Domov News BMW radu 2 Gran Coupé bude čoskoro realitou!

BMW radu 2 Gran Coupé bude čoskoro realitou!

BMW momentálne dolaďuje posledné detaily na novom modeli 2 Gran Coupé. Audi A3 Sedan a „Áčkový“ Mercedes môžu očakávať silného konkurenta.

V rámci poslednej fázy testovania nového dvojkového Gran Coupé preháňajú testovací jazdci vozidlo v okolí jeho rodného Mníchova. Na prvý pohľad auto vyniká svojou kamuflážou, ktorá je na rozdiel od bežného maskovania výrobných prototypov obohatená o tradičnú farbu značky a QR kód. Po jeho naskenovaní budete presmerovaný na stránku, ktorá ponúka doposiaľ všetky infromácie o novom Gran Coupé, ktoré BMW zverejnilo.

QR kód, a teda aj link s ktorým je prepojený poskytne zvedavcom bližšie informácie ešte pred oficiálnou premiérou na novembrovom autosalóne v Los Angeles. Prvé kúsky následne dorazia na trh už na jar 2020.

Vstupná brána do prémiového segmentu

Mníchovská automobilka týmto modelom prináša do prémiového kompaktného segmentu po dlhej dobe aj karosársku verziu Coupé. Nie je to žiadna stávka na neistotu – konkurentom sa s ich modelmi v tomto semgente veľmi darí. Môžeme to vidieť na príklade Audi A3 Sedan, ktoré ide na dračku aj v ostrejších verziách S či RS. Po tom, čo sa ukázalo, že o daný druh auta je záujem, prišla do hry aj nemecká trojcípa hviezda. Tá zas ponúka triedu A ako sedan, samozrejmosťou sú aj verzie ladené úpravcom AMG. Ako posledné sa k nim pridáva BMW s modelom vybaveným najsilnejším štvorvalcom aký kedy opustil brány akejkoľvek z ich fabrík.

Prichádza AMG A45, dostane najvýkonnejší dvojliter na svete!

Nová dvojka bude disponovať nezameniteľnou dávkou individuality, príťažlivosti ale najmä emócií. O ne sa jednoznačne postará jediná nám doposiaľ známa verzia BMW M235i xDrive s výkonom 305 koní. Na palube nebudú chýbať ani najnovšie technológie, ktoré len umocňujú každodennú využiteľnosť vozidla. Diely bude zdielať primárne s novou „jednotkou“, čo znamená, že auto bude stavané na prednokolkovej platforme (voliteľný pohon xDrive by mal byť samozrejmosťou aj pri slabších verziách). Osobne by som to však nikdy nepredpokladal. Je jasné, že väčšina majiteľov menšieho radu 1 si ani neuvedomovalo, že ich auto je zadnokolka. Navyše, staršia „jednotka“ mala kvôli tomuto typu pohonného ústrojenstva menej miesta na nohy pre zadných pasažierov a obmedzený objem batožinového pristoru.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pochybujem, že klientele doterajšej rady 2 sa bude tento krok páčiť. Verím však, že „dvojka“ vo verzií Coupé s pohonom zadnej nápravy pretrvá v ponuke aj naďalej.

Nové technológie

Najnovšou technologickou vychytávkou bude jednoznačne systém ARB, používaný aj v modeli BMW i3s. Ide o vyspelejšiu verziu systému limitovania preklzu kolies. Na rozdiel od DSC využíva ARB riadiacu jednotku, ktorá je integrovná priamo do riadiacej jednotky motora. Výhodou je enormné skrátenie signálnych dráh, ktoré má za následok to, že „neposlušné“ koleso sa podarí dostať pod kontrolu až 10x rýchlejšie ako predtým. Pribudne aj nový samozvorný diferenciál Torsen na prednej náprave.

Zdroje: BMW / startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!