Domov Elektromobilita BMW iX zrejme nebude tak škaredé, ako mnohí očakávali

BMW iX zrejme nebude tak škaredé, ako mnohí očakávali

Nový elektromobil od mníchovskej automobilky, BMW iX, by mali predstaviť už budúci rok. Aktuálne jazdia kúsky posledné zaťažkávacie testy v rôznych odľahlých kútoch sveta. A aj pod zamaskovaním vyzerá nové elektro od BMW vcelku zaujímavo.

Zatiaľ čo elektrické iX3 si už môžete kúpiť aj u nás, novinku BMW iX ešte nie. Tá totiž zatiaľ len jazdí po rôznych odľahlých miestach sveta, od zasneženého póla až po najhorúcejšie oblasti s pieskovými pláňami. V extrémnych poveternostných podmienkach sa tak bude prejavovať hocijaká chyba, ktorá by mohla ovplyvniť reálnu jazdu v sériových kúskoch. A aj na zamaskovaných autách vidíme už čiastočné tvary. Čo nám teda naznačujú?

Milovníci veľkých ľadviniek si prídu na svoje. Už na zamaskovaných autách je ich vidieť, dizajn BMW tak zostáva jasný aj v prípade elektromobilov. Pritom práve elektromobil nepotrebuje takmer žiadne nárazové chladenie, ktoré by zabezpečovali práve veľké ľadvinky. Pod zamaskovanými farbami je vidieť tiež športovo ladený predný nárazník alebo veľmi úzke LED predné svetlá.

Výkon až do 500 koní

Model iX je postavený na novej modulárnej platforme, ktorú vytvorili práve pre potreby elektrických áut. Ide o odľahčenú karosériu či upravené aerodynamické vlastnosti obzvlášť na podvozkovej časti. Keď už sme pri podvozku a pohone. Dva elektromotory majú ponúkať spoločný výkon na hodnote 500 k. Samozrejmosťou má byť pohon všetkých kolies xDrive, avšak prispôsobený elektrickej jazde. Spolu s lepšou aerodynamikou a menšími odpormi by malo nové BMW iX zvládnuť jazdiť s priemernou spotrebou okolo 21 kWh/100 km. To je pritom hodnota, ktorú bežne dosahujú menšie elektrické autá, ako napríklad Nissan Leaf, nieto veľké SUV iX.

Spolu s tým by mal byť zabezpečený dojazd na jedno nabitie až do hodnoty 600 km. Avšak až realita ukáže, či sú to reálne hodnoty, alebo nie. Počas rôznych zimných testov bude zatiaľ nové BMW iX „trápené“ v tých najnáročnejších podmienkach, rovnako ako jeho celý systém eDrive. Okrem pohonu musia preukázať svoju činnosť aj rôzne iné komponenty, ako interiérový displej či funkcia vyhrievania. A čo sa týka dizajnu? Nuž, nakoniec to možno nebude až také zlé, ako sa na začiatku zdalo.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJBMW
Predchádzajúci článokNa Slovensku sa predávajú až tri druhy Nafty, jedna zamrzne ostatné nie. Viete ktorá to je?
Nasledujúci článokTéma dňa: zaujímavé modely Alpina, druhým je opäť Alpina B7 Turbo