Domov News Vynovený Peugeot 308 sa môže pochváliť aj digitálnym i-Cockpitom

Vynovený Peugeot 308 sa môže pochváliť aj digitálnym i-Cockpitom

Peugeot 308

Peugeot 308 bol v čase svojho uvedenia vyhlásený za Auto roka, podobne ako modely Peugeot 3008 a 208 . Tým začalo jeho úspešné ťaženie, počas ktorého sa z neho vyrobilo vyše 1,5 milióna kusov. Teraz prichádza v aktualizovanej verzii

Exteriérových zmien v inovovanom modeli Peugeot 308 nie je veľa. Prichádza napríklad s novou modrou farbou „Vertigo“ a dvomi novými dizajnmi hliníkových diskov. V interiéri je zmien viac. Prístrojová doska je n vybavená plne digitálnym prístrojovým štítom Peugeot i-Cockpit a taktiež aj kapacitným stredovým displejom v lesklom prevedení.

Mnohí zákazníci považujú za jednu z najdôležitejších technologických súčastí výbavy možnosť jednoducho k infotainmentu pripojiť svoj smartfón. Preto je vynovený Peugeot 308 vybavený funkciou Mirror Screen, umožňujúcou zrkadlenie obsahu displeja smartfónu užívateľa na stredovom displeji v aute. Nechýba ani kompatibilita s protokolmi Mirrorlink, Android Auto a Apple Carplay. S 3D navigáciou možno po novom komunikovať aj hlasom a vďaka využitiu dopravnej vrstvy TomTom Traffic umožňuje plánovanie trasy aj so zohľadnením aktuálnej dopravnej situácie. Výstrahy pred nebezpečnými úsekmi sú teraz jej bezplatnou súčasťou (v závislosti od krajiny).

A to najdôležitejšie – motory. V ponuke nebude zatiaľ žiadny hybrid a ani plug-in hybrid, ide výlučne len o benzínové a naftové motory. A aby sme boli konkrétni – benzínový má objem 1,2 litra a prichádza v dvoch výkonových prevedeniach – PureTech 110 a 130. sekunduje mu diesel BlueHDi 110 a 130. V oboch verziách bude možné silnejší motor kombinovať s 8-stupňovým automatom.

Vo výbave bude množstvo pokročilých elektronických systémov, napríklad aj adaptívny tempomat, monitoring únavy, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, núdzové brzdenie, automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel, rozpoznávanie značiek alebo monitoring únaby vodiča.

Športová verzia Peugeot 308 GTi zostáva stále v ponuke so 4-valcovým motorom s objemom 1,6 litra, dosahujúcim maximálny výkon až 263 koní a s najvyšším krútiacim momentom 340 Nm.

Peugeot 308 sa v oboch karosárskych prevedeniach vyrába vo Francúzsku v továrni v Sochaux.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Nový Renault Captur – zabudnite na klišé o francúzskych autách
Nasledujúci článokPod prístavným mostom sa otvoria nové nadjazdy, pribudnú aj obmedzenia
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.