Riadiť automobil pomocou náhlavnej súpravy? Áno, aj takto vyzerá spolupráca medzi spoločnosťami Volvo Cars a Varjo.

Produkt tohto významného partnerstva má jednoduchý názov – Varjo XR-1. K dnešnému dňu už je táto unikátna náhlavná súprava dostupná na trhu. V podstate sa jedná o naozaj originálny spôsob, ako šoférovať auto. Možno nie v dnešnom svete, ale už čoskoro nastane chvíľa virtuálnej či zmiešanej reality.

Čo ju robí takou výnimočnou?

Táto interaktívna zostava obsahuje kamery s vysokým rozlíšením a umožňuje vnímanie zmiešanej reality. Jednoducho povedané, na hlave bude mať vodič niečo ako 3D okuliare, ktoré ste mohli vidieť pri hraní hier a podobne. Ide ale o výdobytok, ktorý pomôže hlavne pri posudzovaní nových produktov.

Vďaka tejto technológii budú môcť konštruktéri a dizajnéri vyskúšať všetko prvky ešte predtým, ako sa dostanú z rysovacej dosky. Namiesto obvyklého spôsobu posudzovania nových produktov a nápadov budú môcť testovať koncepty priamo na ceste.

„Od samého začiatku bolo našou víziou vytvoriť produkt, ktorý by dokázal plynulo prepojiť skutočné a virtuálne,“ uviedol Niko Eiden, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Varjo. „Neuveriteľne pokročilý spôsob, akým spoločnosť Volvo Cars využíva systém XR-1, ukazuje, že technológia spoločnosti Varjo umožňuje veci, aké boli predtým nemožné. Spolu s Volvom sme začali novú éru v oblasti profesionálnej zmiešanej reality.“

Pri automobilke Volvo sme už dlhé roky zvyknutý na špičkovú bezpečnosť pre posádku aj pre vonkajšie prostredie. Inak to nie je ani v tomto prípade. Táto mimoriadne presná technológia sledovania pohybu si poctivo všíma, ako šofér na nové prvky, dajme tomu napríklad novej funkcii v infotainmente. Ide hlavne o to, aby ho príliš nerozptyľovala. A práve na to bude slúžiť XR-1.

Kooperácia týchto dvoch spoločností je najnovším a zároveň najvyspelejším prejavom silného postavenia firmy Volvo na poli. Volvo Cars je totižto priekopníkom v automobilovom priemysle z hľadiska využívania rozšírenej a virtuálnej reality pri práci v oblasti vývoja a navrhovania vozidiel.

Myslíte si, že smerujeme naozaj k tomu, že jedného dňa nás stroje a technológie celkom nahradia? V každom prípade je to významný krok dopredu, kedy sa môže výroba áut zaobísť bez zbytočných chýb, ktoré sa musia riešiť s oneskorením, a to keď už sú v aute zákazníka.

Test Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi, obor s malým motorom

Zdroj: volvo.com