Land Rover Defender je pojem. Je to pojem, ktorý tu je už nejaké to desaťročie. Jediné, čo chýbalo aktuálnej generácií je označenie SVR. A tomu je teraz koniec.
Aktuálny 5,0-litrový osemvalec, ktorý má Defender pod kapotou má výkon 386 kW / 525 koní. Ide nepochybne o auto, ktoré vás nenechá v teréne iba tak. Podľa podpultových informácií sa však pracuje aj na výkonnejšej verzií, s označením SVR. S napätím tak budeme môcť očakávať boj o zákazníkov medzi Mercedesom G500 / G63 AMG a vyššie spomínaným SVR.
Pôvodný päťliter z výroby Jaguar-Land Rover by mal byť nahradený 4,4-litrovou V8-čkou a dvoma turbodúchadlami a maximálnym výkonom produkujúci 447 kW / 608 koní. Ide o benzínovú V8, ktorú dobre poznáme z vrcholových modelov nemeckej automobilky BMW. Čo teda tento motor spraví s číslami? Novinka bude môcť zrýchliť z pokoja na 100 km/h na 5,2 sekundy, štvordverák zrýchli za 5,4 sekundy. Obe verzie budú mať elektricky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 240 km/h.
Pripravovaný Defender SVR by mal disponovať športovejšími prvkami, mal by mať lepší podvozok a takisto aj na cestách by mal byť kultivovanejší. Aktuálny model však taktiež prešiel menšou úpravou frizúry, kde môžete mať napríklad štvoricu výfukov.
Defender V8 ako jediný ponúka jazdný režim Dynamics a práve vďaka nemu môže elektrické riadenie zadného diferenciálu s funkciou Yaw Controller ponúknuť prejazd zákrut šmykom. Úpravou prešli taktiež tyčky stabilizátora, tlmiče, pružiny, … Ak sa fámy okolo Defenderu SVR potvrdia, bude dobré môcť sledovať, ako sa toto vozidlo bude správať či už na spevnených alebo nespevnených cestách.