Volvo, ako aj ostatné automobilky podľahli šarmu SUV coupé. Prvým autom švédskej automobilky s týmto karosárskym označením bude model prevzatý od XC40.

S prehľadom môžeme tvrdiť, že Volvo zažíva obdobie renesancie a veľmi sa mu darí, aj keď posledná novinka bola predstavená už v roku 2018. Vtedy sa jednalo o modely S60 a V60. Odvtedy sa Švédi skôr upriamili na elektrifikáciu vozidiel. Prišli nové plug-in hybridy, elektromobil a väčšina z ponúkaných vozidiel disponuje mild-hybridným ústrojenstvom.

Tento rok sa však novinky od Volva dočkáme a názov bude niesť C40. Pôjde o mestské kompaktné SUV, ktoré bude stáť na základoch XC40 – mimochodom Auta roku 2018. Musíme uznať, že automobilka toto vozidlo strážila veľmi dobre, aj keď o možnom nástupcovi XC40 sa šepkalo už dlho. Model C40 sa však má predstaviť už budúci týždeň! Očakávaná premiéra je naplánovaná na 2.marca.2021.

Vozidlo bude niesť priamy odkaz na populárny hatchback C30, no keďže o takúto koncepciu vozidiel už nie je enormne veľký záujem ako kedysi, tak novinka stavia základy karosérie vyššie a pridáva ešte pár bočných dverí. Určite si spomeniete na odlúčenú divíziu Volva, Lynk & Co s ich modelom 05. Volvo C40 a Lynk & Co 05 budú mať totiž rovnaký základ. Bude obdobná veľkosť a zdieľaná platforma CMA, ktorú švédska automobilka vytvorila v spolupráci s materskou loďou Geely.

Do ponuky sa Volvo C40 dostane až na jeseň tohto roku. C40-tka má byť štýlové vozidlo, nie len po stránke dizajnu ale aj po ponuke motorov. Platforma CMA totiž podporuje možnosť spaľovacieho ústrojenstva, no podľa zákulisných informácií by mal slúžiť výhradne ako elektromobil.

Teda aspoň na začiatok svojej „kariéry“. To by znamenalo, že pod kapotu sa dostane dvojica elektromotorov a pohon všetkých štyroch kolies. Pohonné ústrojenstvo by malo disponovať maximálnym výkonom až 300 kW. Toto pohonné ústrojenstvo bude predstavené v XC40 P8 Recharge. Išlo by tak o aktuálnu stratégiu automobilky, keď na trh uvedú raz za rok aspoň jeden elektromobil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJvolvo.com
Predchádzajúci článokVýstavba R3 na Orave: Obchvat Tvrdošína by mal byť hotový v roku 2023
Nasledujúci článokTEST BMW 330e – čaruje so spotrebou, výkonu má na rozdávanie