Vodiči musia v najbližších dňoch počítať s dopravnými obmedzeniami v Bratislave. Od 15. februára sa na Prístavný most cez Bajkalskú ulicu nedostanete. 

Pre výstavbu nultého obchvatu Bratislavy, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, musia vodiči rátať s ďalšími dopravnými obmedzeniami. Od 15. februára 10.00 h do 23. februára totiž bude v Bratislave uzatvorený nájazd od Bajkalskej ulice smerom na Prístavný most. Nájazdová rampa sa ide rekonštruovať.

Na Prístavny most sa z Bajkalskej nedostanete

Na jednej strane by takáto uzávera znamenala týždeň bez dopravných kolón a nehôd na Prístavnom moste, kde sa vodiči práve z Bajkalskej ulice pripájajú. Azda každý šofér v Bratislave vie, čo na tomto úseku po (prevažne) 15-tej hodine popoludní nastáva.

Ale o tom sa nemusíme baviť, Prístavný most je kapitola sama o sebe a niekedy nadobúdam pocit, že jeho pravidelní “návštevníci”  si už tak nejak zvykli. Veď čo iné nám zostáva, ak sa nechceme “zaseknúť” v meste? Bude teda nasledujúci týždeň bezproblémový a Prístavný most sa po niekoľkých rokoch v dopravnej špičke nestane kolóniou brzdiacich vozidiel a chybných medzikusov?

Spomínam to kvôli nedávno zverejnenému videu záchrannej služby, ktorá kilometer na Prístavnom moste prechádzala takmer 10 minút. Záchranná ulička na Slovensku je niečo ako vchod do Narnie. Aj keby každý vodič vedel, kde je, bol by lenivý otvoriť dvere do tej záhadnej skrine.

https://www.facebook.com/eduard.sido/videos/3608173009199259/UzpfSTE2OTkxMzIzNjM2MzI5NjoyODQ1MDI1ODg1NTE4Njcx/?q=z%C3%A1chrann%C3%A1%20uli%C4%8Dka

Od apríla 2020 bude u nás záchranárska ulička povinná a jej nedodržanie sa bude trestať. Treba si dávať pozor aj na čas, kedy sa začne takýto priechod tvoriť. Zákon hovorí jasne – uličku pre záchranné zložky máme vytvoriť už keď prichádzame do kolóny, a nie až pri akútnom prechode napríklad sanitky. Pretože či chceme, či nie, toto je realita na slovenských cestách.

Na Prístavny most sa z Bajkalskej nedostanete

Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Koncesionár projektu bratislavského obchvatu je spoločnosť Zero Bypass Limited a hlavný zhotoviteľ stavby je spoločnosť D4R7 Construction. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt).

Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Projekt zahŕňa stavbu 27 kilometrov dlhého diaľničného úseku D4 medzi Jarovcami a Račou a približne 32 kilometrov dlhého úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Prievozom a Holicami.

Vláda schválila zrušenie diaľničných známok, aký to bude mať dopad?

Zdroj: TASR

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNikola Badger je hybrid budúcnosti a ďalšia nočná mora Cybetrucku
Nasledujúci článokTEST Opel Astra 1,4 Turbo CVT – fakt celkom slušné auto