Domov News Nissan Juke Hybrid – mestský „klaun“ dostal elektrickú podporu

Nissan Juke Hybrid – mestský „klaun“ dostal elektrickú podporu

Nissan Juke HEV

Obľúbený mestský crossover s výrazným dizajnom sa konečne dočkal ďalšej motorizácie. Nissan Juke sa už čoskoro začne predávať s hybridným pohonom vyvinutým v spolupráci s Renaultom.

Technika, s ktorou máme skúsenosti

Hybridný pohon pozostáva z novej generácie 1,6-litrového benzínového motora, vyvinutého pre prácu v hybridnom hnacom ústrojenstve. Produkuje výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm. V elektrickej časti hybridného pohonu dodal Nissan hlavný elektromotor s výkonom 36 kW (49 k) a krútiacim momentom 205 Nm, zatiaľ čo Renault prispel 15 kW vysokonapäťovým štartér generátorom 1,2 kWh vodou chladenou batériou a multimódovou automatickou prevodovku.

Prečítajte si test Nissanu Juke s benzínovým trojvalcom TU.

Nissan Juke HEV

Prevodovka na zníženie trenia používa zubové spojky namiesto bežných
synchronizačných prevodov na radenie 4 prevodových stupňov spaľovacieho motora a 2
prevodové stupne elektromotora. Okrem toho nepoužíva spojku. Všetky štarty vozidla sú 100% elektrické a 2 elektromotory sa používajú v kombinácii na synchronizáciu prevodových stupňov, čím sa zabezpečuje plynulé zrýchlenie.

Túto technológiu využíva napríklad aj hybridné Clio E-TECH, ktoré sme taktiež testovali TU.

Nissan Juke HEV

Počas testovania inžinieri Nissanu dosiahli 80 % mestskej jazdy v elektrickom režime s krátkymi hybridnými fázami na dobitie batérie pred návratom do elektrického režimu. Juke Hybrid vždy štartuje na 100 % v elektrickom režime a na elektrinu dokáže jazdiť do rýchlosti 55 km/h. Tak ako hybridné Renaulty, aj Juke bude mať tlačidlo EV prepínajúce pohonné ústrojenstvo do čisto elektrického režimu (samozrejme v prípade, ak bude batéria dostatočne nabitá). Rovnako ako Leaf, aj Juke Hybrid bude vybavený systémom Nissan e-Pedal, ktorý po aktivácii umožňuje ovládať auto jedným pedálom.

Ako taký e-Pedal funguje v praxi, si prečítajte v teste Nissanu Leaf TU.

Nissan Juke HEV

Drobné úpravy vzhľadu

Na predných dverách a dverách batožinového priestoru pribudlo označenie „Hybrid“.
Predná maska chladiča je teraz vybavená novým logom značky a obsahuje pásik z čierneho lesklého materiálu v mieste, kde sa stretáva s kapotou, čím je v
súlade s ostatnými elektrifikovanými modelmi Nissan, ktoré majú rovnaký dizajnový motív. Dizajn samotnej mriežky je teraz sieťovaný a má menšiu plochu otvoru, čo je možné vďaka nižším požiadavkám na chladenie.

Nissan Juke HEV

Zadný spojler, ktorý je namontovaný nad zadným oknom, bol reprofilovaný pre čistejšie prúdenie vzduchu za autom. A pred prednými kolesami boli pretvarované a premiestnené spojlery, aby čistili prúdenie vzduchu, zatiaľ čo zadná náprava získala kryt, ktorý vyhladzuje prúdenie vzduchu pod autom. Úplne nové sú dvojfarebné 17-palcové zliatinové disky a tiež dvojfarebné 19-palcové disky odvodené od elektromobilu Ariya.

Nissan Juke HEV

Batožinový priestor hybridu má objem 354 litrov, čo je o 68 litrov menej ako má čisto spaľovací model. So sklopenými zadnými sedadlami tento priestor narastie na hodnotu 1237 litrov. Nissan taktiež tvrdí, že priestor na zadných sedadlách zostal zachovaný.

Nissan uvádza priemernú spotrebu hybridného crossoveru 5,2 l/100 km, tento údaj ale ešte neprešiel homologizáciou.

Nissan Juke HEV

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJe pre vás štandardné BMW M4 málo? AC Schnitzer prichádza s riešením
Nasledujúci článokJaguar Land Rover zastavil distribúciu áut do Ruska. Pridajú sa aj ďalší?