Verzia M, pôvodne vyhradená pre vozidlá s najvyšším výkonom vo svojej zostave, sa rokmi zmenila, aby zahrnula pomerne veľkú podmnožinu flotily BMW. Aj keď to nepochybne pomohlo značke zvýšiť predaje, zároveň sa vytratil význam toho, čo znak M skutočne predstavuje. 

V minulosti znamenala verzia M značný nárast výkonu v reálnom svete. Teraz je zmiešaná s ozdobami M Sport, ktoré určujú rozdiel medzi štandardným cestovaním a výkonom. Zdá sa, že rozdelenie výkonu všetkých nemeckých automobiliek sa spomalilo na maximalizovanie výkonu, zatiaľ čo hlavný predmet ich podnikania uprednostňuje palivovú úspornosť a elektrifikáciu. Samozrejme najmä preto, že to od nich očakávajú regulačné orgány.

Ale výkon by nemal byť obmedzovaný a nakrájaný na jemné plátky! Generálny riaditeľ BMW Markus Flasch sa o budúcnosť divízie M zaujíma. „Pri vývoji značky musíme byť veľmi opatrní, aby sme zachovali to, čo písmeno M predstavuje.“ Nedávno vyhlásil, že automobilka nemá v úmysle obmedziť produkciu, aby uspokojila čo najväčší počet zákazníkov.

Keďže približne 50 % flotily BMW sa predáva s nejakým odznakom M, môže byť ťažké realitu ratifikovať. Konská sila je ale stále podstatnou súčasťou rovnice, ktorá určila úspech automobilky. BMW ale v súčasnosti musí zvažovať viac európske emisné mandáty, ako zaoberať sa stále ostrejším výkonom.

Za posledných 5 rokov sa značka M rozrástla o viac ako 200 % a aj keď sú predaje lepšie ako kedykoľvek predtým, stále existuje otázka, či by smerovanie zákazníkov k ašpirujúcim a rýchlejším automobilom mohlo oslabiť úsilie spoločnosti BMW o elektrickú mobilitu. Flasch hovorí, že je to všetko o vyvážení portfólia a že vozidlá M sú čo najúčinnejšie a pritom si vôbec nekonkurujú.

Nová generácia vozidiel M3 a M4 má vstúpiť do výroby koncom roka 2020, takže sa dostanú do showroomov začiatkom roka 2021. Za nimi bude nasledovať druhá generácia série 2, ktorá opäť prinesie najmladšie a najdostupnejšie auto kategórie M. Flasch dodáva, že 2 séria je súčasne najživšia a aktuálne najviac zosobňuje M-kovú divíziu automobilky. Takže sa zdá, že nová generácia je v dobrých rukách a za svojim súrodencom nebude zaostávať.

Zdroj: whichcar.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST smart EQ forfour: Elektromobil, ktorý možno trochu zaspal dobu
Nasledujúci článokChystáte sa na svoju prvú motorkársku sezónu? Pomôžeme vám vybrať optimálnu výbavu