Jedna z najpredávanejších a najznámejších dodávok dostane výkon a športový vzhľad. Zaujme Transit zážitok iba kuriérske spoločnosti, alebo si získa aj vašu pozornosť?

O tom, že v segmente už dávno nejde iba o prevoz z bodu A do bodu B už vieme dávno. Z praktických dodávok sa stávajú obývačky s výbavou vyššou ako niektoré osobné vozidlá, ale niet sa čo čudovať. Ak automobilka prihliada na každého jedného zákazníka, nenechá ho predsa sedieť na „kope sena“.

Úspech modelu Ford Transit je zaznamenaný v podobe 58 percentného zvýšenia predaja v porovnaní s rokom 2017. Ak by sme to chceli brať troška v globálnejšom meradle, v 20 európskych krajinách sa dokopy predalo 380 900 úžitkových vozidiel. To je viac ako 1000 dodávok denne!

A keďže tieto dobré výsledky podnecujú dopĺňanie technológií a a asistentov, Ford predstavil najvýkonnejší Ford Transit Custom Sport. Pod kapotou si (ne)klepká 2,0 litrový motor EcoBlue, ktorý poskytne výkon 185 koní a krútiaci moment na úrovni 415 Nm.

Custom Sport sa chváli pokročilým vstrekovaním paliva, konštrukciou s nízkym trením a prepracovaným turbom s nízkou zotrvačnosťou. Čo to ale znamená? Jednoducho povedané, vodič ho pocíti pri zošliapnutí pedálu v širokom spektre otáčok, takže žiadne dlhé čakanie na odozvu plynu.

„Každý sa neuspokojí so štandardnou bielou dodávkou: Dodávky Ford z radu Sport sú príťažlivé pre zákazníkov, ktorí chcú vyniknúť a zároveň požadujú odolný a schopný charakter, vďaka čomu je rodina modelov Transit najpredávanejšia,“ povedal Hans Schep, generálny riaditeľ oddelenia úžitkových vozidiel spoločnosti Ford of Europe. „Okrem toho, že zmodernizované dodávky Sport ponúkajú atraktívny štýl, sú citlivé a skvele vybavené pokročilými technológiami na asistenciu vodičovi.“

Test Nissan Qashqai 1,3 DIG-T TEKNA+: Veľké telo s hravou dušou

Motoru bude robiť spoločnosť šesťstupňová manuálna alebo automatická prevodovka SelectShift. Spotrebu paliva udáva výrobca vo výške 6,9 litra na 100 kilometrov, ale pokiaľ sa dodávka využije tak ako má, plná korba či už stavebného materiálu alebo sťahovaného nábytku spôsobí, že auto zožerie určite viac.

A čo by to bolo za vynovenú dodávku, keby nemala množstvo pokročilých asistenčných systémov. Hovorím o aktívnom parkovacom asistentovi, adaptívnom tempomate s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, zachovávanie stopy v pruhu a systém monitorovania mŕtveho uhla. Ten posledný pomocník dokonca podporuje aj prívesy s dĺžkou 10 metrov.

Vedeli ste, že Transit..
  • Sa vyrába už od roku 1965. Kto by to bol povedal, že svoje služby tento „stařík“ poskytuje ľudom už viac ako 50 rokov?
  •           V tom istom roku, t. j. 1965, Ford prvýkrát použil riešenie s motorom vpredu pred vodičom. Oproti konkurencii to bola nadčasová myšlienka, keďže zvyšok segmentu s týmto rozhodnutím prišiel až v osemdesiatych až deväťdesiatych rokoch.
  •           Má širokú ponuku karosárskych verzií. Najnovší Transit Custom Sport napríklad van, kombi a double-cab-in-van s krátkym aj dlhým rázvorom. Záchranári používajú verziu 4×4, na prepravu osôb bolo prispôsobené Tourneo.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda vybuduje 7 000 nabíjacích bodov pre elektromobily
Nasledujúci článokŠkoda Fabia prišla o manuál v najsilnejšej verzii