Domov News Peugeot 3008 sa dočkal pohonu 4×4! Hybridná ofenzíva sa začína

Peugeot 3008 sa dočkal pohonu 4×4! Hybridná ofenzíva sa začína

Francúzska automobilka plug-in hybridom zjavne verí. Na trh čoskoro uvedie Peugeot 3008 GT HYBRID4, 508 HYBRID a 508 SW HYBRID. Zaujímavé autá teda dostali veľmi zaujímavú techniku.

Začnime populárnym crossoverom Peugeot 3008. Na pohon auta bude slúžiť sústava benzínového štvorvalca PureTech (147 kW/200 k) a dvoch elektromotorov. Predný, spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou e-EAT8, ponúka maximálny výkon 81 kW (110 k) a zadný 83 k (112 k). Kombinovaný maximálny výkon celej sústavy je 220 kW (300 k). Akumulátor má kapacitu 13,2 kWh.

Peugeot 3008 hybrid

V plne elektrickom móde auto podľa metodiky WLTP dokáže absolvovať 59 kilometrov. Pri použití rýchlonabíjania trvá nabitie akumulátora na plnú kapacitu 1 hodinu a 45 minút. Hoci je toto auto zamerané na ekologickú prevádzku, šprint z 0 na 100 km/h zvládne za pozoruhodných 5,9 sekundy. Na nedostatok emócií za volantom sa teda vodič sťažovať určite nebude.

Peugeot 3008 hybrid

Nielen na cesty

Pohon 4×4 teda ponúkne to, čo obľúbenému crossoveru Peugeot 3008 doteraz chýbalo.  Zlepšenú trakciu nielen na cestách, ale aj  v náročnejšom teréne. Technológia HYBRID4 bude dostupná  vo výbave GT s exkluzívnym čalúnením Alcantara® Greval Grey a dekoratívnymi prvkami „Grey Oak“ z pravého dubového dreva. V aute sú samozrejme využité aj nové elektronické asistenčné systémy, prevzaté z modelu Peugeot 508: adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistent pre udržiavanie vozidla vo zvolenom jazdnom pruhu. Podľa vyjadrenia automobilky, bude o niečo neskôr k dispozícii aj verzia s jedným (predným) elektromotorom. V ponuke ju nájdete pod označením HYBRID, systémový výkon sústavy tejto verzie bude 165 kW (225 k).

Peugeot 508 hybrid

Hybrid aj pre elegána

Druhým modelom, ktorý dostane modernú plug-in hybridnú sústavu, je Peugeot 508. Dobrou správou je, že k dispozícii bude vo verziách limuzína aj kombi SW. Podobne, ako v prípade crossoveru 3008, sústavu tvorí benzínový štvorvalec PureTech (132 kW/180 k), elektromotor (81 kW/110 k) a osemstupňový automat e-EAT8. Systémový maximálny výkon sústavy je  165 kW (225 k). Akumulátor má kapacitu 11.8 kWh.  Koľko elektrických kilometrov vám zabezpečí? V prípade limuzíny 54 km a pri verzii SW 52 km. Na plné nabitie prázdneho akumulátora budete v prípade pripojenia na rýchlonabíjačku potrebovať približne 1 h a 45 min.

Peugeot 508 hybrid

Náklady ako s naftou?

Podľa vyjadrenia automobilky, budú nadobúdacie a prevádzkové náklady plug-in verzií porovnateľné s nákladmi auta vybaveného motorom BlueHDi 130 EAT8 (v závislosti od miestnych daní.) Pre firmy sú tieto náklady kalkulované pri zohľadnení 30-tisíc najazdených kilometrov ročne, pričom 65 % z nich auto najazdí v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom. Pre individuálnych záujemcov je táto kalkulácia vyrátaná na základe predpokladu, že ročne najazdia 15-tisíc kilometrov, polovicu z toho v hybridnom režime a polovicu v plne elektrickom.

Peugeot 508 hybrid

Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), ktorá je vhodná na využitie rôznych druhov pohonu, bolo možné  do oboch vozidiel zabudovať celú hnaciu sústavu a to vrátane akumulátora, bez akýchkoľvek priestorových kompromisov. V praxi to teda znamená, že aj v hybridnej verzii budete mať rovnaký vnútorný a batožinový priestor, ako vo verziách so klasickými spaľovacími motormi.

Peugeot 508 hybrid

Automobilka má v pláne dopriať modernú a úspornú techniku širokému spektru zákazníkov, a tak bude auto k dispozícii vo verziách Allure, GT Line aj GT. Nové modely Peugeot 508 HYBRID a 508 SW HYBRID už možno objednať vo Francúzsku, v ďalších krajinách budú na trh uvedené koncom tohto roka.

Zelená ofenzíva

Peugeot nasadol na zelenú vlnu, no robí to premyslene a s nadhľadom. Po predstavení elektrickej verzie populárneho mestského modelu 208, pridáva ekologické verzie aj pre svoje väčšie modely. Voľba plug-in hybridnej techniky mi v prípade týchto kategórií vozidiel dáva zmysel. Stav nabitia akumulátora vás na dlhých cestách nebude obmedzovať, no spolupráca spaľovacieho motora a elektromotora dokáže okrem reálnej úspory paliva ponúknuť aj veľmi zaujímavý potenciál rozdávača radosti zo šoférovania. A to je cesta, ktorá sa mi páči.

Foto: Peugeot

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini Sián je prvým hybridným a zároveň najsilnejším býkom
Nasledujúci článokNechcená Škoda Yeti predbehla svoju dobu, dnes slávi 10 rokov!