Domov News 4 jazdené autá, v ktorých zažijete jazdeckú nirvánu (a určite na nich...

4 jazdené autá, v ktorých zažijete jazdeckú nirvánu (a určite na nich neprerobíte)

Súčasná doba praje nielen veteránom a oldtimerom, ale aj relatívne novým autám, ktoré ste si mohli v showroomoch kúpiť len pred pár rokmi, ale už teraz je jasné, že si udržia svoju cenu, resp. sa ich hodnota bude rokmi dokonca zvyšovať. Vybrali sme pre vás 3 autá, v ktorých zažijete dokonalú jazdeckú nirvánu a v budúcnosti ich pravdepodobne predáte drahšie ako ste ich teraz kúpili.

Alfa Romeo 4C

Zbesilé malé kupé s riadením zo starej školy. Alfa Romeo 4C je sexi a zďaleka to nie je iba 8C pre chudobných. Auto poháňa relatívne skromný motor – preplňovaný štvorvalec s objemom 1,7 litra a najvyšším výkonom 240 koní. Je však celý vyrobený z hliníka, umiestnený pred zadnou nápravou a karosériu tvorí drahý karbónový monokok. Hmotnosť auta je tak nižšia ako nižšia ako 900 kg! Riadenie je bez posilňovača, prevodovka je sekvenčná – radí sa pádlami pod volantom. Pohon zadných kolies je samozrejmosťou. Podľa oficiálnych údajov zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, ale sú zdokumentované pokusy, kedy sa vodičom podarilo tento šprint stihnúť už za 4,2 sekundy.

Ako vyplýva z parametrov, je to auto pre skúsených šoférov. Pretáčavosť predvádza na počkanie. Keďže dĺžka auta nepresahuje 4 metre, musíte presne vedieť, ako dôrazne šliapete na plynový pedál. Ak to preženiete, skončíte v hodinách.

Trochu z histórie

Alfa Romeo 4C bola na európsky trh uvedená v roku 2013. Vyrábala sa v Modene, domovskej fabrike Maserati. Koniec výroby sa datuje do roku 2019. Alfa Romeo plánovala ročne vyrobiť 3500 vozidiel pre celý svet (kupé 4C sa predávalo aj v USA), ale je veľmi otázne, či sa jej tieto počty podarilo naplniť. Napríklad v roku 2018 predala v Európe menej než 500 kusov. V čase, keď triede kompaktných športových kupé s pohonom zadných kolies kraľovalo Porsche Cayman, sa tomu nie je príliš čo čudovať, ale malý počet vyrobených kusov teraz dvíha ich cenu nahor.

Na slovenskom trhu sa coupé predávalo za 64-tisíc eur, spider mal cenovku až 73-tisíc. Z času na čas sa nejaký kus objaví na predaj aj na našom trhu, v Nemecku ich je na predaj niekoľko desiatok, ale cena len veľmi sporadicky klesá pod 70-tisíc eur. Keďže Alfa Romeo už tak sparťansky a na vodiča orientované auto už nikdy nepostaví, cena 4C nemá dôvod v budúcnosti klesnúť.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
Predchádzajúci článokViac výkonu, viac pohodlia, lepší priechod bažinami. To je Manhart Land Rover Defender
Nasledujúci článokSlovenskí policajti budú kontrolovať vodičov pomocou dronov. Má to však jeden háčik