Domov News Mazda MX-5 ožije ako retroroadster, je to nová Miata 40-tych rokov?

Mazda MX-5 ožije ako retroroadster, je to nová Miata 40-tych rokov?

V období, kde sa skoro každý výrobca snaží dosiahnuť vysoký výkon alebo nižšie emisie, sa Mazda MX-5 nebojí plávať proti prúdu.

Po zverejnení niekoľkých špionážnych fotografií španielsky výrobca automobilov Hurtan oficiálne predstavil Grand Albaycin, čo je vlastne roadster založený na modeli Mazda MX-5. Miata je nepochybne veľmi úspešné vozidlo, ktoré si podmanilo srdcia mnohých automobilových fanúšikov. Mohol by ale takto vyzerať ekvivalent 40-tych rokov v 20. storočí?

Mazda MX-5 ožije ako retroroadster, je to nová Miata 40-tych rokov?

Asi by to vyzeralo nejako takto, samozrejme až na tie LED svetlá a všetky moderné prvky, ktoré na aute nájdete. Grand Albaycin je retro-moderná verzia Mazdy MX-5 od španielskeho výrobcu automobilov Hurtan. Keďže sa Fiat rozhodol vypustiť zo svojho portfólia model 124 Spider, jedinou ďalšou možnosťou modernej Miaty je s najväčšou pravdepodobnosťou tento model. Páči sa vám?

Nie všetky autá od Hurtanu padnú do oka každému, ale krása je predsa individuálna vlastnosť, ktorú vnímame všetci svojim uhlom pohľadu. My tlieskame automobilke za to, že sa aj napriek ťažkej dobe snaží udržať umenie ručne robenej karosérie nažive. Aj keď sa vozidlá tejto firmy nezúčastňujú výroby vo veľkom meradle, Hurtan je na svoju prácu hrdý a dokonca tetuje reprodukčné prototypy svojich budúcich modelov rovnako, ako všetci veľkí magnáti v obore.

Interiér Grand Albaycin vyzerá klasicky a nadčasovo. Nachádzajú sa v ňom sedadlá potiahnuté kožou, ale aj kožená palubná doska, výplň dverí, hlavica riadiacej páky a mnoho rôznych prvkov, ktoré vyčnievajú luxusom. Okrem použitých materiálov a odznakov Hurtan zostala kabína až prekvapivo nezmenná. Rovnako ako v prípade legendárnej Miaty, aj toto vozidlo bude vo verzii s hardtopom.

Pohonnými jednotkami zostanú pravdepodobne rovnaké spaľovacie motory Skyactiv-G z japonského roadsteru, na ktorom sú založené. Označenia motorizácií zodpovedajú údajom z aktualizovanej generácie MX-5 ND, kde 2-litrový agregát poskytuje autu výkon 184 koní a krútiaci moment 205 Nm pri 4 000 ot./min.. Do ponuky sa dostal aj menší motor s objemom 1,5 litra, ktorý má výkon 132 konských síl a krútiaci moment 152 Nm.

TEST SEAT Leon 1,5 eTSI – úspešný únik z koncernových pút!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPolicajný Hyundai i30N, dočkáme sa tohto prírastku? Slovenská firma vyvinula jedinečný program!
Nasledujúci článokNajvýkonnejšie BMW sa už postupne odhaľuje, príde onedlho