Domov News Audi Q5 Sportback: Éra SUV-kupé pokračuje

Audi Q5 Sportback: Éra SUV-kupé pokračuje

audi Q5 sportback 8

Šírenie obľuby SUV-kupé by sa dalo prirovnať k šíreniu vírusu. Začiatky v podaní BMW X6 boli pomalé a rozpačité, no po niekoľkých rokoch snáď už ani nie je automobilka, ktorá by extravagantnú karosériu neponúkala. Aktuálne svoje portfólio štýlových SUV-kupé rozširuje Audi. Prináša totiž úplne nový model Q5 Sportback, ktorý je v poradí 4. autom s podobným štýlom karosérie v ponuke značky.

Audi Q3 Sportback, ktoré sme mali tento rok možnosť otestovať, Audi E-tron Sportback, ktorý je unikátom nielen kvôli karosérii a Audi Q8, ktoré je nekorunovanou vlajkovou loďou tak dopĺňa ďalší model. Q5 Sportback technicky vychádza z modernizovaného konvenčného SUV Q5. Jeho facelift pritom Audi predstavilo len pred pár týždňami a už teraz prichádza od neho odvodená štýlovka. Vo svojej podstate by sa dalo povedať, že ide technicky o totožné autá. Jediným rozdielom je dĺžka, v ktorej má Q5 Sportback o 7 milimetrov navrch.

Podstatnou zmenou je ale padajúca strecha. Od B-stĺpiku je vidieť značný odkaz na triedu SUV-kupé, ktorá sa v poslednej dobe teší obrovskej obľube. Možno by sa teda dalo povedať, že príchod dizajnovej Q5 Sportback je akýmsi logickým vyústením aktuálneho dopytu. Na strmo odseknutej zadnej časti sa podobne ako v prípade klasickej Q5-ky vynímajú OLED svetlomety. Aj tu je možnosť personalizácie štýlu osvetlenia, ktorá bola predstavená s príchodom faceliftu Q5. Použitie technológie OLED má navyše priaznivý dopad na svietivosť svetiel. Nielenže je jasnejšie, je hlavne homogénnejšie a energeticky úspornejšie.

Už v základe športový podvozok

Q5 Sportback na rozdiel od svojho konvenčného brata dostáva športový podvozok. Ten má doplniť charakter auta a dopriať vodičovi lepší pocit z jazdy. Za príplatok je k dispozícii taktiež aj adaptívny podvozok, pri ktorom sa dá meniť svetlá výška auta. V závislosti od danej situácie je možné auto znížiť o 15 milimetrov pri dynamickej jazde, alebo zvýšiť o 45 milimetrov pri prechádzaní ľahším terénom. Výhodou je, že zadok auta si môže vodič znížiť až o 55 milimetrov kvôli jednoduchšiemu prístupu do batožinového priestoru.

Ten má základnú kapacitu na úrovni 510 litrov. Vďaka posuvnej zadnej lavici je možné túto kapacitu navýšiť na 570 litrov a po sklopení zadných sedadiel dostávame až 1 480 litrov. Ako som už spomínal v úvode. Q5 Sportback je technicky totožný ako klasická Q5. Odráža sa to aj v interiéri, kde je na želanie k dispozícii 12,3-palcový virtuálny kokpit v spojení s 10,1-palcovým displejom infotainmentu. Poteší aj možnosť priplatenia si za head-up displej.

Keďže je Q5 Sportback pomerne jedinečným autom, dostane aj unikátnu ponuku motorov. Spočiatku sa počíta s jediným agregátom. Ním je mild-hybridný dvojlitrový diesel s výkonom 150 kW, ktorý je spojený so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom Quattro. Neskôr sa ponuka motorizácií čiastočne rozrastie. Očakáva sa príchod dvojitrového motoru TFSI, ale taktiež aj silnejšieho 6-valcového naftového agregátu TDI. Začiatok predaja je naplánovaný na prvý polrok 2021. Podobne ako Q5 sa bude aj Q5 Sportback vyrábať v továrni v Mexiku.

Modernizované Audi Q5 prináša nový motor a revolučné OLED svetlá

Zdroj: Audi

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový šéf Škody naznačil budúcnosť automobilky a novej Fabie
Nasledujúci článokTEST Peugeot 2008 GT-Line – dizajnom na vrchole reťazca
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.