novodobý fenomén!

Nová generácia 992 nadväzuje na odkaz, ktorí tu zanechali jej predkovia. Tým odkazom je aktívny spojler na zadnej časti, ktorý má zastúpenie iných ďalších prvkov. Spomínané prvky Porsche odhaluje na priloženom videu. Cieľom aktívnych aerodynamických prvkov je pochopiteľne zlepšenie aerodynamiky a zlepšenie chladenia bŕzd a motora, zvýšenie účinnosti preplňovaných pohonnej jednotky a samozrejme aj zlepšenie jazdných vlastností.

Základným pilierom je predná časť vozidla, kde sa nachádzajú aktívne lamely. Tie upravujú prúdenie vzduchu pre zaistenie čo najlepšieho (vyššie spomenutého) chladenia bŕzd. Porsche sa zároveň snaží aj o minimalizovanie turbulencií okolo predných kolies.

Vzduch, ktorý prúdi okolo vozidla a cez strechu je usmerňovaný k prieduchom na zadnej časti okna. Keď sa vzduch dostane do zadnej časti vozidla, automaticky putuje do chladiaceho systému motora a cez neho je neskôr vyvedený von skrz výduchy na zadnom nárazníku.

Pre čo najlepšie prúdenie vzduchu okolo vozidla a zníženie aerodynamického odporu sa aktívne lamely aktivujú už pri rýchlosti 70 km/h a zadný, vysúvací spojler, sa otvorí pri 90 km/h. Ďalšie aerodynamické nastavenia prvkov sa odohrávajú pri rýchlosti 170 km/h a vyššie.

Porsche 911 992 sa oficiálne svetu predstavilo v novembri 2018 v podobe kupéčka Carrera S a Carrera 4S. Neskôr, v januári 2019, boli predstavené kabriolety Carrera S a Carrera 4S. Aby sme nezabudli na technické údaje, tak Carrera S a Carrera 4S majú v zadnej časti usadený šesťvalcový motor s objemom 2,9-litra a výkonom 331 kW / 450 koní.

 

The Porsche 911 – Adaptive Aerodynamics

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJautoblog.com
Predchádzajúci článokNovú Škodu Octavia nafotili počas testov!
Nasledujúci článokŠkoda Kamiq oficiálne predstavená – Mladoboleslavská automobilka vstupuje do nového segmentu.