Domov Lifestyle Budúcnosť na dosah. Spojenie vodíka a elektriny je realitou- nový Mercedes-Benz GLC...

Budúcnosť na dosah. Spojenie vodíka a elektriny je realitou- nový Mercedes-Benz GLC F-Cell.

Spojenie vodíka a elektriny už nie je v tomto storočí tabu. Inovatívny model nemeckej automobilky Mercedes-Benz GLC F-Cell bude dosahovať výkon 147 kW / 200 koní a s kombinovaným dojazdom prejde až 437 km.

Mercedes-Benz sa na frankfurtskom autosalóne snažil o zvýšenie mena značky EQ, resp. divízie, ktorá bola založená minulý rok. Táto divízia je zameraná na alternatívne pohony. Značka sa tento rok objavila na viacerých exponátoch ako hyperšport Project One ale aj koncept EQA, či plug-in hybride S560e.

Do rodiny hybridov trojcípej hviezdy prichádza inovácie v podobe GLC F-Cell. Tomuto modelu predchádzal prototyp F-Cell Plug-In ukázaný minulý rok. Zaujímavé spojenie vodíku a elektriny naberá na skutočnosti v podobe kompaktného SUV. Nejde síce o hlavnú myšlienku konceptu, ale na rozdiel od neho GLC F-Cell pôjde do sériovej výroby.

Oba nárazníky majú kompletne prepracované tvary. Zmenené sú takisto prahy ale aj maska chladiča. Tá obsahuje označenie i priečky vo výraznej modrej farbe. Rovnaký odtieňa farby sa nachádza na ďalších dieloch karosérie. Zaujímavému vzhľadu sa nevyhli ani disky, ktoré majú charakteristické tvarovanie.

Interiér je na prvý pohľad sériový, no sú pridané komponenty, ktoré súvisia s aktuálnym pohonom. Ukazovatelia stavu nádrže, či nabitia batérie sú samozrejmosťou multimediálneho systému. Ten najnovšie prekvapuje hlavným ovládačom. Ten je známy zo všetkých momentálne ponúkaných vozidiel.

Čo sa však skrýva pod kapotou? Fascinujúce je to, že automobilke sa podarilo všetky palivové články nasťahovať do motorového priestoru. Sústava je tak teraz o 30% kompaktnejšia než v predchodcovi triedy B – F-Cell. Celok pod kapotou ukrýva dve karbónové nádrže nachádzajúce sa pod podlahou. Každá z nich má kapacitu 4,4kg vodíka. Doplna ich natankujete za 3 minúty. O pohon sa starajú elektromotory s výkonom 147 kW / 200 koní a krútiacim momentom 350 N.m. Všetok výkon sa čerpá z batérie s výkonom 13,8 kWh. Tá má dojazd 49 km. Po zapojení palivových článkov sa dojazd zvýši na 437 km. Motor ako celok má mať až tri možné režimy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW naznačuje ako by mohol vyzerať prototyp i5. Pôjde o výraznejšieho konkurenta pre Teslu?
Nasledujúci článokTEST – Peugeot 5008 GT- Transfagarasan