Domov News Hyundai uviedol nový, centrálny airbag. Genesis GV80 prináša inovácie

Hyundai uviedol nový, centrálny airbag. Genesis GV80 prináša inovácie

Kórejci postupne zvyšujú obrátky a útočia na nemecké automobilky. Genesis GV80 je jasne orientovaným súperom prémiového segmentu. Prináša však aj množstvo nových technológii, ako napríklad centrálny airbag

Hyundai Motor Group Develops Center Side Airbag

Základom je etablovať sa na trhu, ponúknuť k nemeckým prémiovým automobilkám lacnejšiu ale rovnako kvalitnú alternatívu. Vytvoriť kľúčový model, ktorý osloví väčšinu. Presadiť jasnú cestu inovácii, bezpečnosti a primeranej ceny. Áno Hyundai i30, Tucson, KIA Ceed, či Sportage sú presne tými modelmi ktorým koncern vďačí za úspešné usadenie sa na trhu.

Nasleduje zlomový bod. Je potrebné vyjsť zo zaužívaných pravidiel a ukázať niečo jedinečné, niečo čo jednoducho nemecké excelovské tabuľky nezvládajú. Nemusí to vždy na prvý pokus vyjsť, pripomeňme si Veloster alebo Genesis Coupé. Nevadí, treba to vyskúšať znovu a možno stiahnuť pár šikovných Nemcov. Tak prichádza Hyundai i30 N a KIA Stinger. Emócia vytvorená, cieľ splnený.

A teraz – posledný krok, vyrovnať prémiu a zraziť nezmyselné ceny. Hyundai buduje samostatnú značku, respektíve vlastnú luxusnú divíziu Genesis. Už prvý model pod názvom Hyundai Genesis ktorý sa predával aj u nás, nastavil latku veľmi vysoko. Kvalitou spracovania a relatívnou spoľahlivosťou za adekvátnu cenu oslovil užšie spektrum náročných zákazníkov.

 

Aktuálne Genesis, už ako samostatná automobilka, štartuje svoju púť predovšetkým mimo Európy na Americkom kontinente. V ponuke má tri modely G70, G80 a G90, ku ktorým sa aktuálne pridalo aj luxusné SUV GV80. Pokiaľ si toto portfólio rozmeníme na drobné, tak G70 je konkurentom pre BMW radu 3 či Mercedes-Benz triedy C. G80 je premenovaný model Hyundai Genesis, čiže konkurent pre BMW radu 5 a Mercedes-Benz triedy E. Vlajkovou loďou automobilky je úplne nový model G90, ktorý chce konkurovať stáliciam ako BMW radu 7 a Mercedes-Benz triedy S. Napokon nové SUV GV80 miery presne k BMW X5 a Mercedes-Benz GLE.

Prvotriedny luxus na palube

Genesis GV80 chce zákazníkov osloviť predovšetkým kvalitným spracovaním, technológiami, ale aj luxusným interiérom. Nová generácia infotainmentu má obrazovkou s uhlopriečkou 14,5 palca, obsahuje aj navigáciu s rozšírenou realitou, tak ako v prípade Mercedesu. K zaujímavostiam patrí rozhodne aj systém aktívneho potláčania hluku v kabíne RANC. Ten pomocou reproduktorov v interiéri vytvára negatívne vibrácie, čím eliminuje hluk z vonkajšieho prostredia.

GV80 sa chváli aj aktívnym sedadlom vodiča so siedmymi vzduchovými vankúšmi, ktoré sa nafukujú tak, aby vytvárali protipohyb odstredivým silám pôsobiacim na telo vodiča počas jazdy.

Inovatívny centrálny airbag

Úplnou novinkou je stredový airbag umiestnený medzi prednými cestujúcimi. Takýto typ airbagu po prvý krát predstavil koncern GM ešte v roku 2011. Hyundai oznámil vývoj tohto airbagu až v roku 2019, aktuálne sa dostal do sériovej výroby v modeli GV80.

Hyundai Motor Group Develops Center Side Airbag

Centrálny airbag má znížiť riziko poranenia hlavy predných cestujúcich v dôsledku ich vzájomného fyzického stretu, najmä pri bočnom náraze. Umiestnili ho do vodičovej sedačky a pri nehode predelí priestor medzi vodičom a spolujazdcom. Airbag bude vodiča chrániť aj v prípade, ak na mieste spolujazdca nebude nikto sedieť a náraz príde z pravej strany. Celkovo je v kabíne auta zabudovaných 10 airbagov.

Hyundai Motor Group Develops Center Side Airbag

Poriadna ponuka motorizácii

Podľa oficiálnych informácii Genesis GV80 ponúkne na úvod tri rôzne motorizácie. Preplňované benzínové šesťvalce s objemom 3,5- a 2,5 litra, ktorých presné špecifikácie zatiaľ nepoznáme. Dopĺňa ich naftový šesťvalec 3,0 CRDi s výkonom 204 kW. Pred časom sa objavili informácie aj o agregáte 5,0 V8, určenom ale pre USA. Kedy sa novinka objaví aj u nás a kedy oficiálne dorazí samostatná divízia Genesis na Slovensko, je zatiaľ otázne.

Test Hyundai Kona Hybrid, jazdí za menej ako päť litrov

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCitroën na Slovensku: 8 zaujímavých čísiel, spojených s jeho 8-ročným rekordom
Nasledujúci článokNemecká automobilka posiela hybridný model BMW i8 do dôchodku