Domov News Honda odhalila nový Civic Type R. Svoj najväčší tromf zatiaľ tají

Honda odhalila nový Civic Type R. Svoj najväčší tromf zatiaľ tají

Honda odhalila nový Civic Type R v čase osláv 25 rokov ikonického vysokovýkonného hatchbacku a 50 rokov modelu Civic. Jeden podstatný údaj si však zatiaľ necháva pre seba.

Honda Civic Type R sa v Európe začne predávať na začiatku budúceho roka. Už teraz je jasné, že pôjde o mimoriadne rýchly hothatch s potentným motorom. Nedávno na okruhu Suzuka v Japonsku nový Civic Type R prekonal rekord okruhu pre vozidlá s pohonom predných kolies. Honda hovorí, že postavila najvýkonnejší a najovládateľnejší Civic Type R v histórii. Čo si však máme predstaviť pod tým výkonom, je zatiaľ na našej fantázii. Presný výkon motora zatiaľ Honda nezverejnila.

Žiadny cirkus, ale vkusný športový bodykit

Dizajn nie je tak radikálny ako v prípade predchádzajúcej generácie. Je uhladenejší a elegantnejší, ale stále dostatočne športový. Civic Type R je teraz nižší a širší, čo vychádza z iných vonkajších rozmerov civilnej verzie. 19-palcové matné čierne zliatinové kolesá sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S.

Počas vývoja inžinieri Hondy pracovali na koncepte vytvárania „Ultimate Sports 2.0“. Má to byť dokonalé vyjadrenie vysokovýkonného automobilu s motorom vpredu a pohonom predných kolies. Zadný panel a zadné dvere boli vyvinuté výhradne pre Type R a prinášajú vylepšené aerodynamické benefity. Veľká spodná mriežka predného nárazníka maximalizuje prúdenie vzduchu k motoru. Kapota je vybavená vetracím otvorom, čo opäť maximalizuje prúdenie vzduchu okolo prednej časti.

Medzi ďalšie konštrukčné detaily, ktoré pomáhajú maximalizovať generovaný prítlak, patria spojlery bočných prahov za prednými kolesami a väčší zadný difúzor, ktorý je integrovaný priamo do podlahy. Dramatický dizajn „plávajúceho“ spojlera ďalej prispieva k vytváraniu prítlaku. Zadné krídlo ukotvené na hliníkových držiakoch je posadené nižšie, ale je širšie ako pri predchádzajúcom modeli. V ponuke farieb sa bude nachádzať historická biela Championship White, červená Rallye Red, modrá Racing Blue Pearl, čierna Crystal Black a šedá Sonic Grey.

Viac zážitkov, viac telemetrie

Pozícia za volantom je teraz nižšia s lepším výhľadom ponad prednú kapotu. Honda tvrdí, že minimalizovala mŕtve uhly a zredukovala zrkadliace prvky. Odľahčené predné športové sedadlá s čalúnením so semišovým efektom ponúkajú potrebnú oporu počas rýchlych prejazdoch zákrutami i pohodlie na dlhých cestách.

Vodič môže prepínať medzi predvolenými nastaveniami výkonu, pričom si môže vybrať z niekoľkých režimov motora, riadenia, odpruženia a zvuku motora. Okrem režimov Comfort, Sport a +R pribudol nový režim „Individual“, ktorý umožňuje individuálne prispôsobenie zážitku z jazdy.

Výkonný dátový záznamník Honda LogR sa vracia v značne aktualizovanom formáte. Kombinuje teraz údaje o výkone zhromaždené senzormi v aute s aplikáciou pre smartfóny, takže pomáha vodičom monitorovať a zaznamenávať rôzne metriky v reálnom čase. Medzi kľúčové funkcie patria stopky na zaznamenávanie časov na okruhu, kruhový 3D pohyb trenia pneumatík, ktorý zobrazuje maximálnu silu pneumatiky, ktorú môže vozidlo dosiahnuť, inovatívnu funkciu hodnotenia jazdy, ktorá pomáha vodičom zlepšovať svoje zručnosti na trati a podporovať bezpečné, presné a čoraz rýchlejšie kolá na trati.

Vylepšené pohonné ústrojenstvo

Čo sa týka pohonnej jednotky, ide o evolúciu preplňovaného benzínového štvorvalca z predchádzajúceho Civicu Type R. Motor s typovým označením 17YM má prepracované turbodúchadlo s kompaktným krytom na zlepšenie celkovej účinnosti motora. Jeho turbína má optimalizovaný počet lopatiek aj tvar, čo pomohlo zvýšiť výkon a zlepšilo prúdenie vzduchu cez turbo. 6-stupňová manuálna prevodovka s vysokou pevnosťou dostala páku s vysokou tuhosťou a optimalizovanú kulisu radenia na ešte presnejšie radenie. Nový dizajn trojitého výfuku dostal lepšiu moduláciu zvuku, takže pod plynom by mal byť zvuk ešte zvučnejší a sýtejší.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!