Domov News Európska Honda Civic konečne dorazila, predávať sa bude ako hybrid

Európska Honda Civic konečne dorazila, predávať sa bude ako hybrid

Honda Civic e:HEV

V poradí už 11. generácia obľúbeného modelu nižšej strednej triedy spája vysoký výkon s maximálnou efektivitou, vysokou úrovňou komfortu a maximálnej bezpečnosti. Nová Honda Civic sa začne predávať na jeseň a bude dostupná ako 180-koňový full hybrid.

Za ostatné roky je dizajn nového Civicu najelegantnejší a najreprezentatívnejší. Honda Civic má teraz elegantnú a športovú siluetu, ktorá sa dosiahla znížením línie kapoty o 25 mm v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Plocha skla bola naopak zväčšená, aby vytvorila svetlý a vzdušný interiér. Nižšia charakteristická línia zvyšuje sebavedomý výzor auta a poskytuje lepší výhľad zo zadných sedadiel. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou bola základňa A-stĺpika umiestnená viac dozadu, aby bola zarovnaná so stredom predných kolies, čo dáva vozidlu z profilu vyváženejšie proporcie aj širší a istejší výzor zo všetkých uhlov. Najvyšší bod línie strechy bol umiestnený viac vpredu, pričom mierny sklon k dverám batožinového priestoru vytvára elegantný vzhľad v štýle prúdnice. Bočné zrkadlá sú teraz pripevnené priamo k predným dverám, čím pomáhajú znižovať zbytočné mŕtve uhly a prispievajú k bezpečnosti vodiča aj cestujúcich.

Civic je známy tým, že je to poctivý hatchback a 11. generácia nie je výnimkou, pretože poskytuje viac priestoru a využiteľnosti ako kedykoľvek predtým. O 35 mm dlhší rázvor umožnil konštruktérom vytvoriť väčší a pohodlnejší priestor v kabíne, ako aj zlepšiť dynamický výkon a stabilitu v priamom smere. Konštrukcia dverí batožinového priestoru je teraz zo živicového materiálu, čo je pri modeli Civic prvýkrát.

Prémiovejší interiér

V kabíne zvýrazňuje horizontálny štýl palubnej dosky šírku kabíny, ktorá v kombinácii so širším zorným poľom má pôsobiť skutočne vzdušne a otvorene. Interiér tiež ťaží z nových kvalitných materiálov, vrátane nápadných detailov vetracích otvorov s kovovým plástovým vzorom, ktoré sa tiahnu po šírke palubnej dosky. Vo vyššej triede Advanced je displej vodiča pre lepšiu viditeľnosť vybavený 10,2-palcovým HD farebným LCD panelom. Veľkosť centrálnej dotykovej obrazovky sa zväčšila na deväť palcov a bola posunutá nahor, aby sa minimalizoval pohyb očí. Systém sa dodáva s bezdrôtovou kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto. Stupne výbav Elegance a Sport budú vybavené ôsmimi reproduktormi, zatiaľ čo trieda Advance obsahuje 12 prémiových reproduktorov BOSE.

Honda Civic e:HEV

Hybridný pohon s novým benzínovým motorom

Na pohon nového Civicu bude slúžiť už osvedčená technológia hnacieho ústrojenstva e:HEV, ktorú už poznáme z modelov Jazz a HR-V. Jej aplikácia v modeli Civic zahŕňa nasadenie novej 72-článkovej lítium-iónovej batérie a dvoch kompaktných elektromotorov spárovaných s novo vyvinutým 2-litrovým benzínovým motorom s priamym vstrekovaním s Atkinsonovým cyklom. Maximálny výkon tejto sústavy je 135 kW (180 koní) a 315 Nm. Tepelná účinnosť spaľovacieho motora je až 41 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v automobilovom priemysle vôbec.

Hybridný systém plynulo prepína medzi elektrickým režimom, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual, ktorý umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja ukazovateľa na prístrojovom paneli, a prispôsobiť tak odozvu vozidla podľa potreby. Ústredným prvkom systému e:HEV je pevná prevodovka, ktorá bola navrhnutá tak, aby minimalizovala mechanické trenie a je riadená inteligentnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá optimalizuje vozidlo pre každú jazdnú situáciu. Cieľom úplne nového modelu Civic je dosiahnuť emisie CO2 nižšie ako 110 gramov na km, čo je v testoch WLTP menej ako 5 l/100 km.

Honda Civic e:HEV

Špičková bezpečnosť

V novom Civicu sa môžeme tešiť na rozšírenú sadu pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča, ktoré sú známe ako systém SENSING. Nová 100-stupňová predná širokouhlá kamera a vylepšená technológia rozpoznávania zlepšujú schopnosť vozidla identifikovať chodcov, cesty, hranice a iné vozidlá vrátane motocyklov a cyklistov. Prvýkrát je Civic vybavený sonarovými senzormi – štyrmi vpredu a štyrmi vzadu. Okrem vylepšeného brzdového systému na zmiernenie následkov kolízie, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a technológie inteligentného adaptívneho tempomatu, Civic disponuje aj novými prírastkami komplexnej ponuky aktívnej bezpečnosti, informácie o mŕtvom uhle, sledovanie priečnej premávky a asistent pre jazdu v dopravnej zápche.

Okrem zlepšenia aktívnej bezpečnosti sa v Honde zamerali aj na zlepšení pasívnej bezpečnosti. Do konštrukcie auta tak boli začlenené napríklad prídavné nosníky dverí, ktoré zlepšujú výkon pri bočnom náraze či bezpečnostné dosky nosníka predného nárazníka, ktoré absorbujú energiu nárazu a znižujú tak riziko úrazu nôh a kolien. Honda Civic bude mať celkovo až 11 airbagov vrátane bočných airbagov pre zadné sedadlá, kolenných airbagov pre pasažierov na predných sedadlách a predného stredového airbagu na sedadle vodiča, ktorý zabráni zrážke vodiča a predného spolujazdca pri bočnom náraze.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMansory si vzalo do parády Ferrari. Neprehnali to už trochu ?
Nasledujúci článokŠkrípanie bŕzd, vibrovanie či vŕzganie? Toto sú najčastejšie príčiny