Dodge Challenger SRT Hellcat je presne jedným z áut, ktorých výkon vás zarazí do sedadla. Po modelovom roku 2021 prišiel Challenger SRT Hellcat o manuálnu prevodovku. No pre fanúšikov manuálneho radenia sa Dodge rozhodol, že s novým modelovým rokom nastal čas na comeback.
Dodge Challenger SRT Hellcat síce v roku 2021 prišiel o svoj šesťstupňový manuál, ale v novom modelovom roku 2023 sa fanúšikovia manuálnej prevodovky môžu tešiť. Model Challenger sa pomaly ale isto chystá na rozvod so spaľovacím motorom a zatiaľ nie je ani známe, či tento model dostane svoj elektrický ekvivalent.
Posledný výstrel
Ako rozlúčka majú poslúžiť modely v špeciálnej edícii s názvom „Last Call“. Na svoje si však určite prídu aj záujemcovia o dobre známy SRT Hellcat. Dodge Challenger dostane v novom modelovom roku celkovo k dispozícii osem rôznych stupňov výbavy. Pod kapotu sa dostane päť rozličných motorizácii a šesť typov prevodoviek.
V ponuke sa preto objavuje aj úplne nový šesťstupňový manuál, ktorý by sa mal stať základným pilierom pre model s označením Challenger SRT Hellcat. Šesťstupňová manuálna prevodovka bola predtým však výsadou modelov Challenger R/T a R/T Scat Pack, ktoré mali pod kapotou atmosferický osemvalec Hemi. Model SRT Hellcat skrýva pod dlhou kapotou 6,2-litrový, kompresorom preplňovaný motor V8 Hemi s výkonom 527 kW.
Väčšia spojka nesmie chýbať
Niet divu, že pre takto silný motor v modeli SRT Hellcat musela automobilka Dodge použiť aj manuálnu prevodovku so spojkou s priemerom 258 mm. Menej výkonné modely si musia vystačiť so spojkou s priemerom 240 mm. Návrat manuálnej prevodovky do druhej najvyššej motorizácie príjemne prekvapilo väčšinu fanúšikov značky. S jej návratom Dodge skutočne prekvapil všetkých.
Jedným dychom treba doplniť, že najvýkonnejší model s označením SRT Hellcat Redeye má stále k dispozícii iba osemstupňový automat a manuálnu prevodovku k tejto motorizácii nemožno nakonfigurovať. Maximálny výkon SRT Hellcat Redeye dosahuje 594 kW, v prípade paketu Jailbreak je to až 601 kW.